چگونه وکیل طلاق خوب پیدا کنیم؟

طلاق گرفتن همواره مزموم بوده است. کسی نمی‌خواهد در رابطه به جایی برسد که وارد فرآیندهای قانونی طلاق شود. هیچ کس در برنامه ریزی برای 10 سال آینده خود «طلاق گرفتن» را در فهرست اهدافش نمی‌آورد. جدایی دردناک است و از نظر روانی به فرد آسیب وارد می‌کند.

فرآیند جدایی چه توافقی باشد چه نباشد، با خود رنج به همراه دارد. حالا اگر به فرآیندهای طلاق و راه‌روهای دادگاه هم هیچ آشنایی نداشته باشیم، این رنج دو چندان می‌شود. اگر به این نتیجه رسیده‌ایم که ازدواج‌مان به بن‌بست خورده و راهی جز جدایی نمانده است، پیدا کردن یک وکیل طلاق خوب، از اولویت‌های اصلی است.

چگونه وکیل طلاق خوب پیدا کنیم؟

یک مشاوره حقوقی با تجربه و کاردان در جریان یک پرونده حقوقی خانواده، می تواند در کاهش هزینه‌های مادی و معنوی و جلوگیری از پیشامد‌های ناگوار به کمک آید. برای زوج‌هایی هم که قصد جدا شدن توافقی دارند، یک وکیل طلاق توافقی خوب، می‌تواند دردسرها را به حداقل برساند.

به طور کلی جدایی، فرآیندی آکنده از پیامدهای سوء روانی و آلام وصف‌ناشدنی است. نباید بگذاریم سازوکارهای قانونی، این آلام را دوچندان کنند. انتخاب یک وکیل مهریه می‌تواند در جریان پرونده‌ها به هرچه عادلانه‌تر شدن نتیجه دعاوی کمک کند. اما چگونه می‌توان یک وکیل خوب برای طلاق توافقی پیدا کرد؟ ویژگی های یک وکیل طلاق که ما را در روند قانونی جدایی کمک کند، چیست؟ وکیل مهریه چه وظایلفی را به عهده دارد؟ در ادامه این نوشتار تلاش می‌کنیم، پاسخ این پرسش‌ها را پپیدا کنیم.

ویژگی های یک وکیل طلاق متبحر چیست؟

تا بدینجا در باب ضرورت و اهمیت داشتن یک وکیل خوب مهریه در روند دادگاه طلاق گفتیم. اما چه ویژگی‌هایی یک وکیل ماهر، نکته سنج و با مهارت را برای دعاوی خانوادگی از سایر وکلا متمایز می‌کند؟

1. پیشینه حقوقی

 یکی از نکات مهمی که در انتخاب‌ باید مدنظر قرار دهیم، دانش و اطلاعات کافی است. اما از کجا به این موضوع پی ببریم؟ پاسخ در پیشینه حقوقی فرد است. وکیلی که پرونده‌های دعاوی خانوادگی نظیر طلاق را به سرانجام موفقی رسانده، قطعا از دانش کافی برخوردار است.

2. حقیقت‌طلب بودن

وکیل خوب کسی است که در مورد کلیت پرونده و مشکل موکلش، یک ذهنیت واقعی به او می دهد و درصدد بهبود شرایط است. یک وکیل خوب شاید گاهی حقیقت و صلاح کار شما را طوری تشخیص دهد در نتیجه آن، شما را از تصمیم جدایی منصرف کند؛ چرا که اولا به عواقب قانونی آشناست و در ثانیه تجربه‌هایی از پرونده‌های قبلی دارد.

به عنوان مثال تصور کنید مردی برای جدایی به وکیل مراجعه می‌کند و آگاه نیست که در صورت وقوع طلاق، بخشی از اموالش را از دست خواهد داد. در اینجا یک وکیل بد تنها به دنبال طلاق و به فکر حق وکالت خود است. اما یک وکیل حقیقت‌طلب به روشنی به مراجع خود توضیح می‌دهد که چه عواقب قانونی در پس تصمیم او خواهد بود.

3. وکیل معجزه نمی‌کند

وکلای طلاق قرار نیست معجزه کنند. کار آنها تغییر و به‌سامان کردن زندگی افراد نیست. آنها تنها موظفند جنبه‌های قانونی مسیر پیش روی‌ افراد، پیامدهای تصمیماتشان و چالش های پرونده را به روشنی تصویر کنند. یک وکیل خوب منطقی‌ترین و درست‌ترین شیوه برای مدیریت یک دعوای حقوقی را می‌داند و موکل خود را برای موفقیت در این دعوا مشاوره می‌دهد.

4. النجاه فی الصدق

برخلاف تصور بسیاری از افراد، وکیل خوب کسی نیست که پنهان‌کاری کند، دروغ بگوید و به هرطریق ممکن مترصد به ثمر نشاندن پرونده، برای موکل خود باشد. وکیل خوب کسی است راه صداقت پیشه کند؛ همانطور که بزرگی گفته: «راه نجات در صداقت است.» انتخاب وکیلی که برای دریافت حق وکالت خود حاضر به دروغگویی می‌شود، خطرناک است. چرا که ممکن است با دریافت وجهی بیشتر به ضرر شما نیز اقدام کند. دقت و حرکت در مسیر راستی، هم ما را به مقصودمان خواهد رساند و هم آرامش به دنبال می‌آورد.

Untitled-1

وکیل طلاق و وکیل مهریه خوب چه وظایفی دارد؟

پس از آنکه دریافتیم با چه معیارهایی باید دست به انتخاب یک وکیل خوب بزنیم، باید بدانیم که چه انتظاراتی از او داریم. در این راستا طرح این پرسش که وظایف وکیل در فرآیند طلاق چیست کارساز می‌شود.

اولین و مهمترین وظیفه یک وکیل خوب در پروسه طلاق این است که به زوج یا زوجه، مشاوره حقوقی بدهد. همانطور که بالاتر هم گفتیم این مشاوره حقوقی در تصمیم‌گیری طرفین نقش کلیدی خواهد داشت. پس از آن شرکت در جلسات دادگاه وظیفه دیگری برای وکیل به شمار می‌رود.

معمولا در جریان طلاق طرفین تمایل ندارند که در جلسه دادگاه شرکت کنند و از همین رو با ارائه وکالت‌نامه به وکیل می‌توانند از حضور وی در دادگاه استفاده کنند. بررسی و شفاف‌ کردن موضوعاتی نظیر حق حضانت فرزندان پس از طلاق، مهریه و نحوه پرداخت آن و تعیین دقیق علت طلاق از دیگر وظایفی است که یک وکیل کاردان از عهده آنها برمی‌آید.

«علی عسگری» یکی از وکلای ماهر و باسابقه در امور حقوقی خانوادگی  به شمار می‌آید. بیش از 20 سال سابقه فعالیت در امور مختلف حقوقی و تجربه صدها پرونده موفق قضایی موید این ادعاست. اگر شما به دنبال وکیل خوب برای دعاوی خانوادگی می‌گردید می‌توانید به وبسایت گروه وکلای عسگری به نشانی https://vakiltehran.net مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 09126594662 تماس حاصل نمایید.

کدخبر: 753814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟