مشهد و استانبول، پرطرفدارترین تورهای سال 2021

استانبول از شهرهای دیدنی ترکیه محسوب می‌شود که نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر در آسیا است. این شهر زیبا با بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خود، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و ازاین‌رو، در میان محبوب‌ترین مقاصد خارجی بین ایرانی‌ها قرار دارد. علاوه بر این، فاصله نزدیک ترکیه به ایران، عدم‌نیاز ویزا و هزینه پایین‌تر سفر نسبت به سایر سفرهای خارجی باعث شده‌اند که هر روز بر تعداد گردشگران استانبول اضافه شود.

مشهد نیز به‌خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع) انتخاب بسیاری از گردشگران برای سفر داخلی است. از آنجا که امکان سفر هوایی و زمینی به این شهر زیارتی وجود دارد، گردشگران با هر میزان بودجه‌ای می‌توانند سفر به مشهد را تجربه کنند و در نتیجه تعداد مسافران آن در طول سال بسیار زیاد است. با ادامه این مقاله همراه باشید تا از علت علاقه مردم برای سفر به دو شهر زیبای مشهد و استانبول بیشتر بدانید.

مشهد

مشهد یکی از معروف‌ترین شهرهای گردشگری ایران به حساب می‌آید که در دوره‌های تاریخی مختلف به واسطه موقعیت جغرافیایی و حضور مشاهیر بزرگ، همواره مورد توجه بوده است. امروزه نیز تور مشهد در میان پرطرفدارترین تورهای داخلی قرار دارد و گردشگران در تمام روزهای سال بازدید از این شهر زیبا را در برنامه خود می‌گنجانند.

جاهای دیدنی مشهد

2

مشهد یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که به‌لطف وجود حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و جاذبه‌های دیدنی مختلف، سالانه پذیرای بیش از هزاران نفر است.

  • حرم امام رضا (ع): حرم امام هشتم شیعیان (ع) در مشهد باعث شده است که از این شهر به‌عنوان پایتخت معنوی ایران یاد شود. در کنار زیارت حرم مطهر می‌توانید از آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌های حرم نیز استفاده کنید و تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید.
  • مقبره فردوسی: آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد قرار دارد. ساختمان آرامگاه با الهام از شیوه معماری هخامنشی با نظارت مهندس هوشنگ سیحون ساخته شد که جذابیتی دوچندان به این محل بخشیده است.
  • مجموعه کوهسنگی: پارک کوهسنگی دومین پارک بزرگ مشهد است که در میان تفریحگاه‌های شهر قدمت و شهرت زیادی دارد. این پارک تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است و اغلب در برنامه گشت‌وگذارهای شهری گردشگران قرار می‌گیرد.
  • آرامگاه نادرشاه افشار (باغ نادری): این آرامگاه به یاد نادرشاه در شهر مشهد ساخته شد؛ یکی از شخصیت‌های مشهور ایران که تاریخ مشهد با نام او گره خورده است. در بازدید از این محل می‌توانید از مجموعه باغ، موزه، کتابخانه نادری و مجسمه برنزی نادرشاه سوار بر اسب دیدن کنید. در موزه نادری شاهد اشیای تاریخی مثل شمشیر نادرشاه افشار و اشیایی از دوره صفویه و... خواهید بود.
  • بازار رضا: نمی‌توان از جاهای دیدنی مشهد گفت و حرفی از بازار رضا نزد که در فاصله کمی از حرم مطهر قرار دارد. این بازار از شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید که اکثر گردشگران برای خرید سوغاتی و صنایع دستی به آن سر می‌زنند.

تور مشهد

مشهد یکی از مقاصد پرطرفدار در مناسبت‌ها و تعطیلات است و از همین رو، در این ایام قیمت تور مشهد به گران‌ترین نرخ خود می‌رسد. این مناسبت‌ها شامل اعیاد، ولادت‌ها، شهادت‌ها و آخر هفته می‌شود که باعث افزایش درخواست متقاضیان تور مشهد می‌‎شوند. برای اینکه سفری ارزان‌تر به مشهد داشته باشید، می‌توانید زمان سفر خود را به اوایل هفته و روزهای پس از تعطیلات موکول کنید که قیمت‌ها مناسب‌تر است. در واقع، قیمت تور مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد که زمان سفر یکی از آن موارد است.

عامل دیگر موثر در قیمت تور مشهد، هتل محل اقامت و خدمات آن است که علاوه بر سه وعده غذایی، می‌تواند ترانسفر استقبال و بدرقه، مینی بار، چای و قهوه را در بر بگیرد؛ خدماتی که در قیمت نهایی تور اثر می‌گذارند.

در این میان نباید از هزینه رفت و برگشت به مشهد غافل شد. تور مشهد با هواپیما، قطار و اتوبوس برگزار می‌شود که گران‌ترین گزینه، تور هوایی است. با این حال، هر گردشگری بنابر سلیقه و بودجه خود می‌تواند سفری فراموش‌نشدنی به این شهر زیارتی داشته باشد.

استانبول

3

استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیا و مقاصد برتر گردشگری محسوب می‌شود که به‌سرعت در حال رشد است. جذابیت‌های بی‌نظیر این شهر به‌حدی است که نیاز اکثر گردشگران تور استانبول را برطرف می‌سازد و اوقاتی سراسر خاطره و شادی را برای آن‌ها به یادگار می‌گذارد.

جاهای دیدنی استانبول

یکی از دلایل علاقه‌مندی گردشگران برای سفر به استانبول، جاذبه‌های متنوع این شهر زیبا است؛ از جاذبه‌های تاریخی تا فرهنگی و معماری که همگی نماد فرهنگ غنی این شهر هستند.

  • مسجد ایاصوفیه: این بنای بی‌نظیر به‌مدت ۱۰۰۰ سال کلیسا بود و پس از تصرف استانبول توسط ترک‌های عثمانی به مسجد تبدیل شد و امروزه به‌خاطر معماری باشکوهش شهرت زیادی دارد.
  • تنگه بسفر: تنگه بسفر یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که مرز بین آسیا و اروپا محسوب می‌شود. این تنگه که محل عبور کشتی‌های تجاری است؛ مقصد اول گردشگران ترکیه به حساب می‌آید؛ به‌خصوص که چشم‌اندازی فوق‌العاده در زمان غروب خورشید دارد.
  • کاخ توپکاپی: کاخ توپکاپی روی تپه‌ای مشرف بر دریای مرمره، تنگه‌ بسفر و شاخ طلایی قرار دارد و از بخش‌های مختلفی نظیر کتابخانه، اتاق‌های کارمندان، آشپزخانه، حرم‌سرا و... تشکیل شده است. این کاخ یکی از مهم‌ترین یادگاری‌های تاریخی ترکیه محسوب می‌شود که فضای داخلی کاخ سبک زندگی اشرافی ساکنان آن را به‌خوبی به تصویر می‌کشد.
  • برج گالاتا: این برج زیبا در قسمت شمالی شاخ طلایی قرار دارد و جلوه‌ای بی‌نظیر از معماری قرون‌وسطا را پیش روی گردشگران می‌گذارد. از بالای این برج ۷۰ متری می‌توان چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر استانبول را به نظاره نشست.
  • خیابان استقلال: این خیابان یکی از شلوغ‌ترین مناطق خرید در استانبول به حساب می‌آید که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد با برندهای مطرح دنیا، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده است.

تور استانبول

اوج گردشگری استانبول در تابستان و اوایل بهار است و در این ایام افراد زیادی برای تفریح و استراحت راهی ترکیه می‌شوند. از آنجا که بسیاری از بازارها و مراکز گردشگری شهر در تعطیلات رسمی بسته هستند؛ پیش از خرید تور استانبول حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید. با توجه به اینکه تاریخ سفر مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت تور استانبول است، در فصل «های سیزن» قیمت‌ها به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابند.

پاییز و زمستان ایام «لو سیزن» استانبول هستند؛ با این حال، گردشگران زیادی از قیمت مناسب تورها استفاده می‌کنند تا علاوه بر تفریح، خرید خوبی در این شهر انجام دهند. در واقع، در ابتدای این فصل با بازگشایی مدارس تقاضا برای تور استانبول سیر نزولی پیدا می‌کند و همین امر باعث کاهش قیمت پروازها و هتل‌ها می‌شود. همچنین در اواخر پاییز که مصادف با بلک فرایدی است، ایرانی‌ها برای استفاده از تخفیف‌های فوق‌العاده‌ برندها به استانبول سفر می‌کنند.

تورهای استانبول در زمستان‌های بسیار سرد این شهر ارزان می‌شود؛ البته این موضوع برای زمان جشن سال نو میلادی و کریسمس صدق نمی‌کند و قیمت‌ها مقداری افزایش می‌یابد. تور استانبول اغلب شامل رزرو بلیط هواپیما، هتل محل اقامت، تور لیدر، بیمه مسافرتی، گشت شهری و... می‌شود. علت محبوبیت تورهای استانبول این است که مجریان تور کلیه امور و برنامه‌های سفر را هماهنگ می‌کنند و در نتیجه می‌توانید با آرامش از سفرتان لذت ببرید. با این اوصاف فقط باید تور استانبول را از آژانس مسافرتی معتبر خریداری کنید و بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی راهی این شهر خارجی شوید.

کدخبر: 758467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟