توزیع روغن مایع در فروشگاه‌ ها آغاز شد + جزئیات

قیمت روغن / اگرچه برخی از مشاهدات میدانی و رسانه‌ها از کمبود روغن در فروشگاه‌ها خبر داده‌اند، اما رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی می‌گوید: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و از شنبه روغن خام به کارخانه‌ها تزریق می‌شود.

ابوالحسن خلیلی در واکنش به خبر کمبود و گرانی روغن در بازار گفت: اینکه گفته می‌شود بازار با کمبود روغن رو به رو است، چنین نیست. چرا که روغن مایع هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم در سوپر مارکت‌ها به وفور وجود دارد. از هفته آینده هم قرار است ۲۰ هزار تن روغن مایع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود.

ابوالحسن خلیلی افزود: طبق گزارش‌های میدانی ما در برخی از شهرستان‌ها روغن مایع و جامد هم وجود دارد اما قیمت روغن مایع در برخی از سوپر مارکت‌ها مخدوش شده است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا روغن جامد نسبت به روغن مایع گران‌تر شده است؟ گفت: به دلیل افزایش ورق آهنی روغن‌های جامد هم تحت تاثیر قرار گرفت و روغن جامد در بازار کمتر شد. البته این روزها ۶۰ تا ۷۰ درصد مصرف خانوار روغن مایع است و روغن‌های جامد بیشتر در حوزه صنعتی مصرف می‌شود.

خلیلی درباره روند قیمت روغن تا پایان سال اظهار کرد: قیمت روغن تا پایان سال گران نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟