سودای تحصیل در کانادا؛ دریایی که ارزش غرق شدن دارد!

تحصیل پزشکی در کانادا یکی از مواردی است که بیش از سایر رشته‌ها طرفدار دارد؛ اگرچه پذیرش در این رشته سختی موانعی مانند کنکور را ندارد، اما به این آسانی‌ها هم نمی‌شود از سد شرایط تعیین‌شده جهت پذیرش دانشجوهای خارجی گذشت.

در این مقاله ضمن بررسی تمام و کمال فرصت‌های اخذ ویزای تحصیلی در کانادا، به‌طور تخصصی شرایط  تحصیل پزشکی در کانادا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس اگر وسوسه مهاجرت تحصیلی سال‌ها با شما است، این مقاله را هرگز از دست ندهید!

تحصیل رشته پزشکی در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا؛ راهی پرچالش اما ثمربخش!

درحقیقت اخذ ویزای تحصیلی آخرین مرحله از مسیر مهاجرت تحصیلی دانشجویان خارجی به کشور کانادا است. به همین منظور، باید در درجه اول، آفیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که:

  • هدف اصلی شما از مهاجرت به کانادا ادامه تحصیل است.
  • توانایی مالی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی را دارید.
  • بعداز پایان تحصیل قصد بازگشت به کشور خود را دارید.( البته نترسید! این مورد در ادامه بررسی می‌شود)

مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • پذیرش در آزمون زبان بین المللی متناسب با پیش‌نیاز دانشگاه نیاز است. در این زمینه آیلتس و تافل شناخته‌شده‌ترین مدارک زبان هستند.
  • بهتراست رشته و مقطع قبلی با رشته و مقطع پذیرش‌شده هم‌خوانی داشته باشد یا دلایل کافی برای عدم ارتباط ارائه شده‌باشد.
  • از آخرین مقطع تحصیلی متقاضی نباید زمان زیادی گذشته یا دلایل مناسب برای توجیه وقفه ایجادشده ارائه شده‌باشد.
  • باید با مدارک کافی نشان دهید از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در سال اول برمی‌آیید. تمکن مالی باید به صورت گردش حساب ارائه شود.
  • ارائه رزومه یا CV استاندارد و قابل‌استناد مهم است. نامه هدف از تحصیل یا Study plan طبق ساختارهای مشخص‌شده ارائه شده باشد. همچنین مواردی مانند هدف از تحصیل در کانادا و آن رشته خاص و تاثیر آن بر آینده شما در ایران، از موضوعاتی است که باید به آن‌ها بپردازید.
  • اثبات بازگشت به ایران بعداز اتمام تحصیل مهم است. این مورد را تای (Ties) می‌گویند. باید با ارائه مدرک نشان دهید که دلایل کافی برای وابستگی و بازگشت به کشور خود را دارید.

نکات تکمیلی درباره ویزای تحصیلی به کانادا:

  • ویزای تحصیلی کانادا مصاحبه سفارت ندارد.
  • برای انگشت‌نگاری باید به دفاتر وک(VAC) در کشورهایی مانند ترکیه، امارات و غیره بروید.
  • پرونده ویزای تحصیلی کانادا اجزای بسیار مهم و سرنوشت‌سازی دارد که بهتراست با کمک افراد باتجربه آن را تکمیل کنید.

اخذ ویزای کار در کانادا بعداز اتمام تحصیلات

دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا، از امکان دریافت مجوز کار برخوردار هستند و استفاده از همین فرصت مجوز اشتغال، این امکان را به آن‌ها می‌دهد که تجربه کار کانادایی را کسب نموده و ازاین طریق، پروسه اخذ اقامت‌دائم خود را تسهیل نمایند.

لازم به ذکر است که مجوز کار براساس طول دوره تحصیل که در نامه پذیرش قید شده است، اعطا می‌گردد.

در خصوص مدت این مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی نکات زیر قابل‌توجه است:

  • اینکه دانشجوی بین المللی بعداز فراغت از تحصیل، تا چه مدت می‌تواند با استفاده از این مجوز کار در کانادا شاغل باشد، بستگی به مدت زمان تحصیل او دارد و حداکثر مدت آن 3سال است. البته چنان‌چه دوره تحصیلی او کم‌تراز 8ماه بوده باشد، به او مجوز کار تعلق نخواهدگرفت.
  • اگر مدت دوره تحصیلی متقاضی 2سال بوده‌باشد، به او به مدت 3سال مجوز کار داده می‌شود؛ حتی اگر متقاضی دوره تحصیلی دوساله را سریع‌تراز آن مدت به پایان برساند.
  • به دوره‌های تحصیلی فشرده که کلاس‌های آن‌ها اکثرا در تابستان‌ها دایر است، به اندازه دوره اصلی( بدون فشرده‌سازی) مجوز کار داده می‌شود.
  • چنان‌چه متقاضی دو دوره تحصیلی کوتاه مدت را سپری کند، می‌تواند برای هر دو دوره تقاضای اجازه کار نماید: مشروط بر این‌که بین این دو دوره کوتاه‌مدت، فاصله زمانی زیادی نبوده و برای دوره اول هم تقاضای مجوز کار نکرده‌باشد.

فراموش نکنید که وقتی تحصیلات خود را در کشور کانادا به پایان رساندید، طبق تعهد دولت کانادا تا سقف سه سال، مجاز به زندگی و کسب تجربه کار در این کشور هستید؛ ضمن اینکه با این فرصت موقت میتوانید برنامه های اخذ اقامت دائم  و حتی شهروندی کانادا را هم پیش ببرید.

تحصیل رشته پزشکی در کانادا

تحصیل رشته پزشکی در کانادا

تنوع بی‌نظیری که در گرایش‌های مختلف رشته پزشکی در بهترین دانشگاه‌های کانادا وجود دارد، باعث می‌شود هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی برای اخذ ویزای تحصیل در کانادا اقدام کنند.

رشته پزشکی در کانادا یکی از ارزشمندترین رشته‌های کادر بهداشت و درمان به‌شمار می‌رود و بسیاری از تخصص‌های آن در کشورهای دیگر تدریس نمی‌شود.

دانشگاه‌های برتر کانادا مانند تورنتو، مک گیل و مک مستر امکانات فوق العاده‌ای را برای پروژه‌های تحقیقاتی و دارویی اختصاص می‌دهند که همین موضوع، باعث می‌شود به متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور پیشرو در کشف روش‌های درمانیِ نوین، کاملا حق بدهیم!

در ادامه به بررسی موارد حائز اهمیت برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا می‌پردازیم:

بورسیه‌های دانشگاه‌های دولتی کانادا هوای دانشجوها را دارد!

در دانشگاه‌های دولتی، دانشجویان خارجی که در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند، از بورسیه‌هایی بهره‌مند خواهند شد که به‌واسطه آن‌ها هزینه‌های یک زندگی دانشجویی استاندارد تامین می‌شود.

تحصیل پزشکی در کانادا؛ یک فرصت شغلیِ بی‌نظیر است!

فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در کانادا می‌توانند آینده درخشانی در حوزه تخصص و علایق خود داشته باشند. مطب‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز پژوهشی و آزمایشگاهی، هیچگاه دست رد به سینه یک پزشک پرتلاش و باسواد نمی‌زند! چه در کانادا و چه در هرجای دیگر.

درآمد بالای فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در کانادا

رشته پزشکی نه‌تنها در کانادا بلکه در سایر کشورها هم رشته خوش‌نام و پول‌سازی است. البته در کانادا با توجه به افزایش جمعیت پیر این کشور، نیاز به متخصص‌های پزشکی در حوزه‌های مختلف، بیش از پیش احساس می‌شود.  

تحصیل رشته پزشکی در کانادا

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا؟ این آب نشان از سراب دارد!

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برخلاف همه مزیت‌های ذکرشده، تحصیل رایگان پزشکی در کانادا تقریبا محال است. تمکن مالی یکی از شروط اولیه متقاضیان این رشته است، ضمن این‌که باید در ادامه برای تامین هزینه‌های دانشجویی هم قدم‌های محکمی برداشت.

البته ماجرای بورسیه‌های تحصیلی حقیقت دارد اما، بورسیه‌ها بر اساس شایستگی و رزومه درخشان افراد به آن‌ها تعلق می‌گیرد و تعداد محدودی هم دارد.

شرایط پذیرش پزشکی در کانادا

درحالت کلی دانش‌آموزان لازم است که پیش از ورود به رشته پزشکی، فارغ‌التحصیل لیسانس یکی از رشته‌های علوم پایه باشند؛ لیسانسی که البته بی‌ارتباط با تحصیل در رشته پزشکی نباشد!

۳ تا ۴ سال بعداز گذراندن مقطع لیسانس، آزمون MCAT در انتظار متقاضیان رشته پزشکی است که البته ظرفیت محدودی دارد و قبولی در آن، تلاش بسیار زیادی می‌طلبد.

دانشجویان می‌توانند در سال سوم تحصیلات مقطع لیسانسِ یکی از رشته‌های علوم پایه، در آزمون سراسری پزشکی MCAT شرکت کنند و به شرط قبولی در این آزمون مراحل بعدی را پیش ببرند.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری  (mmconsultingfirm.com) به شما در زمینه‌ی شناخت مهارت‌ها، انتخاب رشته، جمع‌آوری مدارک، اخذ پذیرش، اخذ ویزای تحصیلی، پیدا کردن مسکن، شروع به کار و اخذ اقامت کمک خواهد کرد و در تمام مراحل، همراه دانشجو می‌ماند و پوشش و حمایتی همه‌جانبه را فراهم خواهد کرد. پس در صورتی که قصد دارید با یک موسسه‌ی مهاجرتی مناسب، جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید، با این موسسه تماس بگیرید.

کدخبر: 740527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟