کیلید، الگوی پیشرفت تکنولوژی در بازار مسکن

این امر تا حدودی توانسته به ادامه فعالیت برخی از کسب و کارها کمک کند. منتها نکته ای که بسیار اهمیت دارد، سرنوشت کسب و کارهایی است که محصولات آنها قابل ارسال نیست و همانند فعالان صنعت ساختمان، نمی توانند در دوران اپیدمی کرونا، به صورت آنلاین فعالیت کنند. این مهم علاوه بر زیان های وارد شده به سرمایه گذاران و پیمانکاران پروژه های انبوه که کار آنها متوقف شده، افراد زیادی را که در آن مجموعه ها مشغول به کار هستند را با چالش جدی مواجه کرده است. اما برای ساماندهی این مجموعه ها چه راهکارهایی می توان ارائه داد؟

لزوم حمایت همه جانبه از صنعت ساختمان در دوران کرونا

در مرحله اول ادارات دولتی باید مقررات خود را برای ارائه مجوزهای آغاز به کار فعالیت کارگاه های ساختمانی بزرگ، به شرط رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، آسان کرده و تا حد امکان این بخش را با نظارت دقیق فعال کنند. نکته بعد همکاری تولیدکنندگان است که باید با ارائه مشوق هایی از سوی دولت، پیمانکاران را به مصالح و تجهیزات ساختمانی مجهز کنند. در این خصوص می توان گفت ارائه تخفیف در بحث مالیات و ارائه تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان، یکی از بهترین راهکارها است.

اما یکی از حوزه های مهم و تاثیر گذار در بازارمسکن تجهیز متقاضی خرید مسکن، به سرمایه کافی و ارزان است که تا پیش از این نیز شرایط مناسبی نداشت. اینکه این بخش به چه صورت ساماندهی می شود، بحثی است که این روزها باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که شرایط فعلی تقاضا در بازار مسکن، کاملا نابسامان است و اگر چاره ای برای ساماندهی آن در نظرگرفته نشود، صدمات بسیار شدید و جبران ناپذیری به همراه می آورد. صدماتی که به تورم شدید و رکود اقتصادی سنگین تر از قبل می انجامد و در نهایت تامین نیاز مسکن مردم، به طور غیرقابل باوری سخت خواهد شد.

تکنولوژی، توان خرید مردم را افزایش می دهد!

غلبه بر این مشکلات که عمدتا شامل کاهش توان مردم برای خرید خانه و کاهش ساخت و ساز می شود، با افزایش تسهیلات ساخت و خرید، ساخت و ساز مشارکتی، تامین مالی از طریق بازار سرمایه جهت ساخت و حتی خرید که با انتشار اوراق اتفاق می افتد، امکان پذیر است. همچنین توسعه لیزینگ و بورس مسکن نیز راهکار مناسبی است که فقط کشور ما از آن بهره نمی برد.

در نتیجه هنوز هم روزنه های امید برای اتخاذ این تصمیمات وجود دارد. اما مبحث نگران کننده منابعی است که در هیچ کدام از ردیف های بودجه، برای حمایت بخش خصوصی و توسعه شرکت های فعال در بازار مسکن دیده نشده است. حمایتی که می تواند به توسعه تکنولوژی در تمام بخش ها، از جمله موارد فوق که عمدتا تامین مالی را نشانه می گیرد منجر شود. همچنین در کنار آن، می توان با بکارگیری تکنولوژی در صنعت ساخت، به افزایش کیفیت و کاهش هزینه تمام شده قیمت مسکن کمک کرد و در نهایت فاصله جیب مردم با قیمت مسکن را کاهش داد.

الگویی برای پیشرفت تکنولوژی که توان خود را نشان داده است

گفتنی است برای توسعه تکنولوژی همه جانبه در بازار مسکن، الگوی بسیار مناسبی در داخل کشور وجود دارد که بخش فروش و عرضه مسکن را پوشش داده و توانسته به بهترین شکل این بخش را ساماندهی کند. این مهم توسط مجموعه دانش بنیان کیلید، انجام شده و طی سالهای فعالیت خود توانسته با ابزارهای متفاوت، از ابتدا تا انتهای معاملات ملکی را با تکنولوژی روز دنیا همسو کند و علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت در انجام معاملات ملکی، با ایجاد فضایی شفاف، جلوی سوداگری و گرانفروشی در فروش املاک را بگیرد.

شایان ذکر است این سامانه، در بخش های متفاوتی همچون اطلاعات بازار مسکن، تخمین قیمت مسکن و مجله خبری خود با عنوان کیلیدمگ، اطلاعات ملکی مردم را افزایش داده و تمام ابزارهای مورد نیاز برای بهتر شدن پروسه خرید و فروش مسکن را در اختیار آنها قرار داده است. گفتنی است کیلید با ایجاد بستری هوشمند، پروسه جستجوی ملکی را کاملا پویا کرده و فرآیند پیدا کردن خانه مناسب را به هوش مصنوعی سپرده است. به طوری که کاربران نیازهای خود را در این سامانه وارد می کنند و پس از مدت کوتاهی، فایل های متناسب با نیاز و سلایق خود را مشاهده می کنند.

افزایش اطلاعات ملکی، قدرت مذاکره را افزایش می دهد

کیلید

نکته قابل توجه در فعالیت این سامانه هوشمند، ارزش افزوده ای است که برای متولیان تصمیم گیر در بازار مسکن ایجاد کرده و به اعمال سیاستهای هدفمند برای هر منطقه منجر می شود. به این صورت سیاستگذاران هر بخش می توانند با رصد دقیق بازار از طریق بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید، سیاست های مشوق و یا بازدارنده برای مناطق مختلف در نظر بگیرند. به طور مثال، زمانی که قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه وارد روند صعودی می شود، می توان با اعمال مشوق های ساخت، تولید را در این منطقه افزایش داد و عرضه را با تقاضا متناسب کرد.

گفتنی است کیلید در بخش اطلاعات بازار مسکن، تمام نوسانات قیمت املاک را به تفکیک مناطق، در 7 سال گذشته به صورت نمودار منتشر می کند و در دسترس همگان قرار می دهد تا علاوه بر سیاستگذاران، مردم نیز بتوانند با مطالعه و تحلیل روند قیمت املاک در مناطق مختلف، برای خرید یا فروش ملک خود تصمیم درستی بگیرند. به زبان ساده متقاضی خریدآپارتمان در باغ فردوس، می تواند با رصد روند قیمت املاک این منطقه، در بازه های زمانی مختلف که به همراه درصد تغییرات آن در سامانه کیلید قرارگرفته، تحلیل مناسبی از آینده نزدیک و بلند مدت این محله داشته باشد.

از سوی دیگر کاربران می توانند با مراجعه به بخش تخمین قیمت مسکن کیلید، قیمت فعلی ملک مورد نظر خود را به راحت ترین روش ممکن، یعنی واردکردن کدپستی ملک مورد نظر، مشاهده کرده و با آگاهی از قیمت، با مالکان وارد مذاکره شوند.

سرعت در انجام معامله، نکته کیلیدی این روزهای بازار مسکن

گفتنی است با توجه به نوسانات لحظه ای قیمت مسکن در تهران، سرعت در انجام معاملات ملکی بسیارحائز اهمیت است و هرچه انتخاب و انجام معاملات با سرعت بیشتری انجام شود، متقاضی قیمت کمتری پرداخت می کند. این مهم برای متقاضیان خرید آپارتمان درمحمودیه یا خرید آپارتمان در زعفرانیه اهمیت بیشتری دارد. چرا که نوسانات قیمت املاک این مناطق نسبت به سایر محله های منطقه 1 با شیب بیشتری همراه بوده است.

کیلید

به طوری که خرید آپارتمان در زعفرانیه، طی شش ماه گذشته 23 درصد صعود قیمت را تجربه کرده و این به معنی افزایش 10 میلیون تومانی در هر متر مربع است. همچنین خرید آپارتمان در محمودیه نیز از 40 میلیون تومان درخرداد ماه امسال، به 51 میلیون تومان رسیده است. به این صورت یک واحد 120 متری طی 6 ماه، یک میلیارد و 320 میلیون تومان گرانتر شده است. در نتیجه استفاده از ابزارهای مختلف سامانه کیلید، می تواند در تسریع فرآیند جستجو کمک شایانی کرده و کاربران را معامله ملکی موفق برساند.

برای انجام یک معامله ملکی موفق، کافی است کیلید کنید

در مجموع تکنولوژی و مدل توسعه فعالیت مشاورین املاک توسط سامانه کیلید را می توان الگویی برای پیشرفت سایر بخش های بازار مسکن دانست و حتی برای بروزرسانی ابزارهای تامین مالی ساخت و خرید مسکن، از خدمات و اطلاعات این سامانه بهره برداری کرد. از طرفی مردم و مشاورین املاک نیز می توانند با مراجعه به این سامانه دانش بنیان، از تمام ابزارها و اطلاعات ملکی  این سایت و اپلیکیشن استفاده کنند. در نهایت برای استفاده از این همه ابزار و اطلاعات کاربردی و انجام یک معامله ملکی موفق، کافی است کیلید کنید.

 

 

کدخبر: 637598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟