درباره مکمل‌ها بیشتر بدانید!

افزایش حجم عضله

 وجود چربی‌های دور بازو و شکم باعث می‌شود افراد استایل مناسبی نداشته باشند و به فکر داشتن یک بدن عضلانی باشند. عضله سازی باید طی یک روند کاملا برنامه ریزی شده صورت پذیرد به طوریکه اگر برنامه مناسبی نداشته باشید نه تنها به حجم عضلات خود نمی‌افزایید بلکه ممکن است به آن‌ها آسیب بزنید. داشتن برنامه غذایی مناسب، ورزش و در کنار آن مصرف درست و به اندازه مکمل‌ بدنسازی شما را به این هدف می‌رساند.

تغذیه و عضله سازی

شاید تصور شود که عضله سازی فقط از طریق مصرف مکمل بدنسازی امکان پذیر است؛ درصورتی که داشتن تغذیه مناسب ارجحیت دارد. خوب است بدانید عضله‌ها از پروتئین ساخته شده‌اند. پس برای افزایش حجم شان یا ایجاد عضله‌های جدید، مصرف مکمل پروتئینی و یا غذاهای پروتئینی و گنجاندنش در برنامه غذایی روزانه الزامی می‌باشد. در ادامه برخی از موادغذایی که حاوی پروتنئین است به شما معرفی خواهیم کرد.

  • تخمه آفتاب گردان: این تخمه علاوه بر دارا بودن مقدار معینی ویتامین E که بر سلامت چشم و قلب تاثیر گذار است، حاوی پروتئین بوده و به ساخت عضلات و استحکام آن ها کمک می‌کند و همچنین آهن موجود در آن بر اکسیژن رسانی عضلات تاثیر گذار است و از آنجایی که فورا جذب بدن می‌شود بهتر است بعد تمرین که عضلات آماده‌اند تا مواد مورد نیاز و مغذی را دریافت کنند خورده شود.
  • تخم مرغ : گاها تصور می‌شود که تنها سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است در صورتی اختلاف میزان پروتئین در زرده و سفیده تنها 1 تا 2 گرم است. ولی به علت حجم چربی موجود در زرده، معمولا مصرف سفیده تخم مرغ برای دریافت پروتئین توصیه می‌شود. فراموش نکنید که خود تخم مرغ می‌تواند یک مکمل بدنسازی بسیارعالی باشد.
  • شیر: شیر با داشتن مقدار زیادی کلسیم و پروتئین می‌تواند سلامت استخوان‌ها را بهبود ببخشد و به عضله سازی کمک کند. پروتئین شیر که کازئین نام دارد می‌تواند به عنوان یک مکمل پروتئین عمل کند. خوب است بدانید، وی و کازئین که مکمل بدنسازی‌اند بر پایه پروتئین شیر ساخته شده‌اند. برای افزایش حجم عضله مصرف شیردارای کالری توصیه می‌شود.
  • پروتئین برای ورزشکاران : برای عضله سازی این موارد را مصرف کنید! - فروشگاه گیاه سبز

    گوشت قرمز: یکی از موادی که در عضله سازی به عنوان مکمل بدنسازی استفاده می‌شود کراتین است. گوشت قرمز که منبع کراتین است می‌تواند به عنوان یک مکمل پروتئین درعضله سازی مصرف شود. اما توجه شود مصرف بیش از اندازه کراتین عوارض خیلی جدی خصوصا در بیماران کلیوی دارد. پس در مصرف آن زیاده روی نکنید و در ساخت عضله عجله نکنید.

  • ماهی سالمون: ماهی سالمون علاوه بر این که حاوی پروتئین است و می‌تواند مکمل پروتئین مناسبی باشد، دارای مقدار قابل توجهی امگا 3 نیز است. امگا 3 نوعی اسید چرب است و بدن برای ریکاوری بعد از تمرینات سنگین به اسید چرب احتیاج دارد. گاهی اوقات تصور می‌شود تنها مصرف مکمل بدنسازی که حاوی امگا 3 باشد کافی است در صورتی که مصرف مواد غذایی طبیعی حاوی اسید چرب یا امگا 3 الزامی است.
  • ماهی تن: ماهی تن که منبع مناسبی برای دریافت پروتئین است سرشار از امگا 3 بوده و آنتی اکسیدان‌هایی مثل روی و منگنز را درخود جای داده است و به این ترتیب سبب ایمنی بدن می‌شود. از طرفی به خاطر چربی کمی که دارد سطح تری‌گلیسیرید را کاهش داده و چربی مفید بدن را افزایش می‌دهد و باعث حفظ سلامت ماهیچه‌ها می‌شود. در حقیقت مصرف ماهی تن به عنوان یک مکمل بدنسازی کمک شایانی به تقویت عضله و عملکرد بهتر مغز می‌کند.

  توجه کنید، زیاد کردن تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم آن‌ها در این روند نقش بسزایی دارد. همچنین سعی کنید تعداد ست‌ها را کم کرده و درعوض حجم تمرینات را افزایش دهید و وزنه‌های سنگین‌تری را انتخاب کنید و نکته حائز اهمیت این است که باید میزان کالری دریافتی روزانه بیشتر از کالری باشد که در تمرینات می‌سوزانید و همچنین توجه به این نکته الزامی است که مواد غذایی طبیعی تا حدی می‌تواند کمک به روند عضله سازی کند و اگر خواهان عضلات بیشتری هستید مصرف مکمل بدنسازی توصیه می‌شود و اگر مکمل‌ مصرف نشود ممکن است تغییری در عضله‌ها به وجود نیاید.

مکمل و سرماخوردگی

به طور کلی پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، تمرینات در این دوران متوقف شود؛ ولی اگر حال مساعدی داشتید سعی کنید زمان انجام تمرینات یا تعداد ست‌ها را کاهش دهید و بیشتر به استراحت بپردازید و مایعات فراوان بنوشید.

 جالب است بدانید مصرف گلوتامین که به عنوان مکمل بدنسازی معروف است، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی ایفا می‌کند. بنابراین می‌توان با توجه به اثرات ضد التهابی‌اش برای درمان گلو درد و سرماخوردگی از آن کمک گرفت. در واقع با توجه به این که سربازان مبارز بدن یعنی نوتروفیل‌ها، لنفوسیت‌ها، ماکروفاژ‌ها به گلوتامین نیاز دارن و این سلول‌ها نقش عمده‌ای در بیماری‌های عفونی مثل درمان گلو درد و سرما خوردگی دارند پس مصرف گلوتامین در این دوران توصیه می‌شود. اگر بخواهید این اسید آمینه را توسط مواد غذایی دریافت کنید می‌توانید آن را در گوشت و محصولات لبنی  بیابید. پروتئین کازئین موجود در شیر به مقدار زیادی گلوتامین دارد. خوب است بدانید 60  درصد از اسید‌آمینه‌های آزاد موجود در استخوان، گلوتامین هستند. به همین دلیل است که به عنوان مکمل بدنسازی استفاده می‌شود. خوشبختانه مصرف این مکمل‌ها عوارض چندانی ندارد ولی این به معنی مصرف خود سرانه و زیاده روی آن نیست. شما می‌توانید مکمل‌های بدنسازی را از بهترین داروخانه‌ی آنلاین تهیه نمایید.

داروخانه دکتر شهبازی که از سال 1396 آغاز به کار کرده مفتخر است که بهترین برند‌های مکمل‌ها و لوازم بهداشتی آرایشی درمانی را با تیم مجرب خود ارائه می‌دهد و برای راحتی هموطنان با 10 داروخانه آنلاین در حال همکاری هستند تا خدمات شایسته‌ای را مطابق سلایق عرضه کنند. داروخانه دکتر شهبازی با مشاوره تخصصی در زمینه بدنسازی، پوست و مو به صورت رایگان در خدمت شما است.

کدخبر: 671440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟