قیمت کالاهای اساسی در دی ماه / قیمت برنج 129 درصد افزایش یافت + جدول

به گزارش رکنا، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در دی امسال مربوط به برنج تایلندی بوده که نرخ آن با ۱۲۹.۴ درصد افزایش از ۷۷۰۰ تومان در آذر سال قبل به ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان در ماه مشابه امسال رسیده است.

قیمت برنج

البته نرخ برنج پاکستانی باسماتی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک نیز در این مدت به ترتیب ۱۲۳.۵، ۴۷.۲ و ۴۵.۳ درصد افزایش داشته و در دی امسال به حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان، ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و ۳۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت گوشت و مرغ

قیمت گوشت مرغ هم با ۶۲.۳ درصد افزایش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در دی سال قبل به حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در دی امسال رسیده است.

اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد، اما از اوایل آذر ماه نرخ هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید و در نهایت با عرضه مرغ تنظیم بازاری از اوایل دی ماه نرخ مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار تومان رسید.

قیمت شکر

قیمت شکر سفید و شکر ۹۰۰ گرمی نیز در دی امسال به ترتیب ۶۸.۱ و ۵۴.۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که نرخ هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در آذر امسال به حدود ۸۷۰۰ تومان رسیده است. البته نرخ شکر در روزهای پایانی دی ماه در بازار عمده فروشی به ۹۴۰۰ تومان رسیده است.

در این میان کمترین افزایش نرخ مربوط به گوشت گوساله و گوسفندی است که نرخ هر کیلو از این دو محصول با ۳۱.۴ و ۲۷ درصدافزایش نرخ در دی امسال به حدود ۹۷ هرار تومان و ۱۱۱ هزار تومان رسیده است. نرخ هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه سال قبل حدود ۷۴ هزار تومان و ۸۷ هزار تومان بوده است.

بررسی نرخ این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد نرخ همه اقلام یاد شده به جز برنج پاکستانی با کاهش ۰.۳ درصدی نرخ و گوشت مرغ با کاهش ۱۶.۷ درصدی، در دی امسال نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۳ درصد (گوشت گوسفندی) تا ۱.۸ درصد (شکر بسته‌بندی) بوده است.

قیمت

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟