معرفی عملکرد ساید چنل

پمپ ساید چنل برای فشرده سازی بدون تماس، مستقیماً روی محور موتور نصب می شود. حداکثر قابلیت اطمینان و عملکرد، حتی در فشارهای افتراقی بالا، با چیدمان یاتاقان ها در خارج از محفظه تراکم در این وسیله تضمین می شود. گاز از طریق ورودی وارد می شود. با ورود به کانال جانبی، پروانه چرخشی سرعت گاز را در جهت چرخش منتقل می کند. نیروی گریز از مرکز در پره های پروانه، گاز را به سمت خارج تسریع کرده و فشار افزایش می یابد. هر چرخش انرژی جنبشی را اضافه می کند، در نتیجه فشار در طول پمپ ساید چنل افزایش می یابد. کانال جانبی به سمت روتور باریک می شود و گاز را از پره های پروانه بیرون می کشد و آن را از طریق خاموش کننده خروجی خارج می کند و از پمپ خارج می شود. به این ترتیب این سیستم عملکرد خود را به راحتی انجام داده و موجب می شود این فرایند به آسانی صورت گیرد.

کاربرد ساید چنل

پمپ ساید چنل اجازه می دهد تا گازهای پمپ شده بدون روغن و بدون تماس فشرده شوند و محیط پمپاژ شده بدون کم ترین تعمیر و نگهداری و بدون آلودگی را ایجاد کنند. میزان نویز جانبی و بادگیرهای جانبی نسبت به دمنده های PD کم است. کاربردهای زیادی وجود دارد که به فشار مثبت هوا و مکش نیاز دارد. این وسیله کامل ترین و به روزترین محدوده به منظور برخورداری از دمنده های کانال جانبی در جهان را ارائه می دهد. محدوده دمنده جریان تحویل تا 2500 متر مکعب در ساعت و فشار تخلیه تا 1000 مگابایت را ارائه می دهد.

امکانات این سیستم

از مهم ترین امکانات سیستم ساید چنل عبارتند از:

  • نگهداری خلاء
  • اصلاح خاک
  • نظارت بر گاز
  • استخراج گاز متان
  • هوا دهی آب گرم
  • هوا دهی تصفیه آب
  • خارج سازی نمونه گاز
  • نگه داشتن جدول روتر
  • تصفیه آب های زیرزمینی
  • تجهیزات انتقال دانه و گرانول
  • بررسی دمنده های کانال جانبی
  • جریان سازی پنوماتیک و ایجاد خلاء
  • بررسی کم آبی و تهویه محصولات کشاورزی
  • بررسی ماشین آلات بسته بندی و برچسب زدن
  • ایجاد و هوا دهی مایعات در تصفیه خانه های آب
  • منتقل کردن گازها و یا بخارات در صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و انرژی

نقش اصلی سیستم ساید چنل

سیستم ساید چنل به عنوان یک ابزار ضروری در تولیدات صنعتی است که همچنین به عنوان دمنده احیا کننده شناخته می شود و به طور گسترده ای در زندگی روزمره ما استفاده می شود. با این حال، این یک ماشین و سیستم صنعتی است که اغلب مورد غفلت ما قرار می گیرد، چه برسد به یادگیری اصول کار آن، لذا لازم است به منظور خرید این سیستم از سایت رادوکو به آدرس اینترنتی آن مراجعه کنید و با خرید این سیستم از کارشناسان و متخصصان مجرب آن در رابطه با نحوه استفاده درست آن کمک بخواهید. آنها به شما خواهند گفت که این وسیله چگونه کار می کند و کجا می توانید آن را پیدا کنید.

در حقیقت، پمپ ساید چنل نوعی دمنده است که از اختلاف فشار هوا، برای کشیدن، فشرده سازی و در نهایت خروج هوا استفاده می کند. ساختار دمنده معمولاً از پروانه، درب ورودی، قاب، محفظه انتقال، کوپلینگ یا قرقره و موتور تشکیل شده است. هنگامی که برق روشن است، هوا از طریق کانال سمت چپ دمنده وارد دستگاه می شود. هنگامی که هوا وارد کانال جانبی می شود، در اثر چرخش پروانه فشرده می شود. پروانه دوار سرعت گاز را در جهت چرخش نشان می دهد. در عین حال، نیروی گریز از مرکز بر روی تیغه گاز را به سمت خارج تسریع کرده و فشار را افزایش می دهد.

پس از چندین بار چرخش و فشرده سازی در پمپ ساید چنل، هوا بین تیغه های پروانه به صورت مارپیچ می چرخد ​​و انرژی جنبشی گاز افزایش می یابد و فشار گاز را در امتداد کانال جانبی افزایش می دهد تا زمانی که هوا از دمنده خارج شود. پروانه به طور مستقیم بر روی روتور موتور نصب شده است که باعث فشرده سازی کاملاً بدون تماس می شود. هنگامی که پروانه شروع به چرخش می کند، فشار در بدنه دستگاه ایجاد می شود و طراحی منحصر به فرد در دمنده باعث برگشت هوا به عقب نمی شود. این بدان معناست که از دمنده های احیا کننده می توان برای دمیدن هوا یا کشیدن هوا استفاده کرد و همچنین می توان از آنها برای استنشاق هوای فشار مثبت یا منفی (خلاء) استفاده کرد.

Untitled-1

دلایل استفاده از سیستم ساید چنل

از آنجا که اکثر افراد در مورد سیستم ساید چنل اطلاعات دقیقی ندارند، لذا با خرید آن از سایت رادوکو به عنوان واردکننده و تامین کننده تجهیزات صنعتی می توانند از کارشناسان با تجربه آن راهنمایی بگیرند. این فروشگاه می تواند نه تنها خدمات حرفه ای، بلکه دمنده هایی با کیفیت بالا را نیز به شما ارائه دهد. از آنجا که این وسیله می تواند هوا را دمیده یا استنشاق کند و به طور گسترده در تولید صنعتی استفاده می شود، لذا کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف ایجاد کرده است. از آنها می توان در موارد زیر استفاده نمود:

  • بسته بندی
  • تجهیزات حکاکی
  • دستگاه های چاپ
  • تجهیزات هوا دهی
  • دستگاه های CNC
  • تصفیه خانه فاضلاب
  • سیستم های خلا صنعتی

یکی از دلایلی که به طور مکرر از پمپ ساید چنل استفاده می شود این است که عملاً بدون تعمیر و نگهداری هستند. آنها می توانند تا 30،000 ساعت بدون تعمیر و نگهداری کار کنند. علاوه بر این، این سیستم به عنوان یک دستگاه بدون تماس در نظر گرفته می شود که در نهایت ایمنی شخصی اپراتور را تضمین می کند. دمنده های احیا کننده جزء ضروری بسیاری از انواع ماشین آلات بوده و در صنایع مختلف هستند؛ بنابراین، درک عملکردها و برنامه های کاربردی آنها فوق العاده مفید است. اگر در مورد دمنده ها سوالی دارید، می توانید با افراد خبره و تکنسین های کاربلد در این زمینه مشورت کنید.

2

 

دمنده های احیا کننده جزء ضروری بسیاری از انواع ماشین آلات

معرفی عملکرد پمپ طبقاتی

در بررسی سیستم پمپ طبقاتی ، موانع عملکرد پمپ باید برداشته شوند، مانند شاخه ها، شن و ماسه، سنگریزه ها و غیره. لوله ورودی در صورت وجود پمپ های کوچکتر باید با یک شبکه 20 میلی متری و با یک شبکه 20 مجهز شود. لوله ورودی پمپ های کوچک تر را می توان برای محافظت بیشتر مجهز کرد. اندازه چاه پمپ باید ده برابر تخلیه آب در دقیقه باشد. یک پمپ با اندازه بزرگ تر می تواند باعث چرخش آب شود. پمپ طبقاتی یا لوله های مکنده با شفت عمودی نباید کاملا مرتب شوند، زیرا چرخش آب در اولین ورودی ممکن است عملکرد سایرین را مختل کند. مطلوب تر است خط وسط ورودی دهانه تقریباً به دیوار مقابل محفظه ورودی نزدیک باشد. در مواردی که پمپ ها دارای تحویل زیاد هستند، یک مخروط راهنما باید در زیر دهانه در پایین پمپ قرار داده شود تا جریان آب کنترل شود؛ بنابراین فاصله بین ورودی دهانه و ته چاه پمپ باید بررسی شود.

با توجه به نوع پمپ طبقاتی و محفظه ورودی، سه روش تنظیم وجود دارد:

الف) پمپ های شافت عمودی در آب پمپ غرق شده اند.

ب) پمپ هایی با محورهای عمودی یا افقی که در محفظه ای خشک واقع در کنار چاه پمپ قرار گرفته اند.

ج) پمپ محور عموماً افقی که در بالای سطح آب واقع شده است.

د) پمپ زیر آب است و موتور محرک بالاتر از سطح آب است

در این حالت موتور الکتریکی مستقیماً به شفت عمودی پمپ متصل می شود و در مکانی خشک و بدون آب قرار دارد. مزیت این عامل، فضای مورد نیاز نسبتاً کم است و راه اندازی و کارکرد آسان (به دلیل اینکه هوا نمی تواند به داخل لوله مکش نفوذ کند نیاز به پرایمینگ نیست). معایب آن، به ویژه در صورت اختلاف سطح زیاد بین موتور و پمپ، مشکلات اتصال بلبرینگ در شافت عمودی، کاهش کارایی (به دلیل وجود بلبرینگ های راهنمای متعدد)، افزایش خوردگی و دشواری در بررسی، نگهداری و تعمیر (ابتدا پمپ باید تخلیه شود). در موارد تحویل کوچک، گاهی اوقات می توان از پمپ طبقاتی انعطاف پذیر محور استفاده کرد.

ویژگی های تنظیم پمپ طبقاتی

ایستگاه های پمپ طبقاتی می توانند به طور دائم تنظیم شده باشند.

ایستگاه پمپ به طور دائمی باید مورد استفاده قرار گیرد اگر:

الف) تحویل پمپاژ بسیار زیاد است

ب) استفاده سالانه از ایستگاه پمپ بالا است (نزدیک به 600 ساعت).

ج) ایمنی عملیاتی بالا مورد نیاز است.

  1. ظرفیت ایستگاه پمپ

ظرفیت انتقال آب و در نتیجه تعداد پمپ طبقاتی بر اساس میزان آب پمپاژ و نوسان واقعی آن در زمان و کمیت (متوسط ​​روزانه، حداقل یا حداکثر) تعیین می شود.

ظرفیت کل یک ایستگاه پمپ باید به گونه ای تعیین شود که حداقل تخلیه آب حتی در صورت خراب شدن چند پمپ، تضمین شود.

بررسی کاربرد پمپ طبقاتی

درحقیقت، پمپ طبقاتی باید به صورت کاملا عمودی قرار گیرد. این سیستم از یک الکتروموتور و پمپ تشکیل شده است. هم چنین وجود پروانه ها و اتصالات خروجی و ورودی در این وسیله بسیار کمک کننده است. از مهم ترین کاربرد و ویژگی های این سیستم می توان به افزایش فشار پمپ اشاره کرد. هم چنین اگر قصد خرید این پمپ را دارید، لازم است به سایت رادوکو به عنوان واردکننده و تامین کننده تجهیزات صنعتی از قبیل، سیستم های نفت و گاز، اتصالات پروانه ای و سایر تجهیزات صنعتی دیگر اشاره کرد. شما می توانید از تکنسین های مجرب این فروشگاه اینترنتی در مورد نحوه استفاده درست این پمپ کمک بخواهید. برخورداری از توان مصرفی بالا، افزایش فشار در حین استفاده، برخورداری از پروانه جهت چرخش، وجود پایه استیل و... از مهم ترین مشخصات این سیستم می باشد.

انواع روتس بلوئر

معرفی عملکرد سیستم روتس بلوئر

در بررسی تراکم هوا دو اصل کلی در سیستم روتس بلوئر ( پمپ هوادهی ) وجود دارد: فشرده سازی پویا و فشرده سازی جابجایی. مورد اخیر لیستی طولانی از ابزارهای کمپرسور را پوشش می دهد که بسیار کمک دهنده است. این سیستم دارای کاربردهای متنوع در صنایع مختلف است. به عنوان یک پمپ لوب با جابجایی مثبت مشخص می شود که عموماً برای ایجاد فشرده سازی مداوم هوا استفاده می شود. این دستگاه با پمپاژ مایعات با استفاده از یک جفت لوب مشبک کار می کند و معمولاً بدون روغن است.

  • انواع و موارد استفاده از روتس بلوئر

حداقل دو نوع سیستم روتس بلوئر وجود دارد که هر کدام بستگی به تعداد لوب های نصب شده در داخل تجهیزات قرار می گیرند. این شامل:

  • Twin Lobe Roots Blower
  • Tri-Lobe Roots Blower

این وسیله بهترین ابزار شما برای صنایع و برنامه هایی است که به جریان مداوم هوا در فشارهای مختلف تخلیه نیاز دارند. می توان از آن به عنوان پمپ هوا یا مایع استفاده کرد، جایی که می تواند هوا را بدون فشرده سازی حرکت دهد. استفاده از دمنده ها در بسیاری از صنایع و فرآیندها یک مزیت است، از جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • هوا دهی
  • کشاورزی
  • تصفیه آب
  • بسته بندی
  • ساخت و ساز
  • انتقال پنوماتیک
  • فرآوری مواد غذایی

نحوه انتخاب سیستم روتس بلوئر مناسب

مارک های مختلفی از روتس بلوئر امروزه در بازار موجود است؛ اما دقیقاً چگونه می توانید آن را پیدا کنید که مناسب صنعت و نیازهای شما باشد؟ شما می توانید با مراجعه به سایت رادوکو به عنوان وارد کننده و تامین کننده تجهیزات صنعتی، وسیله موردنظر خود را سفارش داده و خریداری نمایید. در این راستا می توانید از کارشناسان کاربلد آن جا کمک بخواهید تا شما را در خرید سیستم مدنظر شما یاری دهند. همچنین برای کمک به شما، در اینجا برخی از عواملی که باید هنگام سنجش گزینه های خود بدانید وجود دارد که عبارتنداز:

حجم و فشار: در ابتدا، شما باید مقدار مورد نیاز فشار و حجم سیستم خود را اندازه گیری کنید تا ارزیابی کنید که کدام روتس بلوئر نیاز شما را با کمترین مصرف برق ممکن برآورده می کند.

رتبه بندی عملکرد: در مرحله دوم، شما همچنین باید در رتبه بندی آنها که عمدتا تحت تأثیر عوامل زیر هستند بررسی کنید:

 سرعت، سر و صدا، گرما و دوام.

هزینه: در نهایت، برای انتخاب این وسیله ایده آل برای سیستم خود، باید قیمت تجهیزات و همچنین هزینه های نگهداری آن را نیز در نظر بگیرید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که ارزان ترین همیشه بهترین انتخاب نیست.

سیستم روتس بلوئر دارای سه لوب به ظرفیت حداکثر 280 متر و قدرت 260 کیلو وات است. نقطه اصلی فروش آن جریان هوای پایدار، ارتعاش بسیار کم و عملکرد بدون روغن است. این وسیله توسط یکی از تولید کنندگان پیشرو در جهان تولید می شود که دارای ظرفیت فوق العاده 1200 متر در 3 دقیقه و قدرت حداکثر 1000 کیلو وات است. برای کاربردهایی مانند تصفیه آب و انتقال سنگ آهک خرد شده ایده آل است. هم چنین این وسیله از پروانه های چرخان برای افزایش سرعت جریان هوا استفاده می کند. ظرفیت آن تا 53 متر در دقیقه است و با توربو دمنده مقاوم در برابر حرارت و دمای مکش 180 درجه سانتی گراد مشخص می شود. اگر می خواهید در مورد بهترین گزینه های موردنظر خود بیشتر بدانید، بهتر است به سایت رادوکو مراجعه کنید، این سایت به دلیل برخورداری از سیستم های تجهیزات صنعتی باکیفیت و قابل اطمینان، می توانند به شما در خرید مطمئن و ایمن کمک شایانی کنند.

ویژگی های عملکرد سیستم روتس بلوئر

ویژگی های عملکرد پمپ های روتس بلوئر بسته به عوامل متعددی از جمله تعداد مراحل، اندازه واحد، چرخش، سرعت کار، دمای محیط، فشار اولیه ورودی و ویژگی های گازهای پمپ شده متفاوت است. در زیر برخی از ویژگی های بارز و قابل توجه عملکرد این سیستم را ارائه داده است که به شرح زیر است:

  • عملا بدون لرزش
  • برخورداری از محدوده فشار عامل
  • عملکرد خوب هنگام پمپاژ گازهای سبک
  • سرعت پمپاژ فوق العاده بالا بین 25 تا 200 متر
  • میزان نویز بسیار پایین (حتی در سرعت های دورانی بالا)

برنامه های کاربردی

پمپ های روتس بلوئر چند مرحله ای عمدتا در جایی استفاده می شوند که ویژگی های خشک، تمیز و سرعت پمپاژ آنها به بهترین نحو قابل استفاده باشد. در نتیجه کاربردهای آنها عبارتند از: ابزارهای تحلیلی، تحقیق و توسعه و فضا، صنایع نیمه هادی و خورشیدی و صنعت لیزر. آنها همچنین در کوره ها، متالورژی و انواع پوشش ها (که طبیعت بسیار خشک آنها بسیار سودمند است) استفاده می شوند.

مزایا و مشکلات استفاده از پمپ های روتس بلوئر

سیستم روتس بلوئر چند مرحله ای مزایای زیادی نسبت به پمپ های دیگر دارند و به طرز شگفت انگیزی معایب یا محدودیت های کمی دارند. مزایای اصلی آنها این است که آنها بسیار جمع و جور و بی صدا هستند، از عمر طولانی برخوردارند، هیچ گونه تماسی بین قطعات متحرک ندارند و در نتیجه هیچ گونه سایش، ذرات تولید نشده و یا نیازی به روغن که در غیر این صورت سیستم خلاء را آلوده می کند را ندارند. با این حال، این پمپ های چند مرحله ای دارای معایب متعددی هستند. این موارد عبارتند از هزینه های نسبتاً بالای سرویس و عملکرد پمپاژ پایین هنگام کار در نزدیکی فشار اتمسفر. آنها همچنین تنها قادر به دستیابی به تفاوت های استفاده از سیستم های فشار کوچک هستند، به همین دلیل در قالب چند مرحله ای به کار گرفته می شوند که در آن هر مرحله افزایشی قادر است بر افزایش فشار حاصل از فشرده سازی مرحله قبلی تنشی ایجاد کند.

مزایای پمپ روتس بلوئر

  • دارای طراحی جمع و جور
  • برخورداری از سیستم تک فاز
  • عدم تماس بین قطعات متحرک
  • دارای واحدهای مهر و موم شده
  • برخورداری از پمپاژ تمیز، بدون آلودگی ذرات و بدون روغن
  • برخورداری از موتورهای فرکانس کنترل شده قوی و با فواصل طولانی

معایب این سیستم

  • هزینه خدمات نسبتاً بالا
  • برای پمپاژ مایعات نامناسب است
  • سیستم روتس بلوئر هنگام پمپاژ در نزدیکی فشار اتمسفر، عملکرد پمپاژ کمتری را نسبت به سایر انواع پمپ نشان می دهند

در ساده ترین شکل ممکن، این پمپ ها از دو واحد روتور چرخشی متصل به هم استفاده می کنند که در محفظه یا پوسته استاتور می چرخند. گاز از طریق فلنج ورودی که عمود بر واحدهای دوار قرار دارد وارد می شود و سپس بین روتورهای به سرعت در حال چرخش (که در جهت مخالف می چرخند) و استاتور جدا می شود. سپس گاز فشرده از طریق درگاه خروجی خارج می شود.

3

خریدی مطمئن را از سایت رادوکو داشته باشید.

نتیجه گیری

در مجموع استفاده از تجهیزات صنعتی از قبیل ساید چنل، پمپ طبقاتی، روتس بلوئر می تواند کاربردهای فراوانی را در بخش های مختلف داشته باشد. این پمپ ها در سیستم های خلاء برای تولید بالا در کارخانجات استفاده می شوند. افراد بسته به نیازهای خود می توانند آنها را خریداری و استفاده کنند. به منظور خرید این تجهیزات لازم است به سایت رادوکو مراجعه کنید. دانستن چگونگی خرید و کسب آگاهی در رابطه با هر محصول از مهم ترین ویژگی های مهم این فروشگاه اینترنتی بوده که به شما در امر خرید مطمئن کمک می کند. در این راستا می توانید از کارشناسان و تکنسین های خبره در این حوزه کمک بگیرید. آنها با تجربه و تخصص بالایی که در ارائه خدمات در این حوزه دارند، می توانند به شما کمک شایانی کنند. شرکت رادوکو تجهیزات صنعتی مختلفی را در زمینه های مختلف از قبیل، کشاورزی، صنعتی، برق و... ارائه می دهد، تنها کافیست به سایت این شرکت مراجعه کنید و با سفارش خود در کم ترین زمان ممکن، محصول خود را دریافت کنید.

کدخبر: 722415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟