روزی با شنیدن واژه «ارز دیجیتال» فقط بیت کوین در ذهن‌ها تداعی می‌شد، اما اکنون برای اولین رمز ارز دنیا رقبای زیادی وجود دارد؛ تمام ارزهای دیجیتالی که بعد از Bitcoin متولد شدند با نام آلت کوین شناخته می‌شوند. تا امروز بیش از 5 هزار آلت کوین ایجاد شده، اما تمام آن‌ها شناخته شده نیستند و حجم مبادله بالایی ندارند. در این بین برخی نام‌ها بسیار درخشان هستند. به عنوان بهترین مثال باید به اتریوم و کاردانو اشاره کنیم. خرید و فروش این دو حجم بسیار بالایی دارد.

مهمترین معیار کنونی برای رتبه‌بندی رمز ارزها، مارکت کپ آن‌ها است. مارکت کپ نشان می‌دهد در بازار یک ارز دیجیتال چقدر سرمایه در گردش است. بر اساس تصویر زیر (وضعیت بازار کریپتوکارنسی در روز 16 شهریور 1400) سومین گزینه برتر از نظر کل سرمایه در گردش کاردانو است. علت، افزایش خرید کاردانو توسط سرمایه گذاران به خاطر نزدیک شدن به آپدیت بزرگ آن است؛ روز 21 شهریور، قرار است یک آپدیت بسیار مهم در شبکه Cardano اعمال شود. انتظار داریم بعد از این اتفاق قیمت ارز دیجیتال کاردانو با نماد ADA باز هم افزایش پیدا کند.

3

چرا کاردانو اینقدر محبوب است؟

 Bitcoin نسل اول، Ethereum نسل دوم و Cardano نسل سوم بلاک چین است. در هر سری مشکلات قبلی برطرف شده و یک سری قابلیت‌های جدید اضافه شده است.

بر اساس بسیاری از تحلیل‌ها، اتریوم در آینده نزدیک جایگاه اول بیت کوین را از آن خود خواهد کرد. این در حالی است که کاردانو را پروژه «قاتل اتریوم» خطاب می‌کنند! در نتیجه بعید نیست روزی به خاطر افزایش حجم فشار خرید کاردانو توسط سرمایه گذاران این تبدیل به بزرگترین ارز دیجیتال دنیا شود.

کاردانو در مقایسه با دو رقیبش سریعتر است و دوستی بهتری با طبیعت دارد؛ تراکنش‌ها در دو شبکه رقیب بسیار کندتر پردازش می‌شوند، در حالی که خرید و فروش کاردانو در یک چشم بر هم زدن صورت می‌گیرد. از طرفی دیگر، در اینجا دیگر خبری از دستگاه‌های ماینر پرسر و صدا که با مصرف برق زیاد به محیط زیست آسیب می‌زنند، نیست! در سیستم Cardano دستگاه‌های ماینر با اعتبارسنج‌ها جایگزین شده‌اند. شما با نصب یک اپلیکیشن کیف پول روی گوشی هوشمند خود و خرید مقداری کاردانو در آن تبدیل به یک اعتبارسنج خواهید شد! به همین سادگی!

نحوه خرید کاردانو

ابتدا به یک کیف پول رمز ارزی نیاز دارید. این یک برنامه برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتالی است. برای شروع می‌توانید از یک اپلیکیشن موبایل استفاده کنید. محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین گزینه Trust Wallet است. بعد از مراجعه به وب سایت آن، اپلیکیشن اندروید را از گوگل پلی استور یا اپلیکیشن آی او اس را از اپ استور دانلود و نصب کنید. نحوه کار با این نرم افزار را کمی جلوتر آموزش خواهیم داد.

قدم بعدی برای خرید کاردانو ثبت نام در یک صرافی رمز ارزی است. به خاطر تحریم‌ها، استفاده مستقیم از پلتفرم‌های خارجی خرید و فروش ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر نیست و ریسک‌های زیادی به همراه دارد. به همین خاطر باید در یک صرافی داخلی ثبت نام کنید. به عنوان نمونه می‌توان به بیت 24  (Bit24) و اکسچینو (Exchaino) اشاره کرد.

اپلیکیشن صرافی بیت 24 را در نظر بگیرید. بعد از ورود به برنامه، از فهرست ارز دیجیتال کاردانو را انتخاب و سپس مقدار خرید را مشخص کنید. گزینه «شروع تبادل» را لمس کنید. در این صرافی می‌توان بعد از خرید یک رمز ارز را داخل خود اپلیکیشن نگه داشت. برای اطمینان خاطر می‌توانید بعد از خرید کاردانو را به یک کیف پول شخصی نظیر تراست والت که در مرحله قبل معرفی کردیم انتقال بدهید. گزینه «انتقال به کیف پول شخصی» را انتخاب و روی «تایید و ادامه» ضربه بزنید.

Untitled-1

اکنون باید وارد برنامه تراست والت شوید و آدرس کاردانو را دریافت کنید. بعد از ورود به این برنامه از فهرست گزینه Cardano (ADA) را انتخاب کنید. در صفحه جدید با لمس گزینه "Copy" آدرس شما کپی خواهد شد.

مجددا به اپلیکیشن بیت 24 برگردید. آدرسی که در مرحله قبل کپی کردید را داخل کادر «آدرس کیف پول» قرار بدهید. نیازی به پر کردن فیلد «ممو» نیست. با لمس گزینه «تایید و ادامه» وارد درگاه بانکی خواهید شد. خرید کاردانو شما با موفقیت انجام شده و ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز خواهد شد.

2

کدخبر: 719499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟