ارز دیجیتال شیبا چیست؟

به گزارش رکنا، به نقل از تجارت نیوز، ارز شیبا یکی از ارزهای دیجیتالی است که اخیرا اسم آن خیلی زیاد سر زبان‌ها افتاده، در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که ارز شیبا چیست و همه چیز در مورد ارز شیبا را توضیح دهیم. شاید شنیده باشید که از شیبا به عنوان قاتل دوج کوین نام می‌برند. دوج کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در طی ماه‌های گذشته سر و صدای بسیاری به پا کرده و توانسته جایگاه خوبی در میان رمزارزهای برتر بازار معاملاتی به دست آورد.

شیبا توانسته در چند ماه گذشته با رشد بسیار بالا، خودی نشان دهد و در میان ارزهای برتر هم قرار گیرد. اما این که ارز شیبا چیست و از کجا آمده را در ادامه توضیح می‌دهیم.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

نام اصلی شیبا اینو برگرفته از نژاد یک سگ ژاپنی است که همین سگ نماد دوج کوین هم هست. با توجه به رشدهای زیادی که دوج کوین داشته، توکن‌های زیادی هم در پی همین اتفاق به وجود آمدند که شیبا یکی از این توکن‌ها بود. بسیاری از فعالان بازار از شیبا و دوج کوین به عنوان شت کوین‌ها نام می‌برند. چون بر این باورند که آنها ارزش چندانی ندارند و فقط برای شوخی ایجاد شده‌اند. همان طور که احتمالا می‌دانید ابتدا از دوج کوین به عنوان یک شوخی رونمایی شد که بعد از آن با عنوان میم کوین هم شناخته شد. در ادامه روند ایجاد چنین میم کوین‌هایی شیبا اینو هم ایجاد شد و توانست مانند رقیب خود جایگاه مناسبی را دریافت کند.

شیبا اینو کار خود را بیش از یک سال پیش آغاز کرده و بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند و خود دارای بلاکچین نیست. نکته قابل توجهی که در مورد این رمزارز وجود دارد این است که شما می‌توانید میلیاردها یا تریلیاردها شیبا برای خود داشته باشید و مانند سایر رمزارزها مشکلی برای این کار وجود ندارد.

طبق اخبار و اطلاعاتی که از وب‌سایت رسمی این رمز ارز منتشر شده، این ارز مبادلات خود را روی پلتفرم غیر متمرکز ShibaSwap انجام می‌دهد. همچنین آنها قصد دارند تا در آینده نیز دو توکن دیگر با نام‌های لیش و بون بر بستر همین پلتفرم راه اندازی کنند.

شیبا اینو بیشتر محبوبیت خود را مدیون کاربران چینی است. صرافی Houbi چین را می‌توان بزرگترین مرکز معامله برای این ارز دانست چرا که در همان اوایل ارزه این توکن کاربران چینی که در این صرافی بودند علاقه زیادی به آن نشان دادند و باعث شدند تا قیمت آن با رشدی چشمگیر همراه باشد و بتواند به مرکز توجهات تبدیل شود.

کدخبر: 734718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟