دروس را به طور کامل بشناسید

از نظر موقعیت جغرافیایی، محلهٔ دروس از شرق به خیابان پاسداران، از غرب به خیابان شریعتی، از شمال به منطقه احتشامیه و از جنوب به بلوار شهرزاد محدود می‌شود. دروس محله‌ای قدیمی است که در منطقه شمالی شهر تهران قرار گرفته و در نتیجه آب‌وهوای خوب و مطلوبی دارد. علاوه بر داشتن آب‌وهوای خوب، محله دروس دارای امکانات رفاهی و فضای سبز زیادی است و این ویژگی‌های رفاهی موجب شده دروس جزء محله‌های پرطرفدار تهران به حساب بیاید. برای آگاهی از مظنه خرید آپارتمان دروس می‌توانید به بنگاه‌های املاک مراجعه کرده و همچنین سری به سایت‌های آنلاین چون، کیلید، شابش، ۷ ملک و... بزنید.

تاریخچه محله دروس

شاید در ابتدا با شنیدن کلمه روس متعجب بشوید، اما بهتر است بدانید کلمه دروس، از ترکیب دو واژه دره و روس ایجاد شده است. البته نام اصلی این محله در گذشته «گروس» بوده است.   در دوران قدیم ارامنه‌های زیادی در محله گروس سکونت داشتند و به فعالیت کشاورزی مشغول بودند. مالک اصلی محله دروس امروزی در زمان‌های قدیم فردی به نام مخبرالسلطنه هدایت بود. وی وقفیات زیادی داشت و مکان‌هایی مانند؛ مسجد هدایت، بیمارستان هدایت، دبستان هدایت، زمین، مغازه و حمام عمومی را وقف کرده بود. در نهایت با گذشت زمان محله دروس امروزی تشکیل شد. در محله دروس از زمان دور تا به الان، افراد مشهور و بلند آوازه‌ای می‌زیسته‌اند. همچنین در این محله سفارتخانه‌ کشورهای مختلفی چون؛ اسپانیا، آرژانتین، پرتغال، بنگلادش، مجارستان، آذربایجان و قزاقستان وجود دارد. در حال حاضر دفتر موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، دفتر نمایندگی یونسکو و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در محله‌ٔ دروس واقع شده‌اند.

بافت محله دروس

بافت گسترده محله دروس، مسکونی است. در محله دروس ساختمان‌های زیبا و مدرن بسیاری وجود دارد. زیرا دروس از جمله محله‌های قدیمی تهران بوده و در نتیجه سرمایه‌گذاران فراوانی به این ناحیه آمدند و اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی و کلنگی را بازسازی و نو نوار کردند. یکی از مزایای خرید آپارتمان در دروس، این است که در محله دروس برای ساختن خانه‌ها از مصالح باکیفیت و مقاومی استفاده می‌کنند. محله دروس مانند جزیره‌ای آرام و ساکت است که همه نوع امکانات در آن یافت می‌شود و دیگر نیاز نیست برای تهیه اقلام مورد نیازتان به بیرون از محدوده دروس بروید. البته باید گفت محله دروس در برخی روزهای سال با آلودگی هوا مواجه می‌شود؛ اما  با این وجود این ناحیه ترافیک چندانی ندارد و دسترسی خوبی به سراسر مناطق تهران دارد.

مظنهٔ قیمت در محلهٔ دروس

در محله دروس ترکیبی از آپارتمان‌‌های نوساز و ویلایی وجود دارد. دروس خیابان‌‌های خلوت، عریض و منظمی دارد. همین وجود خیابان‌های پهن باعث نبود ترافیک سنگین شده است. محلهٔ دروس از جمله ۵ منطقهٔ برتر و مرفه‌نشین استان تهران محسوب می‌شود. همچنین این محدوده دسترسی خوب و موقعیت مکانی عالی هم دارد. اگر قصد خرید خانه در این محدوده را دارید به سایت دیوار مراجعه کرده و با پیشنهاد‌های شگفت‌انگیزش روبه‌رو شوید.

خیابان‌های مهم محلهٔ دروس

محله دروس خیابان‌های مهم و مشهوری دارد که از بین آنها می‌توانیم به خیابان هدایت، خیابان یارمحمدی، خیابان باقر کماسایی، خیابان منصور، خیابان نواب‌صفوی، خیابان راستوان (احتشامیه)، خیابان حسینیان، خیابان پاسارگاد و خیابان حجت سوری، خیابان محسنیان و چیذری، اشاره کنیم. خیابان یخچال، کوچه حمام و کوچه مسجد مرز مشترک بین محله‌های قلهک و دروس هستند. همچنین از دیگر نکات مثبتی که محبوبیت محله دروس را چند برابر کرده، داشتن شهرسازی اصولی و خیابان‌کشی استاندارد این محله است.

2

 امکانات محلهٔ دروس

در تقاطع خیابان راستوان و سوری مراکز خرید و فروشگاهی متعدد و متنوعی قرار گرفته است. از جمله مهمترین این مراکز خرید می‌توان، مرکز خرید پاسداران، مجتمع سامان و نگین ظفر، مجتمع تجاری خانه سام، مرکز خرید احتشامیه و مرکز خرید نیستان را نام برد.

همچنین در محلهٔ دروس برای تمام مقاطع تحصیلی، مراکز آموزشی معتبری وجود دارد. از جمله مهم‌ترین این مراکز آموزشی می‌توان به مدرسه نغمه‌ ارشاد، مدرسه صالحین، مدرسه سروش، مدرسه نونا، مدرسه فرجاد، مدرسه فتح شاهد، مدرسه راه شایستگان، مدرسه نیکان از مراکز آموزشی و دانشکده‌ مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد واحد جنوب و مرکز تقویت بنیه‌ی علمی را نام برد. مؤسسه‌ زبان آلمانی گوته هم همینجا قرار دارد. در محلهٔ دروس مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته‌ای مثل  بیمارستان هدایت، مرکز درمانی شیبانی و کلینیک دروس واقع شده که به ارائه انواع خدمات درمانی می‌پردازند. از دیگر امکانات محله دروس داشتن باشگاه و سالن‌های ورزشی چون باشگاه ورزشی دروس، جوان، استخر یاس، مجتمع‌های ورزشی کوثر و امام علی است.

دسترسی به محله دروس

محله دروس از نظر موقعیت و همچنین دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. در اطراف خیابان‌‌های محلهٔ دروس، تاکسی‌‌هایی منتظر ایستاده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها خود را به هر نقطه از شهر تهران که می‌خواهید برسانید.  در خیابان کلاهدوز و خیابان شریعتی چندین ایستگاه اتوبوس واقع شده است. در این محله مترو هم قرار دارد. برای دسترسی به مترو باید خود را به نزدیک‌‌ترین خط مترو به محله دروس برسانید. نزدیک‌‌ترین ایستگاه مترو به دروس، ایستگاه مترو قلهک و شریعتی است.

 

کدخبر: 733080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟