نگرانی مسدود شدن تتر برای ایرانی‌ها و نحوه جلوگیری از آن

بازار مالی رمزارز‌ها آنقدر پربازده است که هر سرمایه‌گذاری را به خود جذب می‌کند. قبل از اینکه ارز‌های دیجیتال جایگاه خود را در بازار‌های مالی تثبیت کنند، جدی گرفته نمی‌شدند. کسی باور نمی‌کرد که ارز‌های دیجیتال بعد از گذشت چند سال بتوانند یکی از پرسودترین بازار مالی در جهان را رقم بزنند. در این میان کاربران ایرانی یکی از فعال‌ترین‌های بازار مالی رمزارز‌ها هستند و استقبال زیادی از ارزهای دیجیتال در ایران شده است.

 اما خبری مبنی بر امکان مسدودسازی تتر، بسیاری از کاربران فعال دنیای رمزارز‌ها را نگران کرده است. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا نگرانی مسدود شدن تتر برای ایرانی‌ها واقعیت دارد. همچنین بررسی می‌کنیم که چگونه از بلوکه شدن تتر جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید.

آیا امکان مسدود شدن تتر برای ایرانی‌ها وجود دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که چگونه حساب ارز‌های دیجیتال مسدود می‌شود. دو نوع صرافی در جهان وجود دارد. صرافی متمرکز و صرافی غیر متمرکز. در صرافی‌های متمرکز حجم معامله و هویت معامله‌گر مشخص است. در واقع صرافی متمرکز همانند بانک است و اطلاعات هویتی کاربران را در اختیار دارد و باتوجه به قوانین می‌تواند به دولت حاکم گزارش‌هایی را در خصوص معاملات ارائه دهد. اما در صرافی غیرمتمرکز هویت کاربران مشخص نیست. معاملات توسط بانک مرکزی یا دولت کنترل و بررسی نمی‌شوند.

تتر یک ارز متمرکز است. به همین دلیل طبق قانون کلیه داده‌های خرید و فروش این ارز محبوب قابل کنترل و بررسی است. اگر از صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش تتر استفاده کنید در صورت دستور دولت آمریکا امکان مسدود‌سازی حساب کاربران ایرانی یا هرکشوری وجود دارد. اما توجه کنید که ترون، بیت کوین و اتریوم و سایر ارز‌های غیرمتمرکز قابلیت مسدود شدن ندارند. به همین دلیل هم اکنون قیمت ترون، بیت کوین و اتریوم را چک کنید و بدون ترس و نگرانی از مسدود شدن حساب‌تان، ‌ترید کنید!

چگونه از مسدود شدن تتر جلوگیری کنیم؟

اخباری که در ماه‌های گذشته مبنی بر مسدود‌سازی تتر عنوان شد، مربوط به ردیابی حملات باج‌افزار و سوء استفاده از شبکه بلاکچین بود و ارتباطی با مسدود شدن رمزارز تتر ندارد. اما در هر صورت چون تتر ارز متمرکز است امکان مسدود شدن آن وجود دارد. بهترین راهکار برای جلوگیری از مسدود شدن تتر استفاده از صرافی ایرانی همچون نوبیتکس است.

 نوبیتکس برای اینکه آی پی کاربرانش توسط شرکت سایفرتریس قابلیت بررسی نداشته باشد اقدام به طراحی مرورگر اختصاصی خود کرده است. سرور‌های صرافی نوبیتکس در داخل ایران وجود دارد و به هیچ‌عنوان ترافیک داده‌های کاربران ایرانی در اختیار شرکت‌های خارجی قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل برای خرید بیت کوین، تتر، ترون، اتریوم، شیبا، دوج کوین یا کلیه ارز‌های که در صرافی امن نوبیتکس ارائه شده است به راحتی و بدون نگرانی از مسدود شدن حساب رمزارزتان اقدام کنید.

2

صرافی نوبیتکس چگونه امنیت دارایی تتر کاربران را تضمین می‌کند؟

برای اینکه دارایی تتر کاربران ایرانی با تحریم‌های آمریکا مسدود یا فریز نشود نوبیتکس از تترشیلد استفاده می‌کند. تترشیلد تتر را به‌صورت ناشناس انتقال می‌دهد. در واقع تراکنش‌های شیلد شده یا ناشناس روی شبکه ترون انجام می‌شود. در این شبکه از پروتکلی به نام zk-SNARK استفاده می‌شود و آدرس فرستنده و گیرنده تراکنش و همچنین حجم معامله غیرقابل شناسایی می‌شود. نوبیتکس بیش از 3 میلیون کاربر در ایران دارد و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها از دارایی کاربرانش محافظت می‌کند!

نوبیتکس به دلیل اینکه حریم خصوصی و امنیت دارایی کاربرانش را تامین کند به‌صورت دوره‌ای آدرس کیف پول‌ها را تغییر می‌دهد. این کار باعث می‌شود که ریسک خرید و فروش هر رمزاری کاهش یابد. نوبیتکس بستری را فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانید قیمت اتریوم، بیت کوین، دوج کوین و بسیاری از رمزارز‌های محبوب دیگر را در لحظه مشاهده و به خرید و فروش انواع رمزارزهای محبوب جهان بپردازید.

استیبل کوین دای جایگزینی امن برای تتر

توجه کنید که تا کنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر مسدود‌سازی تتر ایرانی‌ها منتشر نشده است. اما با این حال صرافی نوبیتکس استیبل کوین غیرمتمرکز دای را به بازار ارز‌های دیجیتال خود اضافه کرده است که کاربران بدون هیچ‌گونه نگرانی بتوانند به خرید و فروش دای بپردازند. قیمت دای و تتر در بیشتر موارد یکسان است به همین دلیل از دای به‌عنوان بهترین جایگزین تتر یاد می‌کنند. اگر نمودار تغییرات قیمتی دای و تتر را مشاهده کنید، متوجه شباهت بسیار بالای این دو ارز محبوب خواهید شد.

در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم که اگر در صرافی‌های خارجی همانند بایننس به خرید و فروش تتر می‌پردازید کماکان امکان مسدود‌سازی حساب شما وجود دارد. اما با استفاده از صرافی امن و به‌روز نوبیتکس به هیچ‌عنوان معاملات شما رهگیری نخواهد شد و با خیال راحت می‌توانید به معامله بپردازید.

4

با نوبیتکس که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران است، با اطمینان به دنیای رمزارز‌ها ورود کنید!

در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم که چگونه امکان احتمال مسدود شدن تتر برای ایرانی‌ها وجود دارد و نحوه جلوگیری از آن را شرح دادیم. به‌طور کلی حساب تتر و سایر ارز‌های متمرکز با توجه به قوانین امکان مسدود شدن دارند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در ارز‌های غیرمتمرکز همچون ترون، بیت کوین، دای، دوج کوین و اتریوم منطقی‌تر است. از طرفی اگر به تتر علاقمند هستید در صرافی نوبیتکس هیچ‌گونه تهدیدی متوجه دارایی شما نخواهد بود. اما در هر صورت می‌توانید رمزارز دای که نوسان و ارزش قیمتی مشابه تتر دارد را به‌عنوان رمزارز معامله خود انتخاب کنید.

نوبیتکس بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است که با ایجاد زیرساختی امن تا کنون 3 میلیون کاربر فعال را به خود جذب کرده است. اگر می‌خواهید بدون ترس از تحریم یا مسدود شدن حساب و کیف پول دیجیتالی‌تان به معامله بپردازید بهترین راهکار استفاده از صرافی محبوب ایرانی نوبیتکس است. با نوبیتکس بدون محدودیت به یکی از پرسودترین بازار‌های مالی جهان بپیوندید!

 

 

 

کدخبر: 758861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟