راهنمای خرید سایبان برقی

برخی از افراد با خرید سایبان برقی مایل هستند تا امکان ورود نور به منزل را مسدود کنند، برخی به عنوان یک محافظ برای ماشین و برخی نیز برای مقابله با باران به سراغ سایبان برقی می روند. با این پیش زمینه، در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم برای خرید سایبان برقی چه نکات و مواردی را باید در نظر بگیریم.

قبل از خرید سایبان برقی باید محل نصب را مشخص نمایید:

 

انواع سایبان برقی:

باید در نظر داشته باشید که منظور از یک سایبان برقی، یک میله سیمی است که با کمک انرژی الکتریکی قادر است تا حرکت نموده و پارچه ای که به آن متصل است را باز یا بسته نماید. اگر شما نیز قصد خرید سایبان برقی را دارید به سایبان برقی شاهد سر بزنید ، در گام اول باید بدانید که چند نوع سایبان در بازار وجود دارد و کاربرد هر یک از آنها چیست. در زیر می توانید با این موارد آشنا شوید:

  • انواع چتری:

این نوع از سایبان های برقی کوچک بوده و برای محیط هایی که با مشکل فضا روبرو هستید، گزینه خوبی می باشد. این نوع سایبان بیشتر برای محیط های باز همچون حیاط یا استخر استفاده می شود. البته می توان برای رستوران ها و کافی شاپ هایی که سقف های رو باز دارند، از این مورد بهره برد.

  • انواع بازویی:

این مورد جزء پرکاربردترین سایبان های برقی می باشد که همانطور که از نام آن مشخص است، دارای بازویی است که به کمک برق می تواند سایبان را باز یا جمع نماید. این نوع از سایبان ها زمانی که بسته هستند به صورت کامل لوله می شوند و در یک قسمت قرار می گیرند لذا نمای ساختمان شما را زشت نمی نمایند.

قبل از خرید سایبان برقی باید محل نصب را مشخص نمایید:

یکی از اشتباهات رایجی که مردم انجام می دهند، ابتدا یک سایبان برقی خریداری نموده و سپس مکان مناسب برای آن را تجهیز می نمایند که گاها نیز برای آماده سازی فضا لازم است تا هزینه زیادی شود. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که این سایبان ها می بایست در مکان هایی نصب گردند که وسایل تیز و برنده در آن جا نباشد. همچنین باید توجه داشته باشید اگر سایبان شما به صورت مستمر در معرض خورشید، باران و به صورت کلی در فضای باز قرار دارد، لازم است تا از سایبان هایی استفاده نمایید که کیفیت آنها بالاتر بوده و طبیعتا هزینه بیشتری نیز دارند.

نکات مهم در زمان خرید سایبان برقی:

سایبان برقی

نکات مهم در زمان خرید سایبان برقی: https://sayebanbarghishahed.com/

با کمی جستجو در اینترنت و فروشگاه ها جهت خرید سایبان برقی، قطعا با مدل ها و برندهای مختلفی روبرو می شوید. اما برای اینکه بتوانید یک سایبان خوب تهیه نمایید، لازم است تا همواره به مواردی توجه نمایید که در زیر لیست شده اند:

  • آب و هوا:

آب و هوا و شرایط اقلیمی مهمترین فاکتور برای خرید سایبان برقی برقی می باشد. عموما برای مناطقی که بارندگی در آن زیاد است، پارچه سایبان ها از نوع ضد آب تهیه می شود. همچنین برای ساخت بدنه و بازوها از مواد اولیه استفاده می گردد که کاملا ضد زنگ باشند. برای محیط هایی نیز که آفتاب شدید و گرمی دارد، می توان از انواع سایبان هایی استفاده نمود که دارای پارچه های ضخیم و چند لایه هستند که مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی دارند. البته شما همواره باید به این موضوع نیز توجه نمایید که محل نصب این سایبان نیز مهم می باشد. به عنوان مثال تجربه نشان داده است که در مناطق کوهستانی لازم است تا سایبان ها حتما به سمت جنوب نصب گردند که این مورد در مناطق گرم، به سمت غرب تغییر می نماید.

  • رنگ:

بسیاری از افراد انتخاب رنگ یک سایبان را فاکتوری سلیقه ای می دانند در صورتی که این مورد کاملا فنی می باشد. تصور نمایید که شما از این سایبان برای متفاوت بودن و جلب نظر استفاده می نمایید تا مشتریان و مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانید. در این شرایط لازم است تا رنگ سایبان شما با دکوراسیون و تجهیزات شما هماهنگی داشته باشد. در همین راستا بهتر است تا مفهوم رنگ ها را بدانید که تصمیم گیری بهتری داشته باشید:

  • قرمز: این رنگ، در دسته های رنگ های گرم قرار می گیرد و عموما برای رستوران ها کاربرد دارد زیرا اشتها را افزایش می دهد.
  • آبی: آبی نشان دهنده اعتماد و آرامش است و برای شرکت ها و موسسات گزینه خوبی خواهد بود.
  • صورتی یا بنفش: هر چند که مخاطبان رنگ های فوق اکثرا خانم ها می باشند اما گزینه خوبی برای نشان دهنده ثروت و جاه طلبی نیز است.
  • سبز: نشان دهنده زندگی و سلامتی بوده و عموما از آم برای محیط های ورزشی استفاده می شود.

خرید سایبان برقی مستحکم

سایبان برقی

  • جنس:

جنس سایبان نیز از دیگر موارد مهم در زمان خرید می باشد که توجه به آن الزامی است. این روزها بیشتر از پارچه های برزنتی برای افزایش استحکام سایبان استفاده می شود. این نوع پارچه ها می توانند هم در مناطق سرد و هم در مناطق گرم، کاربردی باشند. البته بحث جنس تنها به نوع پارچه ختم نمی شود. یراق های مورد استفاده نیز بسیار مهم هستند. یراق های آلومینیومی استاندارد که امروزه دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر یراق ها هستند، انتخابی خوب در حین خرید سایبان برقی هستند. این یراق ها می توانند بارها باز و بسته شوند بدون آنکه نیاز به تعمیر داشته باشند.

البته به جز این موارد گزینه های دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال شما باید در خصوص نوع سیستم الکتریکی به کار رفته در سایبان، جنس پروفیل آلومینیوم، جنس پوشش سایبان و مواردی از این قبیل به صورت کامل تحقیق نمایید. این موارد در قیمت نهایی تمام شده نیز بسیار مهم است.

جمع بندی:

به صورت کلی در زمان خرید سایبان برقی حتما ابتدا کاربرد مد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس به دنبال کیفیت مواد به کار رفته باشید. در نهایت خرید خود را از شرکتی معتبر انجام دهید تا جنس باکیفیت تحویل بگیرید. در نظر داشته باشید که سایبان ها چون در معرض باران و آفتاب قرار می گیرند لازم است تا کیفیت بالایی داشته باشند، این موارد هزینه بیشتری نیز به تبع دارند.

کدخبر: 726772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟