خرید و گشت و گذار از جذاب ترین بازار های شرق آسیا

بازار شناور دامنون سادوآک بانکوک تایلند

بازارهای شناور در کشور تایلند، حاصل داستان‌هایی از زندگی معمولی مردم و دیدنی های با ارزش است که امروزه این بازارها دوباره شکل گرفته اند و این امکان را به توریستها و مسافران تور تایلند می دهد که خرید کردن در بازارهای شناور را تجربه کنند.

در اوایل سال‌های (1782 -1868) بازارهای شناور هنوز مشغول بوده است و در میان مردم رواج داشته است. اما با گذر زمان و ساخت مسیرهای زیاد و درست کردن خیابان ها و ایجاد شبکه‌های ریلی، مردم راه‌های ارتباطی زمینی را به آب ترجیح دادند. در نتیجه برخی از مغازه‌ها به زمین انتقال پیدا کرد و برخی از بازارها نیز تعطیل شدند.

بازار دامنون سادوآک شناخته شده ترین و جالب ترین بازار شناور بانکوک است که در 100 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد، بازاری پر از قایق های غذا و میوه که دقیقاً همان چیزی است که از یک بازار شناور در آب انتظار دارید. در این بازار شلوغ  فرصت‌های مناسبی جهت عکاسی، خرید میوه‌ و سبزی‌های تازه و خوراکی های خوشمزه وجود دارد، و البته بهترین فرصت برای درک سبک زندگی قدیمی مردم محلی این مکان است. اگر دیدن از مغازه‌های سوغاتی را حذف کنید، به راحتی می‌توانید فضای واقعی بازار را حس کنید.

بهترین زمان برای بازدید از این بازار صبح زود می باشد چون در طول روز بسیار شلوغ می باشد و هوا نیز گرم تر است. راحت ترین راه دسترسی به این بازار با استفاده از تورهای گردشگری است که البته گران ترین روش نیز می باشد. اگر دنبال یک راه ارزان تر برای رسیدن به بازار دامنون سادوآک هستید، می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید که کمتر از 25 دلار برای شما تمام می‌شود. بازارهای شناور را می توان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک معرفی کرد که هر سال بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می کند. حتما در سفر با تور بانکوک از این بازار شناور و جذاب دیدن نمایید و یک خرید هیجان انگیز را تجربه کنید.

خرید و گشت و گذار از جذاب ترین بازار های شرق آسیا

بازدید از بازار مالام کوالالامپور مالزی

پازار مالام یکی از بازارهای شبانه مالزی است و به طور معمول در خیابان هایی مستقر شده اند که عبور وسایل نقلیه به طور موقت متوقف شده است. بازدید از این بازارها نوعی روش هیجان انگیز به منظور آشنایی با فرهنگ کشور مالزی است. به جز آشنایی با شکل و شمایل تجارت محلی در بازارهای مالزیایی مخصوصا بازارهای کشاورزان، محصولات تازه محلی را عرضه می کنند. در این بازارها هیچ نوع واسط وجود ندارد و قیمت کالاها در این پازار مالام ارزان است.

در بازار مالام کوالالامپور اجناس مختلف از جمله، ظروف محلی، لباس، کفش، میوه های مالایی، تجهیزات صوتی و تصویری، جواهرات بدلی، اسباب بازی، ساعت و بسیاری اجناس دیگر با قیمت های مناسب به چشم می خورد. این بازار از جاذبه های معروف مالزی است که گردشگران تور کوالالامپور لنکاوی، در سفر خود حتما به آنجا سر می زنند. این بازار بیشتر شبیه یک نمایشگاه یا جشنواره می باشد. خوراکی های مختلفی مثل پشمک، بستنی و هات داگ با انواع سس های معروف در این بازار به چشم می خورد. این بازار معمولا در خیابان هایی برپا می شود که وسایل نقلیه به آن وارد نمی شوند و فروشگاه ها از عصر تا پاسی از شب برای عبور و مرور مردم باز هستند.

شما حتی می توانید در قیمت چانه بزنید و خریدی متفاوت را تجربه کنید. این بازار در محل های مختلف فقط یک روز در هفته باز است. مالزی کشوری مسلمان نشین است که ماه مبارک رمضان در این کشور به دلیل تنوع قومی گسترده تا حدودی متفاوت‌تر از کشورهای اسلامی دیگر است. مسلمانان این کشور راه‌اندازی بازارهای رمضان با عنوان محلی «پاسار مالام» را به عنوان یکی از جلوه‌های رمضان در کشورشان تعریف کرده‌اند.این بازارچه‌های محلی هنگام افطار روزهای ماه رمضان در گوشه و کنار شهرهای مالزی برپا می‌شوند. در این بازارها فقط پول نقد قبول می کنند در حالیکه برای خرید از مراکز خرید لوکس کوالالامپور می توان از کارت های اعتباری هم استفاده کرد.

خرید و گشت و گذار از جذاب ترین بازار های شرق آسیا

آژانس هواپیمایی آسمان آبی با ارائه بهترین خدمات گردشگری، خرید تور، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل در خدمت شما مسافران گرامی می باشد شما می توانید برای دریافت این خدمات به سایت https://www.asemanabi.net مراجعه نمایید.

کدخبر: 537049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟