معجزه آموزش آسان و سریع زبان انگلیسی به کودکان با متدهای پیشرفته

یادگیری زبان انگلیسی از کودکی با روش‌های مدرن

تسلط به زبان انگلیسی برای تمامی ایرانیان یک پیش نیاز است؛ از این زبان برای برقراری ارتباط با شهروندان کشورهای خارجی، کار با وسایل هوشمند و لذت بردن از آثار هنری دنیای غرب در قالب فیلم یا کتاب استفاده می‌شود. یادگیری زبان انگلیسی یا بهتر است بگوییم زبان اول ارتباطات دنیا در کودکی، می‌تواند یکی از دغدغه‌های افراد را در بزرگسالی از بین ببرد. یادگیری این زبان در سنین پایین می‌تواند مزایای بسیاری مانند تقویت مهارت‌های شنیداری داشته باشد. با ما همراه باشید تا با بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را آشنا شوید.

Untitled-1

آیا یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی موثر است

امروزه در دنیا بیش از یک میلیارد نفر به زبان انگلیسی مسلط هستند و از این زبان برای برقراری ارتباط به شهروندان داخلی و به ویژه کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. این دلیل به تنهایی کافی است که به کودکان خود در سن پایین زبان انگلیسی را آموزش دهید. روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکی وجود دارند که از بهترین آن‌ها شرکت در دوره‌های آموزشگاه‌ها است. این روش به دلیل قرارگیری کودک در میان کودکان دیگر، تاثیر مثبتی هم بر روی روند یادگیری و هم بر روی مهارت‌های اجتماعی کودکان دارد.

برای یادگیری زبان انگلیسی هیچوقت خیلی زود نیست؛ این یادگیری می‌تواند برای کودکان بسیار آموزنده و سرگرم‎کننده باشد. شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی در کودکی، و قرار گرفتن در فضاهای اجتماعی که کودکان می‌توانند مهارت‌های خود را تقویت کنند، بهترین روش برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خود است. در ادامه این بخش با دلایل مفید بودن یادگیری زبان انگلیسی در سن پایین آشنا می‌شویم.

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان راحت‌تر است

یکی از دلایل اصلی که باید برای یادگیری زبان انگلیسی فرزندان خود در سنین پایین اقدام کنید، این است که روند یادگیری در سن پایین خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در سنین پایین، کودکان دغدغه‌های روزمره ندارند و می‌توانند با تمرکز کامل زبان انگلیسی را فرا بگیرند. آموزش این زبان به کودکان خود در سن پایین می‌تواند در زمان آن‌ها در بزرگسالی صرفه جویی کند.

توانایی‌های ذهن کودکان شکوفا می‌شود

تحقیقات نشان داده است که افرادی که در سن پایین زبان دوم خود را یاد گرفته‌اند، در آینده ذهن منطقی، مهارت‌های شنیداری و حافظه قوی‌تری خواهند داشت. همچنین با آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود قدرت تمرکز فرزندان را نیز افزایش دهید.

تثبیت زبان انگلیسی در ذهن کودکان

یادگیری زبان انگلیسی در کودکی، می‌تواند دوره یادگیری را طولانی کند. این دوره طولانی به ذهن کمک می‌کند تا در کنار رشد، به این زبان نیز مسلط شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که از کودکی در دوره‌های زبان انگلیسی به صورت مستمر شرکت کرده‌اند، به راحتی به این زبان صحبت می‌کنند.

با یادگیری زبان دوم در کودکی، فرزندانتان موفقیت تحصیلی بیشتری خواهند داشت

یادگیری زبان دوم در کودکی برای فرزندانتان می‌تواند امکان موفقیت بیشتر در تحصیلات آکادمیک نیز رقم بزند. کودکانی که دو زبانه هستند، معمولا در مدرسه توانایی یادگیری بهتری نسبت به کودکان یک زبانه دارند. کودکان دو زبانه در مهارت‌های خواندن و نوشتن توانایی بهتری خواهند داشت.

2

کودک‌تان خلاق‌تر می‌شود

تسلط به دو زبان در سن پایین به مغز کمک می‌کند تا راه‌های ارتباطی متنوعی در خود برای ارتباط با دنیای بیرونی ایجاد کند. این راه‌های بیشتر در کودکان قوه تخیل این افراد را تقویت می‌کند، به طوری که می‌توانند در زمینه‌هایی مانند گرافیک و طراحی موفق ظاهر شوند.

اجتماعی شدن کودک با یادگیری زبان انگلیسی

همانطور که گفته شد ذهن کودکان با یادگیری زبان انگلیسی و پیدا کردن راه‌های ارتباطی جدید با استفاده از این زبان می‌تواند قابلیت‌های خود را مانند ارتباط اجتماعی رشد دهد. کودکان در سنین کم به ویژه پنج تا هشت سال، به دنبال برقرار ارتباط اجتماعی هستند و در صورت توانایی صحبت به دو زبان می‌توانند مهارت‌های اجتماعی خود را به طرز چشمگیری تقویت کنند.

با چه تکنیک‌هایی روند یادگیری کودکان خود را بهتر کنیم

در کنار شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، می‌توانید نکاتی را رعایت کنید تا روند یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان خود افزایش دهید. به عنوان مثال می‌توانید تصاویر را به همراه کلمات با کودکان خود نشان دهید. یادگیری تصویری و متنی در کنار هم می‌توانند روند یادگیری مناسبی را برای کودکان ایجاد کنند. برخی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن سرعت یادگیری کودکان را افزایش دهید، به شرح زیر هستند.

روند آموزش را تا حد امکان ساده کنید

در کنار آموزش‌هایی که در آموزشگاه‌ها به کودکان تدریس می‌شوند، شما نیز در خانه باید به دنبال روش‌های ساده‌ای باشید که بتوانید اطلاعات کودکان را تثبیت کنید یا اطلاعات دیگری به کودک خود اضافه کنید. به عنوان مثال شما در خانه می‌توانید با استفاده از جملات کوتاه، با کودک خود ارتباط برقرار کنید تا فرزندان خود را بیشتر در محیط یادگیری انگلیسی قرار دهید.

برای یادگیری بهتر کودکان خود در کلاس درس می‌توانید از جملات کوتاه و عامیانه‌ای مانند Listen استفاده کنید. این نوع درخواست‌ها به زبان انگلیسی می‌تواند عملکرد کودک در کلاس‌های درسی را نیز بهبود بخشد و ترس فرزندتان از یادگیری را از بین ببرد.

سعی کنید تمرینات را با بازی همراه کنید

همراه کردن تمرینات هر درس و رشته‌ای برای کودکان می‌تواند بسیار جذاب باشد. بازی‌ها و فعالیت‌های جذاب متعددی وجود دارند که والدین می‌توانند با استفاده از آن‌ها روند یادگیری زبان انگلیسی را با بازی و سرگرمی همراه کنند. به عنوان مثال شما نیز می‌توانید به عنوان یک زبان‌آموز به همراه کودک خود در حل کردن تمرینان شرکت کنید تا کودک در حل کردن تمرینات احساس تنهایی نکند.

سفرهای خارجه داشته باشید

با سفر به کشورهای خارجی و قرار دادن کودک خود در میان کودکانی که به زبان انگلیس مسلط هستند، می‌توانید این زبان را به عنوان دومین زبان کودک خود تثبیت کنید. قرار گرفتن در فضایی که تمامی افراد به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، به طور خودکار ذهن را به یادگیری آن زبان وادار می‌کند.

3

تا می‌توانید وقت برای تمرین کردن بگذارید

همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین اصل یادگیری زبان انگلیسی تمرین است. کودکان نیز عاشق تمرین کردن و یادگیری هستند، شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی کودکان روزانه برای یادگیری انگلیسی فرزندان خود تلاش کنید. از بهانه‌هایی استفاده کنید که باعث انگیزه دادن به کودک می‌شود و تا حد امکان با کودک خود تمرین کنید. یکی از تمرین‌هایی که می‌توانید انجام دهید، نقاشی کشیدن به همراه مرور معانی کلمات است. این تمرین همواره یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی بوده است که والدین برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده می‌کردند.

با آموزش زبان انگلیسی به کودکان مسیر آینده را برای‌شان هموار کنید

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروزی چالشی است که تقریبا تمامی افراد مجبور هستند برای دنبال کردن رویاهای خود آن را بگذرانند. شما می‌توانید با آموزش این زبان به فرزندان خود در سنین پایین، این چالش را از دوش فرزندان خود بردارید. یادگیری زبان انگلیسی در کودکی با توجه به این که قدرت یادگیری در این سن بیشتر است و زمان زیادی نیز برای تمرین و تکرار وجود دارد، راهی است که به تمامی والدین پیشنهاد می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی برای کودکان در آموزشگاه زبان ایرانمهر است. این آموزشگاه با بیش از 100 شعبه در سراسر ایران، می‌تواند آینده فرزندان شما را هموارتر کند. همین حالا از سایت موسسه ایرانمهر دیدن کنید.

 

 

کدخبر: 755093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟