گذراندن دوران تحصیلات و اخذ اقامت از طریق آن در کانادا

افراد زیادی هستند که به دنبال اطلاعات جامعی از نحوه اقامت، روش های مهاجرتی، اخذ ویزا و چگونگی اخذ تابعیت این کشور ها می باشند. کانادا یکی از کشور های مناسب برای مهاجرت و اقامت می باشد که روش های قانونی را برای مهاجرت داراست که متقاضیان می توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند، یکی از این روش ها را انتخاب کرده و به این کشور مهاجرت نمایند. یکی از مزیت های مهاجرت به کانادا برای دانشجویان، اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات شان است. البته اقامت کانادا دارای شرایط منحصر به فردی می باشد که دانشجویان باید آن شرایط را فراهم نمایند.

تحصیل در کانادا

به طور کلی، مهاجرت به کشور های دیگر تصمیم بسیار بزرگی می باشد که سختی های منحصر به خود را داراست. به همین خاطر، افراد باید اطلاعات جامعی را از آن به دست آورند و با آگاهی در مسیر مهاجرت قرار گیرند. معمولا متقاضیان مهاجرت قبل از هر اقدامی، با وکیل و یا مشاور های مهاجرتی مشورت می کنند تا آنها با بررسی شرایط وی، روش مناسبی را پیشنهاد دهند. معمولا مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است که هر یک از این روش ها شرایط خاصی را دارا هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با دوره های تحصیلی، قوانین تحصیل در کانادا 2021، ضرورت وجود وکیل مهاجرتی، بورسیه های تحصیلی کانادا و... اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تحصیل در کشور کانادا

همانطور که گفتیم، تحصیل در کشور کانادا می تواند موجب اخذ اقامت دائم این کشور نیز بشود. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید در اولین قدم، نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، تنها کافی است که متقاضی رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نماید. دانشگاه های کانادا رزومه تحصیلی وی را بررسی کرده و در صورت تایید، نامه پذیرش تحصیلی را برای وی ارسال می نمایند. متقاضیان با دریافت نامه پذیرش تحصیلی، می توانند نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

مقاطع تحصیلی در کانادا

متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در کانادا تحصیل نمایند. مقاطع تحصیلی در کانادا عبارت است از:

  1. مقطع کارشناسی
  2. مقطع کارشناسی ارشد
  3. مقطع دکترا

تحصیل در این مقاطع برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد.

بورسیه تصحیلی کانادا

مقطع کارشناسی در کانادا

دانشجویان بین المللی می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، در مقطع کارشناسی تحصیل نمایند. تحصیل در دانشگاه های کانادا هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی می باشد. متقاضیان می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در این مقطع نزدیک به 3 الی 4 سال به طول می انجامد. متقاضیان جهت مهاجرت به کانادا و تحصیل در مقطع کارشناسی بهتر است که با وکیل مهاجرت به کانادا مشورت های لازم را انجام دهند؛ چرا که اخذ پذیرش از این مقطع کمی دشوار می باشد و با کمک گرفتن از افرادی که تجربه بالایی را در این زمینه دارا هستند، می توان پروسه اخذ ویزا و پذیرش را راحت تر پیش برد.

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز نزدیک به 2 الی 3 سال به طول می انجامد. در این مقطع دانشجویان سطح علمی بالاتری را کسب می کنند و می توانند پس از فارغ التحصیلی به بازار کار در کانادا وارد شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا به دو صورت تحقیقاتی و تدریس انجام می گیرد. تنوع برنامه های تحصیلی در این مقطع بسیار بالاست به همین خاطر نیز دانشجویان زیادی قصد مهاجرت تحصیلی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در کانادا دارند. متقاضیان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند ویزا تحصیلی خود را تغییر داده و به ویزا کاری تبدیل نمایند و پس از چند سال کار در این کشور، اقامت دائم اخذ نمایند.

مقطع دکترا در کانادا

تحصیل در مقطع دکترا معمولا نزدیک به 4 سال به طول می انجامد. البته این مدت زمان به شرایط دانشجویان و رشته تحصیلی آنان نیز بستگی دارد. متقاضیان برای تحصیل در این مقطع باید دارای رزومه تحصیلی قوی و مقالات بین المللی باشند. علاوه بر این باید دارای یک سوپروایزر باشند که رزومه تحصیلی آنان را تایید نماید. معمولا تحصیل در مقطع دکترا در کانادا برنامه های تحصیلی موفقی را برای دانشجویان به همراه دارد. به همین علت، متقاضیان می توانند به راحتی در سطح بین المللی تحصیل نمیاند. توجه داشته باشید که برای اخذ پذیرش تحصیلی باید نمرات و معدل بالا، توانایی های مناسب، مدرک زبان، ارائه تحقیقات و پروژه های علمی و عملی و در نهایت یک استاد راهنما معتبر باشید.

هزینه های تحصیل در کشور کانادا معمولا برای دانشجویان کمی بالا می باشد. به همین خاطر دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی را ارائه کرده است. بورسیه تحصیلی کانادا در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل دریافت است. البته تمامی دانشجویان نمی توانند از یان بورسیه های تحصیلی استفاده نمایند؛ چرا که هر یک از بورسیه های ذکر شده دارای شرایط منحصر به فردی هستند و تنها واجدین شرایط می توانند نسبت به اخذ آنها اقدام نمایند.

بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا عبارت است از:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه تورنتو
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه یورک
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه کارلتون
  • بورسیه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

این بورسیه های تحصیلی را دانشگاه های معتبر در کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی و بومی ارائه کرده اند و به دانشجویانی تعلق می گیرد که پیشرفت چشمگیر تحصیلی را در رشته خود دارند.

هزینه تصحیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای دانشجویان بین المللی بسیار مهم و حائز اهمیت است، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. معمولا هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا مناسب و مقرون به صرفه می باشد. البته این هزینه های به نوع و سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. معمولا شهریه دانشگاه های کانادا از 6800 دلار تا 15.000 دلار کانادا در سال می باشد. این هزینه ها به نوع رشته و محل تحصیل دانشجویان بستگی دارد. معمولا هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان هزینه های کمتری را در بر دارد.

هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان در سال نزدیک به 15.500 دلار کانادا بر آورد می شود. یکی از مهم ترین شروطی که متقاضیان برای مهاجرت به کانادا باید دارا باشند، این است که تمکن مالی مناسب را برای زندگی در این کشور دارا باشند. تمکن مالی شامل هزینه های 1 سال تحصیل و هزینه های 1 سال زندگی در کانادا است.

کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که پس از فارغ التحصیلی در کشور کانادا مشغول به کار شوند. البته دانشجویان به صورت معمول اجازه کار در کانادا را به صورت پاره وقت دارا هستند. این اجازه کار برای تامین هزینه های زندگی دانشجویان می باشد. علاوه بر این، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات شان می توانند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شوند.

کدخبر: 741074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟