7 پیشنهاد متخصصان کاراباما برای پیشگیری از خرابی و تعمیرات کولر گازی

به گزارش رکنا، اهمیت میزان سرمایش و یا گرمایش دلخواهی که به دنبال آن هستیم از یک سو و مراقبت از کولر گازی و اطمینان از کارکرد بدون مشکل آن از سوی دیگر، سبب می‌شود تا در رابطه با نحوه عملکرد کولر گازی و چگونگی نگهداری و رسیدگی به آن دیدگاه ویژه‌تری داشت و تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

در این مطلب به سراغ متخصصان خدمات کولر گازی کاراباما رفته و به کمک رهنمودها و تجارب این افراد، قصد داریم تا 7 نکته طلایی را جهت جلوگیری از خرابی کولر گازی آموزش دهیم.

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی کاراباما

کاراباما مرکزی تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی ایرانی و خارجی است که با داشتن بیش از صدها تکنسین حرفه‌ای و باتجربه در سه استان تهران، البرز و گیلان، انواع خدمات سرویس و تعمیرات لوازم خانگی مختلف اعم از کولر گازی، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و... را در کوتاه ترین زمان و با 6 ماه گارانتی تضمینی ارائه می‌کند.

برخی از ویژگی‌ها و مزایای چشم گیر کاراباما که سبب تمایز آن از سایرین است عبارتند از:

  • بیش از 1100 متخصص حرفه‌ای تعمیرات لوازم خانگی با میانگین 11 سال تجربه
  • ارائه 180 روز گارانتی خدمات ارائه شده پوشش دهی سرتاسر نقاط تهران، البرز و گیلان
  • ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن
  • اولویت با تعمیر قطعات جهت کاهش هزینه‌های تعمیرات
  • امکان ثبت درخواست آسان از طریق سایت و اپلیکیشن   

خدمات کولر گازی سامسونگ، ال جی و بوش

یکی از سرویس‌های ارائه شده در کاراباما، خدمات کولر گازی بوش، ال جی و سامسونگ توسط متخصصان مجرب هر یک از این برندها است که به واسطه دوره‌های آموزشی سالانه، از میزان تسلط بالایی در امور تعمیرات، سرویس و نصب کولر گازی ال جی، سامسونگ و بوش برخوردارند.

تعمیرکار کولر گازی سامسونگ، بوش و ال جی پس از حضور در محل به بررسی و عیب یابی کامل کولر گازی پرداخته و هر گونه مشکل و ایرادات جزئی دستگاه را پیش از آنکه به مشکلات بزرگ‌تر منجر شوند و هزینه تعمیرات بیشتری داشته باشند، برطرف خواهند کرد.

1- عیب یابی و تعمیرات کولر گازی

اولین نکته یا پیشنهاد متخصصان کاراباما، این است که در رابطه با کولر گازی خود اطلاعات بیشتری کسب کنند و تا حد ممکن از عیب یابی کولر گازی خود مطلع باشند. بهتر است اطلاع داشت که چه هنگام می‌توان کولر را تعمیر و چه هنگام به تعمیرکار کولر گازی ال جی، سامسونگ و یا بوش احتیاج است. مقالات آموزشی وبسایت کاراباما، در رابطه با نحوه رفع برخی از مشکلات رایج کولرهای گازی که بوسیله خود افراد قابل انجام است، می‌تواند کمک کند.

کولر گازی یکی از لوازم ضروری هر خانه‌ای است که هزینه خرید اولیه آن چندان هم کم نیست. بنابراین باید در مراقبت از آن کوشا بود و در مواقع خرابی آن، تنها به افراد متخصص اجازه انجام تعمیرات بر روی دستگاه را داد تا از وارد آمدن خسارت بیشتر جلوگیری شود.

2- سرویس سالانه و به موقع کولر گازی

شاید بتوان مهم‌ترین نکته برای حفظ دستگاه در شرایط کارکرد خوب و حفظ راندمان آن را، سرویس دوره‌ای و منظم کولر گازی دانست. درواقع در سرویس کردن کولر گازی توسط تکنسین‌های مجرب، آنچه که انجام می‌شود به بالابردن راندمان دستگاه کمک کرده و کارایی کولر گازی را حفظ می‌کند.

علاوه بر این، با انجام سرویس‌های منظم بر روی کولر گازی، تکنسین حرفه‌ای قادر به تشخیص مشکلات و ایرادات سیستم کولر است پیش از آنکه به مشکل جدی بیانجامد و هزینه تعمیرات بالایی داشته باشد.

تعمیرات، نصب و سرویس کولر گازی بوش، سامسونگ و ال جی یکی از چندین خدمات ارائه شده توسط متخصصان کاراباماست که در سریعترین زمان ممکن و به صورت تضمینی دستگاه را به ماکزیمم کارایی و عملکرد خود نزدیک خواهند کرد.

3- تمیز کردن و تعویض فیلتر هوای کولر گازی

فیلتر هوای کولر گازی یکی از اجزای مهم دستگاه به حساب می‌آید. این فیلتر را باید در موقع مناسب تعویض کرد که بسته به نوع دستگاه و فیلتر بین 6 ماه تا 1 سال متغیر است و پیش از آن، در صورتی که فیلتر قابلیت شستشو داشته باشد، باید آن را تمیز کرد و به خوبی شست تا عاملی برای مسدود کردن جریان هوا نباشد.

اطمینان از کثیف نبودن فیلتر و گرفته نبودن آن، می‌تواند از بسیاری از مشکلات متداول کولر گازی جلوگیری کند. به طور مثال، کاهش قدرت پرتاب هوای کولر، خاموش نشدن کولر و کارکرد مداوم آن و.... نمونه‌هایی از مشکلاتی هستند که در صورت کثیف بودن فیلتر و مسدود بودن آن امکان بروز می‌یابند.

در صورتی که تعویض فیلتر کولر گازی دچار تاخیر شود، ممکن است مشکلات دیگری را نیز شامل شود. بطور مثال، در کولر گازی‌های سامسونگ، عدم تعویض به موقع فیلتر ممکن است به خرابی دستگاه بیانجامد و دستگاه را در حالت کارکرد پیوسته قرار دهد. در این حالت برای تعمیر کولر گازی سامسونگ خود لازم است به متخصص کولر گازی مراجعه کرد.

متخصصان مجرب کاراباما بهترین انتخاب برای تعمیرات، سرویس و نصب کولر گازی سامسونگ هستند که به صورت اصولی و بر اساس تجربه امکان رفع بدون بازگشت مشکلات دستگاه را دارند.

4- تمیز کردن کویل‌ها یا لوله‌های کندانسور

جذب گرما و ایجاد سرمایش در محیط داخل منزل و سپس دفع حرارت به محیط خارجی در کندانسور کولر، اساس سیکل برودتی آن است. در صورتی که نشست گرد و خاک بر روی لوله‌های کندانسور مانع از دفع صحیح و کامل حرارت شود، کولر مجبور است تا مدت زمان بیشتری را کار کرده تا به دمای تنظیم شده برسد. از آنجا که لایه گرد و خاک به عنوان عایق حرارتی عمل می‌کند، دفع حرارت به مرور سخت‌تر شده و لذا مبرد در هر سیکل، گرمای کمتری را جذب و دفع می‌کند و بنابراین سرمایش کولر و کارایی آن پایین خواهد آمد.

برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی، لازم است تا همواره لوله‌های کولر را به خصوص در مدل‌های اسپیلت که پنل خارجی در محیط بیرون از خانه و در معرض گرد و خاک قرار می‌گیرد، به صورت پیوسته تمیز و از نشست آلودگی بر روی آنان جلوگیری کرد. این مورد در خدمات کولر گازی ال جی مرکز کاراباما که نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی ال جی را در بر می‌‌گیرد، توسط تعمیرکاران متخصص و باتجربه و به صورت اصولی انجام می‌شود.

5- تشخیص کمبود گاز مبرد و شارژ گاز کولر گازی

گاز مبرد که در واقع سیال عامل سیکل سرمایشی کولر گازی است، با جذب و دفع حرارت، سرمایش و گرمایش تولید شده توسط کولر گازی را مهیا می‌سازد. مسلما کمبودی در مقدار گاز موجود در سیستم، می‌تواند مستقیما بر عملکرد کولر تاثیر گذار باشد.

یکی از راه‌های تشخیص کمبود گاز، علاوه بر نشانه‌های واضح آن شامل کاهش سرمای کولر، یخ زدن فین‌های اواپراتور و یا یخ زدن لوله نازک رفت کندانسور، شیر سرویس دستگاه است. با فشار دادن شیر سرویس، در صورتی که گازی در سیستم وجود داشته باشد، بیرون خواهد زد. همچنین در صورتی که سیستم به شارژ گاز احتیاج داشته باشد، نشتی یابی و رفع نشتی نیز از جمله مواردی است که باید پیش از آن انجام گیرد.

کمبود گاز مبرد مشکلات بسیاری را به خصوص در دراز مدت به وجود خواهد آورد. بطور مثال در کولر گازی‌های بوش به دلیل کمبود گاز و غفلت از آن، سیستم دچار افزایش کارکرد می‌شود. افزایش کارکرد کمپرسور به معنای افزایش دمای آن و اورلود است که می‌تواند ناگهان کولر گازی را خاموش کند. در این مواقع تعمیر کولرگازی بوش به دلیل عدم رسیدگی اجتناب ناپذیر است و تعمیرکار کولر گازی بوش لازم است پس از نشت یابی کامل و رفع نشتی به صورت اصولی، جهت شارژ گاز مجدد سیستم اقدام کند.

6- تنظیم صحیح دمای کولر

یکی از عواملی که شاید زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد، تنظیم دمای کولر بر روی مقدار صحیح است. اگر تنظیمات دمایی اشتباه باشد، مثلا بر روی دمای خیلی کمی تنظیم شده باشد، کولر گازی بی وقفه مشغول به کار خواهد بود و با توجه به دمای گرم محیط، ممکن است رسیدن به دمای خیلی پایین مقدور نباشد. بنابراین کمپرسور با شدت به کارکرد خود ادامه داده و احتمال اورلود و یا حتی از کار افتادن و سوختن آن هم می‌رود.

همچنین تنظیم اشتباه ترموستات می‌تواند مشکلاتی از جمله افزایش دمای کمپرسور، خاموش شدن ناگهانی کولر، خنک نکردن کولر گازی، کارکرد پیوسته و خاموش نشدن کولر گازی را به دنبال داشته باشد. توصیه می‌شود که دمای مناسب برای تنظیم کولر گازی را بصورت میانگین 25 درجه سانتیگراد در نظر گرفت.

7- تمیز کردن ناودانی و لوله تخلیه (درین) کولر گازی

هوای محیط پس از تماس با فین‌های سرد کولر گازی، میعان یافته و رطوبت موجود در هوا بصورت قطرات آب درآمده و به این صورت توسط کولر گرفته می‌شوند. سپس این آب‌ها از طریق ناودانی کولر گازی و لوله درین یا تخلیه، از دستگاه خارج می‌شوند. طبیعی است که در صورت مسدود بودن ناودانی یا لوله تخلیه آب از کولر سرریز کرده و نشتی آب داشت.

بنابراین جهت جلوگیری از آبریزش کولر گازی خود، از مسدود نبودن ناودانی و لوله درین مطمئن باید شد. البته در صورتی که از لوله‌های توکار استفاده شده، ممکن است دسترسی به لوله درین مشکل باشد. همچنین، اگر انتهای لوله را در داخل سطل آب قرار داد، همچنان که در بسیاری از مغازه‌ها دیده می‌شود، در صورت رسیدن آب به لبه شیلنگ، دیگر آب از کولر خارج نشده و سرریز می‌شود.

 7 پیشنهاد متخصصان کاراباما برای پیشگیری از خرابی و تعمیرات کولر گازی

 7 پیشنهاد متخصصان کاراباما برای پیشگیری از خرابی و تعمیرات کولر گازی

 7 پیشنهاد متخصصان کاراباما برای پیشگیری از خرابی و تعمیرات کولر گازی

کدخبر: 523864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟