افزایش قیمت بلیط هواپیما غیرقانونی نیست

از یک سو، رستم قاسمی طی گفت و گویی عنوان کرده بود که افزایش قیمت خرید بلیط هواپیما بخاطر کاهش 40 درصدی ظرفیت پذیرش مسافر بوده است که از 1 آبان 99 بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شده است. از سوی دیگر، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل اداره راه و شهرسازی، در گفت و گویی دیگر عنوان کرده بود که گران شدن بلیط ها هیچ گونه ارتباطی به مساله کاهش ظرفیت نداشته است. وی در جدیدترین گفت و گوی خبری خود در صدا و سیما تصریح کرده است که گران شدن بلیط ها کاملا قانونی بوده و بزودی این مساله رفع خواهد شد.

Untitled-1

گران شدن بلیط ها در دامنه ای تعریف شده صورت گرفته است

آدم نژاد در پاسخ به این سوال مجری که پرسیده بود، چرا ایرلاین ها بی سر صدا و غیرقانونی طی دو مرحله، قیمت بلیط ها را افزایش داده اند، اینگونه پاسخ داد: « اصولا در امر حمل و نقل برون شهری هیچ کاری را نمی توان بدون سر و صدا انجام داد. چراکه این حوزه مستقیما با مردم در ارتباط است و در صورت اعمال تغییرات بلافاصله تاثیرات آن پدیدار خواهد شد. گران شدن بلیط های هواپیما نیز تاکنون به صورت کاملا قانونی در دامنه ای تعریف شده دچار افزایش و کاهش شده است. »

البته شایان ذکر است داستان گران شدن بلیط های پرواز شامل تمامی مسیرهای هوایی نبوده است. بطوریکه در بسیاری از مسیرهای پروازی هم چون تهران بندرعباس بلیط ها در چهار چوب مصوب خود به فروش می رسیده اند.

بخاطر مردم قیمت بلیط ها را کاهش دادیم

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به جلسه مشترک وزارت راه و شهرسازی با شورای عالی هواپیمایی که پیرامون مساله کنترل قیمت بلیط ها برگزار شده بود، عنوان کرد: « در این جلسه، وزیر محترم راه و شهرسازی، موکدا نسبت به کاهش قیمت بلیط ها گفت و گو و هم چنین از شورا درخواست کردند که قیمت ها را صرفا بخاطر مردم و به دور از مساله ضرر و زیانی که متحمل آن شده اند، کاهش دهند.»

آدم نژاد در ادامه افزود: « این مساله که قیمت بلیط ها باید کاهش پیدا کند چون از 1 آذر ظرفیت هواپیماها به صورت کامل ارائه می گردد، درست است. اما این نکته را نیز می بایست مدنظر داشته باشید که ظرفیت پروازها حتی در شرایط عادی هم به صورت 100 درصد نیست و رقمی برابر با میانگین 84 درصد دارد که این میزان با توجه به زمان، شرایط و مسیر پروازی متغیر است. »

2

تا شنبه نرخ های جدید ابلاغ می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان صحبت های خود پیرامون قیمت بلیط هواپیما اینگونه عنوان کرد: « فعلا قرار بر این شده است که قیمت بلیط ها از 1 آذر کاهش پیدا کند و این میزان کاهش نیز طی چند روز آینده از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام خواهد شد. اما در حال حاضر نمی توان گفت که حداقل و حداکثر کاهش تا چه میزان است که احتمالا تا شنبه تصمیم گیری و اعلام خواهد شد. یقینا این کاهش قیمت در چهار چوب مسئولیت پذیری ایرلاین ها میباشد که در این زمینه نیز، انجمن با نگاه کاملا مثبت نسبت به آن موافقت کردند.»

 

کدخبر: 742127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟