خرید اینترنتی و بی‌واسطه آهن‌آلات ساختمانی

از طرفی، تامین آهن‌آلات ساختمانی مورد نیاز معمولا به دست واسطه‌هایی انجام می‌گیرد که موجب افزایش قیمت تمام‌شده برای مشتری می‌شود. اهمیت آهن‌آلات ساختمانی در زندگی مدرن بر هیچ کس پوشیده نیست. در سال‌های اخیر، قیمت دو نوع آهن نبشی و ناودانی به دلیل کاهش ارزش پول ملی بالا رفت و افراد سودجو از نیاز و دغدغه مردم در این حوزه سوءاستفاده کردند. پس با مراجعه به افراد متخصص و مشاورین قابل اعتماد حوزه ساختمان‌سازی، هزینه پروژه‌های ساختمانی را کاهش دهید و دست واسطه‌ها را کوتاه کنید.

Untitled-1

نقش آهن‌آلات در زندگی انسان مدرن

نگاهی به اطرافتان بندازید و محصولات فولادی را بشمارید! نتیجه شگفت‌زده‌تان می‌کند. معمولا در جریان زندگی، آهن‌آلات خیلی به چشممان نمی‌آید، مگر اینکه درگیر ساخت‌وساز یک ساختمان باشیم یا شغلمان به گونه‌ای در ارتباط با این فلز مهم باشد. اما باید بدانید این عنصر نقش بی‌بدیلی در زندگی بشر ایفا می‌کند و حذف آن غیرممکن است. از یک پنجره ساده گرفته تا سازه‌های عظیم فولادین، اسکلت ساختمان‌های بتنی و فولادی، مبلمان اداری و خانگی، تجهیزات و لوازم صنعتی، سقف سوله‌ها، همه و همه به آهن وابسته هستند. از طرف دیگر، رشد اقتصادی یک کشور رابطه‌ای مستقیم با صنعت فولاد دارد. اگر میزان تولید فولاد در کشور بالا باشد، معمولا شاخص‌های اقتصادی نیز در وضعیت مطلوبی قرار خواهند داشت.

در این مطلب قصد داریم عوامل موثر بر قیمت آهن‌آلات و نوسانات بازار آهن را بررسی کرده و یک مرجع برای استعلام قیمت آهن‌آلات ساختمانی را معرفی کنیم تا با مراجعه به آن بتوانید هزینه‌های یک پروژه ساختمانی را به حداقل برسانید و از نظرات افراد متخصص در حوزه آهن‌آلات بهره‌مند شوید.

عوامل موثر بر قیمت آهن‌آلات

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آهن‌آلات، قیمت نفت است.  به خصوص در کشور ما به دلیل وابسته بودن اقتصاد کشور به نفت، این عامل به طور مستقیم بر کاهش و افزایش قیمت آهن‌آلات اثر می‌گذارد.

از آنجا که بخشی از آهن‌آلات موجود در بازار وارداتی هستند، لذا هزینه‌های مربوط به حمل و نقل از جمله هزینه سوخت بر قیمت نهایی قطعه‌های فولادی اثرگذار است.

از طرفی به دلیل کاربرد مقاطع فولادی در بسیاری از صنایع همچون خودروسازی، کشتی‌سازی،ساخت‌وساز مسکن، بسته‌بندی و...، میزان عرضه و تقاضا در هر کدام از این صنایع بر قیمت آهن‌آلات و مواد خام اولیه اثر مستقیم می‌گذارد.

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آهن نوسانات قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی است. همانطور که گفته شد مقاطع فولادیِ وارداتی سهم قابل توجهی از بازار آهن‌آلات کشور را به خود اختصاص می‌دهند. در نتیجه بالا و پایین رفتن قیمت دلار موجب نوسان قیمت در بازار آهن می‌شود.

میزان دستمزد و حقوق کارگران، مواد اولیه، موجودی انبارهای تولیدکنندگان و تحریم‌ها از دیگر عوامل موثر بر قیمت آهن‌آلات هستند.

حذف واسطه‌ها و دلالان از معاملات آهن‌آلات ساختمانی

با افزایش تقاضا در بازار فولاد، واسطه‌ها به این حوزه ورود پیدا کردند و همین امر موجب شد علاوه بر مسائل فوق که بر قیمت آهن موثرند، دلال‌ها نیز در این میان شدت نوسانات قیمت را افزایش دهند. ورود دلالان به بازار آهن معضلات بسیاری از جمله نابسامانی در بخش بارگیری و حمل و نقل، عدم ضمانت هم‌وزن بودن سفارش مشتری با مقاطع دریافتی، نبود تعرفه مشخص برای قیمت و زمان تخلیه بار را به همراه داشت.  

جدا از همه این موارد، افرادی که در حوزه ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشتی‌سازی و سایر صنایع مرتبط با آهن فعال هستند، نیاز دارند از قیمت لحظه‌ای آهن‌آلات مطلع باشند. خرید حضوری آهن‌آلات یک پروسه طولانی و وقت‌گیر است. اگر یک فرد بخواهد از یک کارخانه به کارخانه دیگر برود و بعد قیمت‌ها را مقایسه کرده و برای خرید نهایی تصمیم‌گیری کند، احتمالا قیمت آهن در این فاصله تغییر کرده!

راه حل چیست؟

آهن

اطلاع از قیمت روز و خرید اینترنتی آهن‌آلات

سایت آهن جهان راه حلی برای تمامی این مشکلات ارائه داده است. شما با مراجعه به این سایت می‌توانید از قیمت روز تمامی آهن‌آلات ساختمانی مطلع شوید. برای اینکه بتوانید یک پروژه ساختمانی را مدیریت‌شده و بدون زیان جلو ببرید، لازم است قیمت روز مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را استعلام کنید. به عنوان مثال نبشی که یکی از پرکاربردترین پروفیل‌های ساختمانی است و استفاده از آن در ساختمان‌سازی و عمران رایج است، در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. هر کدام از این نبشی‌ها وزن متفاوتی دارند و در نتیجه قیمت آن‌ها یکی نیست. شما در ابتدا باید با مشاوره گرفتن از افراد متخصص نیازسنجی کنید و سایز نبشی مورد نیازتان را مشخص کنید. در مرحله بعد می‌توانید قیمت نبشی را در جدولی که به همین منظور در سایت آهن جهان قرار گرفته و مدام آپدیت می‌شود، مشاهده کنید.

اگر در حال اجرای یک پروژه عمرانی یا ساختمانی هستید، با این مجموعه تماس بگیرید.  کارشناسان و مشاوران آهن جهان، به شما کمک می‌کنند میزان نیاز به انواع آهن‌آلات ساختمانی را برآورد کنید و با اطلاع دقیق از قیمت ناودانی میلگرد، پروفیل و سایر مقاطع مورد نیاز خریدی اصولی و متناسب با نیاز پروژه‌تان داشته باشید. قطعا این امر به کاهش هزینه‌های پروژه منجر خواهد شد.

آهن1

ناودانی یکی دیگر از مصالح مهم ساختمانی است. ناودانی‌ها در ریل‌های جرثقیل و شاسی ماشین‌های سنگین به کار می‌روند و در ساختمان‌سازی نیز به منظور تقویت ستون سازه‌های قدیمی، پل‌های ورودی ساختمان‌ها و آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وزن ناودانی‌ها باید مطابق با جدول اشتال باشد. جدول اشتال یک منبع مهم برای اطلاع از وزن، سطح مقطع، میزان مقاومت و... آهن‌آلات است. مشاوران و متخصصین این حوزه با مراجعه به جدول اشتال وزن استاندارد مقطع فولاد را درآورده و از این طریق قیمت آن را به دقت محاسبه می‌کنند. متاسفانه  به دلیل کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت ناودانی، برخی تولیدکنندگان داخلی ناودانی‌ها را با وزنی کمتر از استاندارد تولید کرده‌اند. تشخیص این موضوع که کدام ناودانی مطابق با جدول اشتال تولید شده و کدام یک خیر، راحت نیست و تنها افراد متخصص در این حوزه می‌توانند این مسئله را بررسی کنند. شما می‌توانید طبق توصیه کارشناسان آهن جهان از فروشندگان معتبر بازار آهن اقدام به خرید کنید تا از استاندارد مصالح مطمئن باشید.

نکته حائز اهمیت این است که با خرید از سایت آهن جهان تمامی واسطه‌ها حذف می‌شوند و شما به طور مستقیم از تامین‌کنندگان و فروشندگان معتبر آهن‌آلات ساختمانی خرید خواهید کرد و نگرانی از بابت پیگیری سفارش، زمان تحویل، تعرفه باربری و حمل و دریافت فاکتور رسمی وجود نخواهد داشت.  

یکی از مزیت‌های تهیه آهن‌آلات ساختمانی از مجموعه آهن جهان این است که محدودیتی برای خرید مشتریان وجود ندارد. شما می‌توانید هم به صورت عمده و هم خرد، خرید خود را انجام دهید و مخاطب این سایت فقط صاحبان پروژه‌های عظیم ساختمانی نیستند.  حتی کوچک‌ترین ساخت‌سازها نیازمند به رصد قیمت روز مصالح و استفده از نظر افراد متخصص است که این امر در مجموعه آهن جهان میسر شده.

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید آهن‌آلات در محل فروش حاضر می‌شوید و دوندگی‌های تهیه مصالح به عهده‌تان است و تا کنون خرید مصالح ساختمانی و آهن‌آلات را به صورت اینترنتی انجام نداده‌اید، نگران روند سفارش نباشید. تهیه اینترنتی آهن‌آلات بسیار ساده‌تر از چیزی است که تا این لحظه در حوزه خرید مصالح ساختمانی تجربه کرده‌اید.  

 

کدخبر: 696636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟