اینستاگرام مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی توانست مخاطبین بسیاری را به سمت خود جلب کند و تعداد کاربرانش را طی چند سال به رشد قابل توجهی برساند. اکنون بیش از 25 میلیون کسب‌وکار جهان در فضای اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند. فضای اینستاگرام مخاطبین بسیاری دارد که با دنبال کردن پیج‌ها و برندهای مورد علاقه خود، روی بازاریابی و بیشتر دیده شدن این کسب‌وکارها تاثیر مثبتی داشته‌اند. در ادامه با ما باشید تا با فعالیت در حوزه اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

اینستاگرام مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مفید است؟

بازاریابی و معرفی کسب‌وکار در اینستاگرام هیچگونه محدودیتی ندارد، شما در هر حوزه کاری که فعالیت داشته باشید می‌توانید در فضای اینستاگرام فعالیت کنید. علم و تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است که برای موفقیت و پیشرفت بیشتر در حوزه کاری خود باید کسب‌و‌کار شما هم به موازات آن پیشرفت کند. تنها کسانی می‌توانند در این حوزه موفق باشند که راه بازاریابی و فعالیت در اینستاگرام را بلد باشند. امروزه دیجیتال مارکتینگ در حوزه کسب‌و‌کار اینترنتی وسعت بسیاری پیدا کرده است، بسیاری از کسب‌و‌کارها برای بیشتر دیده شدن، برای ارتباط بیشتر با مشتری و... وارد این فضا می‌شوند.

شروع اینستاگرام مارکتینگ از کجاست؟

همانطور که می‌دانید اینستاگرام یک فضای مجازی بسیاری گسترده است و در حال حاضر بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد که از این تعداد حدود 50 میلیون کاربر، ایرانی هستند. اما در مقایسه با دیگر برنامه‌های کاربردی چون توئیتر، فیس‌بوک و... اینستاگرام یک برنامه مناسب و پرطرفدار برای دیجیتال مارکتینگ است.

اما برای شروع کسب‌و‌کار و اینستاگرام مارکتینگ باید از کجا شروع کرد؟ در ادامه با مراحل شروع اینستاگرام مارکتینگ بیشتر آشنا خواهید شد:

ساخت یک پروفایل استاندارد و مناسب

برای شروع بهتر است از یک حساب بیزینسی استفاده کنید چرا که برای فعالیت در حوزه اینستاگرام مارکتینگ باید با یک اکانت تجاری فعالیت داشته باشید. در موارد زیادی افراد حساب کاربری شخصی فعالی دارند که تنها با انجام چند مرحله کوتاه آن را به یک حساب بیزینسی تبدیل می‌کنند. در ادامه با نحوه ساخت حساب تجاری و تبدیل حساب شخصی به یک حساب تجاری بیشتر آشنا می‌شوید:

ساخت حساب در اینستاگرام

ابتدا برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید، سپس برای ساخت یک حساب کاربری روی گزینه Sign Up کلیک کنید.

در این بخش باید آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. درصورتی که تمایل دارید این حساب به حساب فیس‌بوک شما متصل شود، تیک مربوط به اجازه دسترسی به فیس‌بوک را روشن کنید.

در مرحله بعد باید نام کاربری و رمز عبور خود را مشخص کنید، سس با کلیک روی گزینه Done حساب شخصی شما ساخته خواهد شد.

تبدیل حساب شخصی به حساب تجاری

با توجه به مقاله دوره آموزش اینستاگرام در آکادمی اینفوگرام : اکانت تجاری آن نوع از اکانتی است که اگر یک کسب‌وکار جدی دارید باید آن را انتخاب کنید. زمانی که پیجتان را تبدیل به یک پیج بیزنسی می‌کنید در واقع دارید این پیام را به اینستاگرام می‌دهید که این پیج برای بازاریابی یک برند به کار می‌رود. به این ترتیب اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد از امکاناتی استفاده کنید که برای اکانت‌های شخصی در دسترس نیست.

مراحل تبدیل یک حساب شخصی به حساب تجاری عبارتند از:

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود شده، سپس به بخش تنظیمات یا Settings  وارد شوید.
  • از بخشAccount  باید گزینه Switch to Professional Accoun را انتخاب کنید.
  • در این بخش با دو گزینه روبه‌رو خواهید شد: Creator  و  Business. برای ساخت یک حساب تجاری باید روی گزینه  Businessکلیک کنید.
  • بعد از انتخاب حساب تجاری، باید حوزه فعالیت پیج خود را هم مشخص کنید. این کار را باید در بخشCategory  انجام دهید.
  • بعد از این مراحل باید اطلاعات تماس خود ازجمله آدرس، تلفن همراه، ایمیل و... را وارد کنید.
  • برای ساخت حساب تجاری خود روی گزینه Done کلیک کنید.

2

بهینه‌سازی پروفایل تجاری

در زمان ساخت حساب تجاری، اطلاعات اولیه را وارد کرده‌اید. اما برای بهینه‌سازی حساب باید حساب کاربری خود را تکمیل کنید. برای بهینه‌سازی حساب کاربری باید به چند نکته توجه داشته باشید که ما در این بخش برایتان توضیح می‌دهیم:

بایو پیج شما باید حداکثر 150 کاراکتر باشد. در این بخش باید با جمله‌ای مناسب، حوزه کسب‌و‌کار خود را معرفی کنید، در واقع بایو پیج توجه مخاطبان را در نگاه اول به سمت خود جلب می‌کند. بایو این موضوع را نشان می‌دهد که چه نوع کسب‌و‌کاری دارید و دنبال کردن پیج شما چه منفعتی می‌تواند برای فرد داشته باشد.

با توجه به مقاله اکسپلور اینستاگرام اینفوگرام : هشتگ‌ها از گم شدن محتوای‌تان میان انبوه پست‌های اکسپلور اینستاگرام جلوگیری می‌کنند. استفاده از هشتگ‌ها به صورت درست بسیار مهم است چون هشتگ‌ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در سئو هستند. برای نتیجه بهتر سعی کنید اصلی‌ترین و پرطرفدارترین هشتگ‌های مربوط به زمینه مورد نظرتان را پیدا کرده و از آن‌ها در کپشن پست‌هایتان و بایو پیجتان استفاده کنید.

سعی کنید در نوشتن بایو پیج از فاصله، نیم‌فاصله، ایموجی و.... استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرچه جذابیت بصری بایو بالاتر باشد می‌تواند توجه بیشتری به سمت خود جلب کند.

از سبک، لوگو و اطلاعات مربوط به برند خود در بایو پیج استفاده کنید.

تصویر پیج شما می‌تواند یکی دیگر از عوامل مهم در نشان دادن محتوای پیج کاریتان باشد. اگر پیج شما بیزینسی است، بهتر است از یک تصویر پروفایل مرتبط یا لوگوی تجاری خود استفاده کنید.

اگر در دیگر صفحات مجازی هم فعالیت می‌کنید، بهتر است عکس پروفایل همه‌ی آن‌ها یکی باشد. در اینصورت با ایجاد یکنواختی می‌تواند معرفی برند شما به مخاطب را بسیار آسان‌تر کند.

تصویری که در پروفایل بارگذاری می‌کنید در اندازه 110 در 110 پیکسل نشان داده می‌شود، در حالی که این تصویر در اندازه 320 در 320 پیکسل ذخیره خواهد شد.  

داشتن یک استراتژی هدفمند

برای اینکه بتوانید یک کسب‌و‌کار موفق در دنیای مجازی داشته باشید باید از یک استراتژی درست و هدفمند پیروی کنید. در ابتدا باید هدف خود از این کسب‌و‌کار را مشخص کنید تا بتوانید برای ادامه آن یک برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. برای داشتن یک استراتژی هدفمند باید به چند نکته توجه کنید:

مخاطبین هدف خود را در این دنیای مجازی مشخص کنید، از ابزارهای مختلف برای تحلیل پیج خود استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها می‌توانید بازخورد پست و استوری‌های خود را بررسی کنید.

یک برنامه درست و اصولی برای پیج خود داشته باشید. فعال بودن و داشتن پست و استوری روزانه و روتین می‌تواند روی مخاطبین هرپیجی تاثیرگذار باشد.

مشخص کردن ساعات درست برای گذاشتن پست می‌تواند روی بازخورد پیج تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

تولید محتوا مناسب پیج

با توجه به محتوای دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ آکادمی اینفوگرام : تقریبا مهم‌ترین کار شما برای داشتن فروش بالا و موفق در اینستاگرام، تولید و انتشار منظم محتواست. اینستاگرام پلتفرمی است که برپایه محتواهای بصری فعالیت می‌کند و به همین دلیل فوت و فن‌های خاص خودش را دارد. از جمله این که باید بتوانید انواع محتوا را بشناسید و آن‌ها را به صورت منظم و در روزهای خاص منتشر کنید. همچنین باید بدانید هر محتوایی باید در چه ساعتی و به چه مناسبتی منتشر بشوند. برای داشتن یک محتوای حرفه‌ای باید به چند نکته همواره توجه داشته باشید:

از عکس‌های کیفیت بالا و حرفه‌ای استفاده کنید.

از برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم برای بهبود ویدئوهای آموزشی و خلاقانه استفاده کنید.

داشتن یک کپشن مناسب می‌تواند روی بازخورد پست شما تاثیرگذار باشد.

یک قاب جذاب برای پیج خود داشته باشید تا در نگاه اول توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند. به عنوان مثال داشتن یک قالب کلی در پیج اینستاگرام می‌تواند تاثیر بسیاری روی فالوو کردن پیج شما داشته باشد.

بسیاری از پیج‌های کاری برای مدیریت بهتر محتوای پیج، از ادمین استفاده می‌کنند. استفاده از ادمین می‌تواند روی روند بهینه سازی محتوای پیج تاثیرگذار باشد.

فالوو اکانت‌های مهم در اینستاگرام

برای اینکه پیج شما رشد بیشتری داشته باشد، لازم است که پیج‌های مهم و مرتبط با حوزه کاری خود را فالوو داشته باشید. بهتر است پیج اینفلوئنسرهای معروف، پیج رقبای شما در حوزه کاری خود، پیج برندهایی که از آن‌ها الهام گرفته‌اید و... را فالوو داشته باشید. این کار می‌تواند به بیشتر دیده شدن پیج و پست‌های شما کمک بسیاری کند.

اینستاگرام مارکتینگ را جدی بگیرید!

فعالیت کسب‌و‌کارها در حوزه اینستاگرام امروزه پیشرفت چشمگیری داشته است. اگر به دنبال آن هستید تا محصولات و کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید بهتر است از این فضا بیشتر استفاده کنید. امروزه به راحتی می‌توانید از فضای اینستاگرام به عنوان یک راه بازاریابی و تبلیغات برای کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. تنها کافیست به علم دیجیتال مارکتینگ در این زمینه آگاهی داشته باشید. در این بخش سعی کردیم تا شما را با اینستاگرام مارکتینگ و نقطه شروع آن بیشتر آشنا کنیم. 

 

کدخبر: 730884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟