بهترین چسب برای مصارف خانگی کدام است

اما واقعیت این است که به لطف وجود انواع و اقسام چسب‌ها در بازار هر کسی می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد و وسایل آسیب دیده را تعمیر یا ترمیم کند. به همین دلیل باید در هر خانه‌ای چندین مدل چسب برای چسباندن وسایل شکسته وجود داشته باشد. برای اینکه همیشه در خانه چسب مناسب سطوح مختلف وجود داشته باشد باید از انواع چسب و کارایی هرکدام به خوبی آگاه بود؛ از آن جا که تنوع چسب بسیار گیج‌کننده است، بهتر است هنگام خرید دقت بیشتری به خرج داد و همیشه این نکته را در نظر گرفت که یک نوع چسب برای همه‌ کار مناسب نیست و انتخاب اشتباه چسب باعث خرابی کار می‌شود.

چسب 123؛ چسبندگی در کوتاه ترین زمان

چسب یک دو سه یکی از معروف ترین انواع چسب است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. این چسب بسیار قدرتمند بوده و کاربرد بسیاری در مصارف مختلف پزشکی ، صنعتی و خانگی دارد قدرت چسب 123 به گونه ای است که می تواند در کم ترین زمان ممکن قطعات را به یکدیگر بچسباند و این یکی از ویژگی های مهم چسب 123 است که توجه بسیاری از عموم را به خود جلب نموده ، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که چسب های 123 و یا همان چسب سیانواکریلات پس از باز شدن تا یک ماه قابل استفاده هستند و از نظر تاریخ انقضا ، عمر بسیار کم تری نسبت به چسب های دیگر دارند همچنین این نوع چسب 123 سمی نیز می باشد.چسب های 123 از دو جزء ساخته شده اند که یکی چسب و دیگری اسپری شتاب دهنده است و زمانی که این دو نوع ماده با یکدیگر ترکیب می شوند باعث می شود که قطعات سریعتر و در مدت زمان بسیار کمی به یکدیگر بچسبند . چسب های 123 ، برای چسباندن چرم ، سرامیک ، پلاستیک ، نئوپان ، ام دی اف و ... بسیار مناسب و پرکاربرد است. چسب فوری قطره ای که بر پایه سیانوآکریلات است در ایران به نام چسب 123 شناخته شده است. همانطور که ذکر شد چسب 123 به دلیل پوشش دهی بسیار بالا و قدرت چسبندگی بالایش در بازار طرفداران بسیار زیادی دارد . احتمالا در بازارانواع  چسب mdf ، چسب همه کاره , چسب قطره ای فوری را دیده اید این نوع چسب ها همان بر گرفته از یک محصول چسب یک دو سه است.

Untitled-1

چسب حرارتی

چسب حرارتی نوعی چسب قابل ارتجاع و به اصلاح نرمش پذیر در اثر حرارت است که معمولا استوانه ای شکل و در قطرهای مختلف موجود است. چسب حرارتی به وسیله دستگاهی به نام تفنگ چسب حرارتی یا هویه تفنگی در اثر حرارت ذوب می شود. چسب حرارتی در کارهای هنری، ساخت کاردستی کودکان، ساخت وسایل تزئینی و همچنین کاربردهای صنعتی بسیاری نیز دارد. یکی مزایای چسب حرارتی که باعث استفاده زیاد آن می شود بی رنگ بودن آن پس از خشک شدن و سرد شدن است. همین ویژگی دلیل استفاده از این چسب در کارهای هنری و تزئینی است که زیبایی و تمیزی در درجه اول اهمیت قرار دارد. چسب پس از خروج از هویه تفنگی بسیار داغ است که باعث سوزاندن دست می شود ولی پس از ریخته شدن روی سطح و گذشت چند ثانیه به سرعت سرد و خشک می شود. این چسب‌ها می توانند برای چسباندن چوب، پلاستیک، پارچه، فلز، شیشه، سنگ، کاغذ و خیلی از مواد دیگر استفاده شوند و همچنین قابلیت استفاده به عنوان آب بند و درزگیر را نیز دارند. چسب‌های حرارتی یک اتصال بسیار محکم و قوی را ایجاد می‌کنند و همچنین در صورت تمایل به جدا کردن از سطح به راحتی جدا می شوند و هیچ گونه اثری بر روی سطح باقی نمی گذارند.

2

چسب سیلیکون

چسب سیلیکونی یا همان چسب سیلیکون آب بندی و درزبندی یک فرم ژل مانند از چسب است. این چسب از ترکیب متفاوتی از دیگر مواد شیمیایی آلی مبتنی بر پلیمر ساخته می شود ، پس در دسته ی مواد پلیمری قرار می گیرد به دلیل همین ساختار شیمیایی مختص خود چسب سیلیکون از مقاومت بالایی برخوردار است که هم در دماهای بالا و هم در دماهای پایین قابل استفاده می باشند. چسب سیلیکونی نسبت به چسب ها یک تفاوت عمده دارند و آن قدرت پایین تر و حالت کششی یا کشسانی بیشتر است.از آنجا که هدف اصلی چسب سیلیکون ، آب بندی و درزبندی کردن است به همین علت بر خلاف برخی از چسب ها ، این چسب نیاز به خشک شدن به معنای واقعی دارد اما خشک شدن آن لزوما دشوار نیست اما صبر داشتن لازم است . این چسب در هوای سرد ، گرم و مرطوب به خوبی عمل میکند ، بهترین دمای مورد نیاز برای چسبیدن و خشک شدن بین ۵ درجه سانتی گراد تا ۴۰ درجه و رطوبت لازم بین ۵% تا ۹۵% چسبیدن و خشک شدن بستگی به ضخامت چسب دارد ، شروع خشک شدن را معمولا با تشکیل یک پوسته بر روی آن می توان تشخیص داد برای برای یک ضخامت چسب که به محل مورد نظر زده باشیم اگر در حد چند میلیمتر باشد معمولا ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن نیاز است و هرچه ضخامت آن بیشتر باشد بسته به شرایط محیطی و آب هوایی برای خشک شدن دارد گاهی تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد. با توجه به تنش سطحی کم آنها نمی توان چسب سیلیکونی را رنگ آمیزی کرد.

خرید اینترنتی یک الزام یا یک انتخاب؟

خرید مطمئن بیشتر از این که اینترنتی خرید کنیم یا حضوری اهمیت دارد. فرقی نمی کند سفارشتان اینترنتی ثبت شود یا حضوری نکته مهم میزان اطمینان شما به فروشنده است. سازوکار نامی آشنا در حوزه ابزار و یراق است که پس از سال ها توانسته در بازار به نامی معتبر تبدیل شود. خرید اینترنتی به خصوص با توجه به شرایط کرونا صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‎‌ها، دسترسی آسان و راحتی در خرید همگی از علل محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی است؛ به همین جهت بیشتر مردم ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. اهمیت این موضوع با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی عموم مردم به ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند بیشتر شد تا جایی که امروزه علاوه‌ بر مایحتاج اولیه زندگی می‌توان هر نوع محصول تخصصی مرتبط با هر شغلی را به صورت آنلاین تهیه کرد. خرید اینترنتی ابزار برقی و شارژی هم از این قاعده مستثنا نیست؛ به این ترتیب می‌توانید ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کنید.

کدخبر: 755047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟