بهترین پلتفرم ها برای رزرو انلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار کدامند؟

چند خدمات مهم که امروزه به راحتی انجام می شود رزرو انلاین بلیط هواپیما، خرید آنلاین بلیط اتوبوس و خرید اینترنتی بلیط قطار است. در این مطلب قصد داریم به معرفی پلتفرم های معروفی بپردازیم که امکان رزرو بلیط به صورت اینترنتی را فراهم کرده اند. اگر در استفاده از این سیستم ها و رزرو آنلاین بلیط شک دارید، برای بررسی بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خرید آنلاین بلیط

تا پیش از این مسافران برای رزرو بلیط قطار و هواپیما باید به آژانس های مسافرتی مراجعه می کردند و پس از ارائه مدارک از قبیل کارت ملی یک بلیط فیزیکی برای آن ها صادر می شد. اما در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از اینترنت خیلی از کارها به صورت آنلاین امکان پذیر شده است. یکی از مهم ترین این خدمات خرید بلیط هواپیما و رزرو سریع بلیط اتوبوس و قطار است. در همین راستا شرکت های مختلفی ایجاد شدند تا به عنوان یک پلتفرم فعالیت کنند. احتمالاً بارها و بارها اسم مهم ترین آن ها را شنیده اید. در ادامه از برخی از آن ها نام خواهیم برد.

رزرو انلاین بلیط هواپیما

خرید آنلاین بلیط هواپیما کار مسافران را بسیار راحت کرده است. زیرا در هر زمان و مکان می توان با دسترسی به اینترنت بلیط مورد نظر را رزرو کرد. همچنین در صورتی که فرد نیاز به استعلام قیمت بلیط داشته باشد بدون نیاز به تماس با آژانس مسافرتی و مراجعه حضوری می تواند اطلاعات لازم را به دست آورد. سپس با توجه به قیمت ها یک بلیط هواپیمای ارزان رزرو کند.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

اتوبوس نیز مانند هواپیما و حتی بیشتر از آن، زمان های متنوعی برای حرکت به یک مقصد خاص دارد. بنابراین خرید آنلاین بلیط اتوبوس می تواند کار را به میزان قابل توجهی برای کاربر ساده کند. همچنین دیگر دردسر انتخاب تعاونی و موارد این چنینی  وجود نخواهد داشت و کاربران با بررسی تاریخ، ساعت حرکت و قیمت ها، یکی را انتخاب می کنند.

خرید اینترنتی بلیط قطار

سفر با قطار لذت خاص خود را دارد. خیلی افراد برای لذت برد از مسیر با قطار سفر می کنند. همانطور که می دانید قطارها در ایران به چند دسته تقسیم می شوند. برخی از آن ها به دلیل امکاناتی که ارائه می دهند، قیمت بیشتر یا کمتری دارند. در همین راستا در صورتی که تمایل به خرید بلیط قطار داشتید می توانید با استفاده از یکی از پلتقرم های معتبر ایرانی، بلیط خود را رزرو کنید.

مهم ترین پلتفرم های ایرانی برای رزرو بلیط

همانطور که اشاره شد، با توجه به اینترنتی شدن خدمات مختلف، رزرو انلاین بلیط هواپیما و خرید اینترنتی بلیط قطار و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس نیز به راحتی از طریق شرکت و پلتفرم ها، به صورت کاملاً آنلاین و بدون مراجعه حضوری امکان پذیر شد. اما آیا این شرکت ها معتبر هستند؟ چگونه می توان از طریق آن ها بلیط رزرو کرد؟

اسنپ پیشتاز خدمات آنلاین

اسنپ یکی از مهم ترین پلتفرم ها در زمینه خرید اینترنتی بلیط قطار، رزرو انلاین بلیط هواپیما و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس و قطار است. کاربرانی که از سوپراپلیکیشن اسنپ استفاده می کنند در سال های اخیر شاهد اضافه شدن بخشی برای خرید آنلاین بلیط بوده اند. نام این بخش نیز اسنپ تریپ است. حال افرادی که مایل رزرو آنلاین بلیط هستند می توانند از طریق این نرم افزار و یا وب سایت، ابتدا یکی از بخش های اتوبوس، هواپیما و قطار را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعاتی مانند زمان رفت و برگشت و تعداد مسافران و موارد دیگر بلیط خود را رزرو کنند. البته لازم به ذکر است که در سوپراپلیکیشن اسنپ خدمات دیگری در راستای سفر از جمله رزرو هتل و اقامتگاه نیز وجود دارد. یعنی کاربران می توانند علاوه بر تهیه بلیط، هتل و اقامتگاه خود را نیز انتخاب و رزرو کنند.

علی بابا انتخابی برای خرید بلیط آنلاین

علی بابا یکی دیگر از پلتفرم های خرید آنلاین بلیط است. علاوه بر خرید بلیط، افراد می توانند از طریق وب سایت یا اپلیکیشن این شرکت به رزرو اقامتگاه و تور نیز بپردازند. علی بابا نیز یکی از شناخته شده ترین پلتفرم ها برای رزرو و خرید آنلاین بلیط است.

فلایتیو، از آژانس مسافرتی تا گردشگری آنلاین

فلایتو یکی دیگر از پلتفرم ها رزرو آنلاین بلیط است. این شرکت در سال 95 کار خود را به عنوان یک آژانس مسافرتی آغاز کرد. اما امروزه به یکی از بزرگ ترین پلتفرم های آنلاین برای خرید بلیط اینترنتی تبدیل شده است. البته لازم به ذکر است که از فلایتو فقط می توان بلیط پرواز داخلی و پرواز خارجی و همچنین هتل رزرو کرد. بنابراین امکان رزرو آنلاین بلیط اتوبوس و قطار امکان پذیر نیست.

سفر مارکت یک سامانه گردشگری

سفر مارکت نیز در میان مهم ترین شرکت های رزرو بلیط هواپیما و قطار قرار دارد. لازم به ذکر است که این شرکت قرار است به زودی رزرو بلیط اتوبوس را نیز به دستور کار خود اضافه کند. سفر مارکت با گرد هم آوردن بستر لازم برای همکاری های مشترک با آژانس های مسافرتی در سراسر ایران تلاش کرده تا بهترین و مناسب ترین شرایط را جهت بررسی و مقایسه و خرید محصول سفر در اختیار مسافران قرار دهد.

کلام آخر

همانطور که خواندید، پلتفرم های بزرگ و معتبری در ایران وجود دارد که افراد می توانند به واسطه آن ها به خرید اینترنتی بلیط بپردازند. البته علاوه بر شرکت هایی که از آن ها نام برده شد، پلتفرم های دیگری نیز وجود دارند که به همین شکل فعالیت می کنند. اگر تا به حال از خدمات آنلاین رزرو بلیط استفاده نکرده اید، بد نیست که آن را امتحان کرده و از مزایای آن مانند تخفیف ها بهره مند شوید.

کدخبر: 767006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟