سوئیچ شبکه

در این قسمت در نظر داریم به معرفی انواع سوئیچ شبکه و سوییچ شبکه POE بپردازیم که شما بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید تجهیزات شبکه داشته باشید. با ما همراه باشید.

احتمالا مطلع هستید که در تجهیزات ویپ، سوییچ شبکه خصوصا سوییچ POE ستون فقرات هر شبکه محلی یا LAN را تشکیل می دهند. در مقاله امروز مجموعه ایمن ارتباط راجع به سوییچ POE خواهید آموخت که چه چیزی یک سوییچ POE  فعال را از یک سوئیچ LAN معمولی متمایز می کند. سوییچ POE به دستگاه های سازگار اجازه می دهد تا در مکان هایی که پریز برق یا اتصالات شبکه وجود ندارد کار کنند. این عملکرد اولیه POE می تواند هزینه های زیادی را برای مشاغل در هزینه های نصب سیم کشی برق و شبکه صرفه جویی کند اما این ویژگی تنها مزیت سوییچ POE نیست.

قبل از پرداختن به سوییچ POE باید به توضیح مفهوم کلی سوئیچ شبکه بپردایم، سوییچ شبکه یک دستگاه سخت افزاری است که دستگاه ها، کلاینت های شبکه را در یک شبکه کامپیوتری محلی متصل می کند. این کامپیوترها، نقاط دسترسی بی سیم، چاپگرها و سایر دستگاه های مجهز به شبکه را قادر می سازد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

Untitled-1

رایج ترین نوع سوئیچ شبکه یا اترنت، سوئیچ لایه 2 است. هر سوئیچ اترنت سازگار با لایه 2 با سیستم عامل OSI از آدرس های MAC برای هدایت ترافیک به جایی که نیاز دارد استفاده می کند. سوئیچ های لایه 2 یک جدول آدرس MAC از تمام سرویس گیرندگان LAN متصل را حفظ می کند تا بتواند ترافیک را به طور خاص به پورت مقصد که گیرنده متصل است، ارسال کند. این موضوع آنها را از دستگاههای قبلی ساده تر به نام هاب شبکه که نمی دانند دستگاه های شبکه به کدام پورت ها متصل هستند متمایز میکند. این هاب ها بسته های ورودی را به جای درگاه مورد نظر به همه پورت ها ارسال می کنند، که منجر به ترافیک غیر ضروری شبکه می شود.

حالا که با کارکرد کلی سوئیچ شبکه آشنا شدیم به توضیح راجع به سوییچ POE میپردازیم. Power over Ethernet (POE) فناوری است که نیروی الکتریکی را از طریق کابل اترنت جفت پیچ خورده به دستگاه های دارای قدرت (PD) مانند نقاط دسترسی بی سیم، دوربین آی پی و تلفن ویپ علاوه بر داده هایی که معمولاً کابل حمل می کند، منتقل می کند. این امر موجب میشود که به جای داشتن یک کابل جداگانه برای هر کدام، اتصال داده و برق به دستگاه های مذکور منتقل شود.

خرید انواع سوئیچ شبکه

در این قسمت می خواهیم به معرفی انواع سوئیچ شبکه بپردازیم که سوئیچ های POE را از چه طریقی دسته بندی می کنند با ما همراه باشید.

اولین گزینه ای که در دسته بندی سوئیچ های شبکه اهمیت دارد تعداد پورت های سوئیچ شبکه می باشد که سوئیچ های POE می توانند از چهار تا چهل و هشت پورت خروجی POE را ساپورت کنند. گزینه ی دیگری که می تواند ما را در انتخاب سوئیچ شبکه مناسب کمک کند سرعت آن می باشد که رایج ترین سوئیچ های POE سرعت گیگابیت (1000 مگابیت بر ثانیه) را برای دستگاه های متصل فراهم می کند.

2

مورد دیگری که در خرید سوئیچ شبکه می تواند به شما کمک کند انتخاب سوئیچ poe مدیریتی و یا غیر مدیریتی می باشد. یک سوئیچ شبکه مدیریت شده می تواند ترافیک شبکه را در گروه ها تقسیم بندی کند و بینش بیشتری از وضعیت شبکه، سرویس گیرندگان متصل و وضعیت قدرت آن ارائه دهد.

گزینه ی نمایش LCD برای برخی از سوئیچ های شبکه غیرمدیریتی هستند که یک صفحه ی LCD در پنل جلویی این سوئیچ ها قرار دارد. این نمایشگرهای LCD اطلاعاتی را در اختیار مدیران شبکه در زمان مورد نیاز قرار می دهند، مانند میزان مصرف هر دستگاه POE متصل، مجموع توان مصرفی تمام دستگاه های متصل و کل توان موجود. همچنین این ویژگی در ارائه هشدارها در مورد مشکلات احتمالی و هشدارهای مربوط به اضافه بار، درجه حرارت بالا، حفاظت از اتصال کوتاه و موارد دیگر بسیار مفید است.

مزایای استفاده از سوئیچ POE

استفاده از سوئیچ POE مزایای زیادی دارد که به صورت اختصار به توضیح در خصوص این مزایا می پردازیم. اولین مزیتی که در این سوئیچ ها وجود دارد صرفه جویی در  هزینه نصب می باشد این کاهش هزینه به این صورت است که برای آوردن برق استاندارد به مکان هایی که هیچ منبع برقی وجود ندارد باید هزینه ی زیادی متحمل شوید اگر بخواهیم این مورد را با ذکر یک مثال توضیح دهیم به این صورت است که فرض کنید که می خواهید دوربین را به قسمتی از انبار که پریز برق ندارد اضافه کنید. بدون POE شما باید با یک متخصص برق مشورت کنید زیرا یک مدیر شبکه به احتمال زیاد قادر به تکمیل و نصب برق نیست. با این حال، با استفاده از ولتاژ پایین Power over Ethernet، هرکسی می تواند کابل های شبکه  PoE را از دوربین به سوئیچ POE  اجرا کند. استفاده از سوئیچ POE به این معنی است که شما از نیاز به نصب پریزهای برق، سیم کشی برق و جعبه های قطع کننده اجتناب می کنید، که باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه می شود.

انعطاف پذیری بیشتر: سوئیچ شبکه POE را می توان به راحتی در مکان های بدون پریز برق مستقر کرد. از آنجا که آنها دیگر با محدودیت نیاز به پریز استاندارد برای کار روبرو نیستند، مکان هایی که قبلاً دسترسی به آنها دشوار بود، اکنون با سهولت بیشتری قابل دسترسی هستند. نصب دوربین تحت شبکه روی دیوار یا پشت بام دیگر کار دلهره آوری نیست، زیرا برای دریافت برق و اتصالات شبکه فقط به یک کابل شبکه و سوئیچ POE نیاز دارید.

مدیریت توان از راه دور: یکی از ویژگی های مفید سوئیچ POE مدیریت شده این است که می توانید از طریق اینترنت یا شبکه محلی به آنها دسترسی پیدا کنید. این دسترسی شامل امکان کنترل از راه دور دستگاه هایی است که ممکن است خراب شده باشند. دوربین تحت شبکه ای که خراب شده یا تلفن ویپ ای که نیاز به راه اندازی مجدد دارد دیگر نیازی به مداخله فیزیکی شخص در محل ندارد. تنها چیزی که برای راه اندازی مجدد در هر دو دستگاه مورد نیاز است، انجام تنظیمات از طریق رابط مدیریت سوئیچ است.

مانیتور دستگاه قدرتمند: برخی از سوئیچ های مدیریت شده بر روی اترنت می توانند تمام دستگاه های PoE متصل را رصد کرده و به طور خودکار راه اندازی مجدد دستگاهی را انجام دهند که در یک دوره مشخص ارتباط برقرار نکرده است. چنین ویژگی می تواند بسیار مفید باشد، به عنوان مثال، در صورتی که یک دوربین امنیتی در نیمه های شب کار خود را متوقف کند سوئیچ POE میتواند راه اندازی مجدد آن را انجام دهد.

خرید سوئیچ شبکه

مجموعه ایمن ارتباط در این مقاله قصد دارد، مشتریان عزیزی که قصد خرید سوئیچ شبکه را دارند راهنمایی نموده و پارامتر های اساسی و قابل توجه که هنگام خرید سوئیچ شبکه بسیار حائزاهمیت و مهم میباشند و بر اساس نیاز ها و خواسته های هر مجموعه، نوع سوئیچ شبکه خریداری شده نیز تغییر میکند را معرفی نماید. همانطور که قبلا گفته شده، سوئیچ شبکه، دستگاهی سخت‌ افزاری میباشد که تمامی ارتباطات دستگاه‌های متصل به سوئیچ را هدایت میکند. سوئیچ‌ها در سایزهای مختلف و ویژگی‌ها و عملکردهای مختلفی در بازار موجود می‌باشند و کاری که مشتریان انجام میدهند، انتخاب مناسب ترین سوئیچ شبکه با توجه به نیازهای مجموعه میباشد.

داشتن اطلاعات کافی و برنامه‌ریزی درست قبل از اقدام برای خرید سوییچ شبکه میتواند به کاربران در خرید سوئیچ شبکه با قیمت مناسب و عملکرد مناسب مجموعه کمک قابل توجهی کند. حتما شما کاربران عزیز، از این موضوع آگاه هستید که ساده‌ترین نوع سوئیچ‌، سوئیچ‌ شبکه غیرمدیریتی میباشد که باتوجه به تعداد پورت و سرعت این سوئیچ ها، قیمتشان نیز تغییر میکند.

آگاهی در رابطه با نیازها و خواسته های یک مجموعه از سوئیچ خریداری شده و اطلاع از روند کاری مجموعه مورد نظر، میتواند کمک قابل توجهی به انتخاب و خرید مناسب ترین سوئیچ شبکه کند. زیرا با کسب اطلاعات مناسب، کاربران میتوانند بهترین تصمیم گیری را با بهترین قیمت داشته باشند. شما عزیزان برای خرید بهترین و مناسب ترین سوئیچ شبکه برای مجموعه خود باید به چند مورد حتما توجه داشته باشید.

تعداد کاربران و سیستم هایی که شبکه قصد پشتیبانی دارد

سرعت مورد نیاز کاربران که باتوجه به این نیاز سوئیچ باید اترنت یا گیگابیت باشد

زیرساخت اولیه مجموعه حتما در نظر گرفته شود زیرا در صورت تمایل کاربر به استفاده از سوئیچ شبکه گیگابیت، زیرساخت شبکه نیز اعم از کابل‌ها، روتر و…حتما باید گیگابیت باشند

توجه به نیاز مجموعه به استفاده از سوئیچ با جایگاه مدیریتی، غیرمدیریتی و PoE

شناخت معتبرترین و قیمت مناسب ترین برند سوئیچ شبکه مورد نیاز

انواع سوئیچ شبکه کی دی تی

در میان برند هایی که در حال حاضر به تولید انواع سوئیچ شبکه میپردازند، سوئیچ های شبکه کی دی تی، در میان کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار میباشند و دارای برترین و به روزترین فناوری طراحی و ساخت می باشد که در طراحی آن از پردازشگر های Realtek تایوان تواما شده با چیپست های Marvell برای پورت های SFP استفاده شده است. پورت های فیزیکی شبکه در این سوییچ با روکشی از طلا به ضخامت 50 میکرون پوشیده شده است و در برابر رطوبت و سولفاته شدن بسیار مقاوم می باشد، همچنین دارای ال ای دی های نمایشگر بر روی خود می باشند و به همراه ترانسفورمرهای ایزولاسیون پورت ها از برند Trxcom تهیه می گردد که عموما به جز سوییچ های رده بالای دنیا، در محصولات سایر کمپانی ها از این قطعات استفاده نمی گردد و عملا این قطعات اختلاف بسیار زیادی در بهای تمام شده این محصول ایجاد می کند.

انواع سوئیچ شبکه کی دی تی با 30 وات توان خروجی از هر پورت آن کنترل شده و همچنین قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد. این سوئیچ ها برای استفاده تمام دستگاه های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های (powered Device) PD استاندارد می باشد، قابل استفاده است. همچنین این محصولات دارای پورت Uplink به صورت RG45 میباشد که با تمام ماژول های موجود در ایران سازگار است. انواع سوئیچ شبکه کی دی تی، با استفاده از یک پاور داخلی با فریم آلومینیومی 3 میلمیتری دارای سیستم محافظت در برابر گرمای بیش از حد، اتصال کوتاه و افزایش ولتاژ ناگهانی با استفاده از تکنولوژی Forward  تغذیه می گردد که بالاترین کیفیت ممکنه را داشته و با کمترین حرارت تولیدی در حد 45 درجه سانتیگراد فعالیت می کند و با اتصال کامل با خمیر سیلیکونی به بدنه دستگاه دائما گرمای تولیدی را در سراسر بدنه تخلیه میکند. ولی معمولا سوییچ های دیگر از پاور ماژول های فریم لس استفاده می کنند که در مورد دفع گرما موفق نبوده، نمیتوانند گرما را در بدنه به خوبی جاری کنند و بر اثر دامپ گرما در خود خازن های آسیب پذیرتری را با گذر زمان خواهند داشت و سریعتر نیازمند سرویس می باشند.

3

معرفی محصولات سوئیچ شبکه کی دی تی

انواع سوئیچ شبکه کی دی تی با پوشش 35 میکرون طلا می باشد که علارقم جذب عالی خمیر قلع در زمان مونتاژ و عدم احتمال لحیم سردی در برد می تواند در برابر سولفاته شدن در اماکن مرطوب مقاومت کامل داشته باشد و کاملا در آینده تعمیر پذیر باشد، ضمن اینکه این برد از قسمت تحتانی چیپست ها نیز به  بدنه کیس به وسیله سیلیکون پد ها جهت انتقال حرارت متصل است. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی چند سوئیچ شبکه پرفروش از برند کی دی تی بپردازیم، با ما همراه باشید.

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0401H2: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0401H2 تولید شده در نسل دوم از سوئیچ های PoE کمپانی کی دی تی میباشد و دارای 1 پورت UPLINK RJ45 10/100 و 4 پورت POE 10/100، قابلیت ارسال برق و دیتا با سرعت 1000 مگابیت برروی کابل شبکه تا 100 مترو با سرعت 100 مگابیت برروی کابل شبکه تا 150 متر و همچنین سازگاری با تمام استاندارد های IEEE802 و دارای گواهینامه ایزو 9001-10002-10004 نیز میباشد.

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0403H4: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0403H4 یک سوئیچ POE است که از نسل چهارم یا همان H4 این کمپانی می باشد که دارای 4 پورت POE با سرعت یک گیگ بر ثانیه می باشد که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد و دارای 3 پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه می باشد .

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0404H4S: سوئیچ شبکه KP-0404H4S نسل چهارم از سوئیچ های PoE کمپانی کی دی تی است و دارای 4 پورتPoE با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد، این محصول مخصوصا برای استفاده تمام دستگاه های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های(powered Device) PD استاندارد می باشد، قابل استفاده است.

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0801H2 : سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0801H2 دارای 8 پورتPoE با سرعت  100 مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد، این محصول مخصوصا برای استفاده تمام دستگاه های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های(powered Device)  PD استاندارد می باشد، قابل استفاده است. همچنین این مدل دارای 1 پورت  Uplink به صورت RG45 با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه می باشد.

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0802H3: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0802H3 دارای 8 پورتPoE با سرعت  100 مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد. همچنین این مدل دارای 1 پورت  Uplink به صورت RG45 با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه می باشد. این سوئیچ شبکه دارای 8 پورتPoE با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد، همچنین این مدل دارای 2 پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه می باشد.

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0803H4: سوئیچ شبکه poe مدل KP-0803H4 نسل چهارم از سوئیچ های PoE کمپانی کی دی تی است. نسل چهارم یا همان H4 در واقع بر اساس معماری تراشه های پایه تجهیزات شبکه ساخته شده است و تمام پورت های این نسل شامل Uplink ها و  PoE ها از سرعت 100 مگابیت برثانیه پشتیبانی می کند. سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0803H4 دارای 8 پورت PoE با سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش میدهد.

سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0804H4S: سوئیچ شبکه کی دی تی مدل KP-0804H4S دارای 8 پورتPoE با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه است که هر پورت آن 30 وات توان خروجی کنترل شده با قابلیت محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد که صد در صد توان خروجی استاندارد IEEE802.3at را پوشش می دهد، این محصول مخصوصا برای استفاده تمام دستگاه های پشتیبانی شده توسط استاندارد IEEE802.3at و IEEE802.3af که دارای چیپ ست های (powered Device)  PD استاندارد می باشد، قابل استفاده است. همچنین این مدل دارای 2 پورت Uplink به صورت RG45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه می باشد و همزمان به صورت کاملا مجزا از 2 پورت Uplink به صورت SFP با سرعت 1.25 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد که با تمام ماژول های موجود در ایران سازگار است.

با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص سوئیچ شبکه  امیدواریم که توانسته باشیم شما را در خصوص خرید تجهیزات ویپ و تجهیزات شبکه راهنمایی کرده باشیم همچنین شما می توانید با مراجعه به وبسایت ایمن ارتباط و یا تماس با شماره 41525-021 و صحبت با کارشناسان ما اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید و از فروشگاه اینترنتی ایمن ارتباط خرید خود را انجام دهید.

 

 

کدخبر: 733714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟