تحصیل رایگان در ترکیه با لتس گو یونی

اما با نیم نگاهی به مقاصد تحصیلی معروف دنیا از جمله انگلیس، آمریکا، کانادا، ایتالیا و یا فرانسه، خیلی سریع متوجه این موضوع می شوید که هزینه های سالانه تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشورها بسیار زیاد بوده و بخاطر تفاوت بسیار زیاد ریال با ارزهایی نظیر یورو و دلار، سختی فراهم نمودن بودجه لازم برای متقاضی ایرانی دو چندان می شود.

از این رو، برخی از هم وطنان ایرانی به دلیل کمبود بودجه در همان ابتدای راه مایوس شده و کلاً از تصمیم خود صرف نظر می کنند، اما باید این نوید را به شما بدهیم که اکنون یک گزینه فوق العاده به نام تحصیل رایگان در ترکیه در پیش روی متقاضیان ایرانی ادامه تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته که بسیار فوق العاده بوده و مزایای زیادی را برای فرد به همراه دارد.

خیلی از افراد، کشور ترکیه را به عنوان یک مقصد توریستی جذاب و بین المللی می شناسند، اما ترکیه یکی از برترین مقاصد تحصیلی دنیا نیز محسوب شده و به دلیل برخورداری از شرایط پذیرش تحصیلی مناسب و هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویی بسیار جذاب، در مرکز توجه جمع زیادی از دانشجویان بین المللی خصوصاً دانشجویان ایرانی قرار گرفته است.

کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و از روابط دوستانه ای با ایران برخوردار است، از این رو سفر توریستی و یا مهاجرت تحصیلی ایرانیان به این کشور نیازی به دریافت ویزای ترکیه نداشته و مزیت بزرگی به شمار می رود.

نبود نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بدین معنی است که شما از دریافت وقت سفارت، صرف زمان زیاد و پرداخت هزینه ارزی ویزا برای ورود به کشور ترکیه معاف هستید.

2

بر همین اساس تنها کافیست تا عزم خود را جزم کنید و برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های ترکیه و ثبت نام در دوره های آموزشی و ترم های تحصیلی ترکیه اقدام نمایید. فقط باید در همین ابتدا تصمیم خود را بگیرید که آیا قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه دارید و یا اینکه می خواهید با زبان ترکی استانبولی دوره های آموزشی دانشگاه های ترکیه را پاس کنید.

تحصیل رایگان در ترکیه

در حالت پیش فرض، انتخاب اولیه و اصلی بسیاری از افراد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه است، اما اگر به فکر تحصیل رایگان و کم هزینه در ترکیه هستید، با لتس گو یونی همراه باشید تا اطلاعات مهمی را در این رابطه به شما بدهیم.

در تمامی کشورهای دنیا از جمله ترکیه، دانشگاه ها به دو شکل دولتی و خصوصی تقسیم می شوند، اگر تمایل به تحصیل رایگان و کم هزینه در ترکیه را دارید، باید برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های دولتی ترکیه و ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام کنید، اما زبان پیش فرض تدریس اغلب این موسسات ترکی استانبولی بوده و دارای آزمون ورودی سراسری یوس هستند.

بر همین اساس، اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی قصد تحصیل رایگان در ترکیه را داشته باشید، باید علاوه بر اخذ پذیرش دانشگاه دولتی مورد نظر خود در این کشور، خود را برای قبولی در آزمون سراسری و ورودی دانشگاه آماده کرده و مدرک زبان ترکی تومر را به دپارتمان پذیرش دانشگاه ارائه دهید.

هزینه های سالانه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار کم بوده و بنابر نوع رشته و مقطع تحصیلی دانشجو بین 240 تا 750 دلار در هر سال است که در مقایسه با شهریه های 20 تا 30 هزار دلاری سایر مقاصد تحصیلی، خیلی مناسب و مقرون به صرفه محسوب می شود.

اما اگر بخواهید تا این مقدار شهریه را نیز در طی سال پرداخت نکنید، باید دارای رزومه تحصیلی و نمرات درخشانی باشید و پیش از اقدام برای اخذ پذیرش دانشگاه، برای بورسیه تحصیلی ترکیه درخواست دهید.

با توجه به رقابت بسیار زیاد و تعداد محدود بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان بین المللی، پیشنهاد می کنیم که در صورت نداشتن شرایط لازم تحصیلی، زمان خود را صرف این موضوع نکنید و بیشتر بر روی تحصیل کم هزینه در ترکیه تمرکز داشته باشید.

البته اگر تمایلی به تحصیل در دانشگاه های دولتی و ترک زبان ترکیه ندارید و می خواهید دوره آموزشی دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی بگذرانید، امکان درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خصوصی ترکیه برای شما وجود دارد، اما شهریه این نوع دانشگاه های به مراتب بیشتر بوده و بین 5 تا 20 هزار دلار در سال متغیر است که هزینه نسبتاً زیادی بوده و مناسب خیلی از متقاضیان ایرانی نیست.

بهتر است به جای پرداخت شهریه های گزاف دانشگاه های خصوصی ترکیه، زمانی را صرف آماده سازی امتحان ورودی یوس و دریافت مدرک زبان ترکی تومر کنید و برای نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه ترکیه اقدام نمایید.

پذیرش تحصیلی رایگان از دانشگاه های ترکیه با لتس گو یونی

در حال حاضر امکان تحصیل رایگان در ترکیه با موسسه مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی فراهم شده است؛ از ارائه خدمات پذیرش تحصیلی از جمله آماده سازی مدارک دانشگاهی، تعامل با دپارتمان پذیرش دانشگاه دولتی، ارسال مدارک، اخذ نامه پذیرش و ثبت نام دانشگاه و رزرو خوابگاه دانشجویی، همگی به صورت کاملاً رایگان به متقاضیان ایرانی ارائه می شود.

3

شما می توانید پیش از ورود به ترکیه و شروع ترم تحصیلی، برای کلاسهای زبان تومر و امتحان ورودی یوس شرکت کرده و خود را به خوبی برای تحصیل در ترکیه آماده سازید. کلاسها و منابع مورد نیاز شما هم در داخل ایران و هم در کشور ترکیه در دسترس است و گذراندن آنها زمان آنچنان زیادی را از شما نمی گیرد.

با اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های دولتی ترکیه، می توانید با هزینه کم به تحصیل پرداخته و در خلال تحصیل به کار دانشجویی در بازار کار بین المللی بپردازید. از این رو هم تجربه کار در یک بازار تجاری جهانی را کسب می کنید و هم می توانید بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی در کشور ترکیه را از این طریق تامین نمایید.

شما همچنین این امکان را دارید تا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه برای مجوز کار تمام وقت درخواست کرده و از این طریق کارت اقامت ترکیه را تمدید نمایید. خوشبختانه کیفیت آموزشی ترکیه و مدارک دانشگاهی این کشور از اعتبار بالایی برخوردار بوده و فرصت های کاری و پولسازی را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد.

اگر به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور فکر می کنید، تحصیل رایگان در ترکیه با لتس گو یونی، بهترین انتخاب بوده و آینده درخشانی را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: letsgouni.com

 

کدخبر: 665513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟