10 بهترین محله برای بازدید در استانبول 2022

استانبول که در دو قاره واقع شده است، دارای مناطق زیبای بسیاری است که هم در طرف اروپایی و هم در سمت آسیایی می توانید از آن با تور استانبول دیدن کنید. هر یک از این ولسوالی ها با ویژگی های متفاوت خود متمایز هستند. در این مقاله می توانید بهترین محله های استانبول را برای بازدید پیدا کنید بهترین محله های استانبول نیز بهترین مکان برای زندگی در این شهر هستند. در این مقاله نکات داخلی زیادی برای افرادی که برای تحصیل یا کار به استانبول می آیند و برای گردشگران تور ارزان استانبول که برای دیدن آثار تاریخی می آیند وجود دارد. از این گذشته، استانبول برای همه چیزهایی برای ارائه دارد.

بهترین محله ها در استانبول 2022

مقاله بهترین محله های استانبول در سال 2022 شامل 10 عنوان است. در مقاله، جالب ترین محله ها مانند گالاتا و همچنین مکان های سنتی مانند سلطان احمد وجود دارد. استانبول به عنوان پلی بین آسیا و اروپا، مکانی است که بسیاری از فرهنگ ها و سبک های زندگی در آن ترکیب شده اند.در نیمه اول مقاله، می توانید بهترین محله ها در سمت اروپایی استانبول را بیابید . از سوی دیگر، در نیمه دوم مقاله ، محله های برتر در سمت آسیایی استانبول قرار دارند .شما می توانید با تور ارزان استانبول از این مناظق بازدید کنید یا اگر خوش شانس باشید با یک تور لحظه آخری استانبول سایت گلبرگ سیر تجربه فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

10 بهترین محله برای بازدید در استانبول 2022

  1. سلطان احمد

سلطان احمد محبوب ترین محله گردشگری استانبول است. زیرا پربازدیدترین موزه های استانبول مانند ایاصوفیه ، مسجد آبی و کاخ توپکاپی در این منطقه قرار دارند.در سلطان احمد ، می‌توانید از بناهای تاریخی دیدن کنید، غذاهای خیابانی عالی را بچشید و از مکان‌های بازار چند صد ساله مانند بازار بزرگ خرید کنید . این محله که بهشت ​​علاقه مندان به تاریخ است، آثار امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی را در خود دارد.

  1. محله امینو در استانبول

امینو پر جنب و جوش ترین منطقه شبه جزیره تاریخی است که در گذشته به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد امینو(Eminonu) ، نمادین ترین منطقه در شهر قدیمی، دارای خوشمزه ترین رستوران های محلی شهر و مکان های خرید مانند بازار ادویه است یک محله شبیه این در کشور ترکیه در شهر آنتالیا قرار دارد.اگر با تور آنتالیا به کالیچی (kaleici) محله قدیمی شهر رفتید شباهت این 2 منطقه شما را شگفت زده می کند.سیرکسی(Sirkeci) نام میدانی در امینو است. مهمترین ویژگی سیرکسی این بود که آخرین ایستگاه اورینت اکسپرس بود که در قرن نوزدهم از پاریس به استانبول آمد. در این محله تاریخی می توانید قدیمی ترین مغازه های باقلوا و شیرینی ترکی را بیابید .

سلطان احمد و امینو 2 محله اصلی گردشگری استانبول است

  1.  فنر و بالات

فنر و بالات محله‌های محبوب استانبول در سال‌های اخیر هستند، با کافی‌شاپ‌های موج سوم، رستوران‌هایی که طعم‌های محلی و خانه‌های رنگارنگ سرو می‌کنند. علاقه مندان به عکاسی می توانند مطمئن باشند که عکس های فوق العاده ای در این مناطق خواهند گرفت.

  1.  بی اوغلو

بی اوغلو مکانی عالی برای تجربه زندگی پر انرژی استانبول است. بی اوغلو، که یک منطقه بسیار بزرگ است، میزبان محله های توریستی بسیاری است. در چند سطر بعدی در مورد مکان هایی مانند کاراکوی، خیابان استقلال و میدان تقسیم در بی اوغلو صحبت خواهیم کرد.

  1. کاراکوی

کاراکوی یک محله تجاری است و یکی از قدیمی ترین و نمادین ترین محله های استانبول است. به عنوان یک مرکز اقتصادی با حمل و نقل، فروشگاه های خرده فروشی و بسیاری از ساختمان های اداری عمل می کند.همچنین ممکن است کافه‌های بوتیک محلی، رستوران‌ها و بارهای خوبی در این منطقه پیدا کنید. کاراکوی در سال‌های اخیر به یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی شبانه در استانبول تبدیل شده است.کاراکوی همچنین میزبان گالاتاپورت است که بندر کروز استانبول است. در کاراکوی، می‌توانید رستوران‌های ماهی کنار دریا را امتحان کنید.

  1.  خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از معروف ترین مناطق استانبول است. حدود 3 میلیون نفر در تعطیلات آخر هفته از آن بازدید می کنند و یک خیابان طولانی بدون وسایل نقلیه است که دارای فروشگاه ها، کلوپ ها، رستوران ها و گالری های زیادی است.علاوه بر این، دو موزه مهم مانند مادام توسو استانبول و موزه پرا در خیابان استقلال قرار دارند.

  1.  میدان تقسیم

میدان تقسیم یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری است که به دلیل پیشینه آشپزی خود به خوبی شناخته شده است. رستوران ها و کافه های بی شماری وجود دارد که با هتل های مجلل همراه هستند.میدان تقسیم به لطف همه امکانات محلی، قلب استانبول مدرن محسوب می شود و همچنین ایستگاه مرکزی در شبکه مترو استانبول است که آن را به مکانی بسیار قابل دسترس تبدیل می کند.میدان تقسیم به عنوان بهترین محله برای خرید در استانبول شناخته می شود و نزدیکی آن به بزرگترین مراکز خرید و خیابان های خرید شهر است.

  1.  بشیکتاش

بشیکتاش به بازدیدکنندگان خارجی این فرصت را می دهد تا زیبایی های زندگی محلی را تجربه کنند. می توانید مانند استانبولی ها در رستوران های ارزان اما خوشمزه بازار ماهی بشیکتاش غذا بخورید و بنوشید و به زندگی شبانه پر جنب و جوش این منطقه بپیوندید.همچنین محله های گران قیمتی مانند اتیلر و لونت در این منطقه وجود دارد. در اینجا می توانید رستوران های درجه یک مانند Nusr-et و Ulus 29 را پیدا کنید. همچنین، برخی از مجلل ترین مراکز خرید و هتل های شهر در بشیکتاش هستند.بشیکتاش همچنین زادگاه باشگاه فوتبال بشیکتاش JK است. استادیوم Vodafone Arena نیز در این منطقه واقع شده است. به طور خلاصه، بشیکتاش بهترین محله استانبول است که می توانید مانند مردم محلی در آن زندگی کنید.

اورتاکوی در زبان ترکی به معنای روستای وسط است . این محله دنج که در وسط تنگه بسفر واقع شده است

  1.  اورتاکوی

اورتاکوی در زبان ترکی به معنای روستای وسط است . این محله دنج که در وسط تنگه بسفر واقع شده است. وقتی به عکس‌های اورتاکوی در اینستاگرام نگاه می‌کنید، صدها عکس از پل بسفر و مسجد نمادین اورتاکوی را می‌بینید .همانطور که در تصویر بالا می بینید، منظره اورتاکوی فوق العاده است. به همین دلیل، مردم محلی در تعطیلات آخر هفته به اورتاکوی می روند و از غذاهای معروف خیابانی (کومپیر) منطقه می خورند.یکی از بهترین کارهایی که در استانبول انجام می شود این است که پس از صرف غذا در اورتاکوی، به سمت ببک قدم بزنید.مسیر پیاده روی بین Ortakoy و Bebek به شما امکان می دهد زیباترین مناظر تنگه بسفر را مانند یک کاتالوگ چاپی در صنعت چاپ دیجیتال ببینید.اکثر آژانس های مسافرتی که سفارش کاتالوگ یا بروشور می دهند اورتاکوی بخشی از تصویر صفحه کاتالوگ و بروشور چاپی آنها است.

10. ببک

ببک به عنوان محله ای که افراد مشهور در استانبول در آن زندگی می کنند، شناخته می شود. این منطقه که خانه‌های بسیار گران قیمتی دارد، به خاطر رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه‌ای لوکس معروف است.با این حال، برای گذراندن اوقاتی خوش در Bebek، نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. مانند بسیاری از استانبولی‌ها، می‌توانید از Ortakoy به Bebek قدم بزنید و در Baylan، معروف‌ترین شیرینی‌پزی منطقه، قهوه ترک بنوشید و دسر بخورید.ببک نیز یکی از بهترین محله ها برای صرف صبحانه در استانبول است . در کافه Mangerie که در تصویر بالا می بینید می توانید صبحانه بخورید و از منظره بی نظیر تنگه بسفر لذت ببرید .آژانس گلبرگ سیر کارگزار و مجری تورهای استانبول (https://www.golbargtravel.com/tours/turkey/istanbul) و تورهای آنتالیا (https://www.golbargtravel.com/tours/turkey/antalya) می باشد شما می توانید تورهای مسافرتی خود را برای نوروز 1401 از گلبرگ سیر رزرو کنید.

کدخبر: 761081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟