پایان عمر تولید تبلت های اندرویدی

شرکت گوگل روز جمعه قسمت تبلت‌ها را از سایت اندروید خود خارج کرد تا تبلت‌های اندرویدی نفس‌های آخرشان را بکشند.

 مدت زیادی است که شرکت گوگل، صاحب و توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید از سیستم جدیدی برای تبلت‌های خود صحبت و تبلتی با اندروید P وارد بازار Store نکرده است. در صورتی که همه اعلام می‌کردند که گوگل دیگر در زمینه تبلت فعالیت نخواهد کرد، این شرکت روز جمعه با حذف قسمت تبلت‌ها در به‌روز رسانی سایت اندروید، این شایعه را تایید کرد.

گوگل هنوز واکنشی به این شایعات نشان نداده و قسمت تبلت هنوز به سایت اندروید بازنگشته است. متخصصان حوزه فناوری اطلاعات نیز بر این باورند که عدم تمایل گوگل به تولید تبلت‌های اندرویدی باعث شده است که تبلت‌ها نادیده گرفته شوند. شاید زمان آن رسیده تا به این گجت‌ها بگوییم خواب آرامی داشته باشند.

این شایعه‌ها زمانی گسترش یافت که وبگردهای دستگاه‌های Galaxy Tab S2 و Xperia Tab که با صفحه تبلت‌های سایت اندروید باز می‌شدند، با صفحه اصلی سایت اندروید باز می‌شوند. این موضوع نباید غافلگیرکننده باشد چون بر اساس آخرین تحقیقاتی که از بازار تبلت‌ها به دست آمده، مشخص شد که آیپدها فروش بالاتری نسبت به تبلت‌های اندرویدی داشته‌اند و این به معنی باخت تبلت‌های اندرویدی به آیپد می‌باشد.

در هر صورت این حرکت شرکت گوگل می‌تواند به معنای پایان پشتیبانی گوگل از تبلت باشد و شاید عمر تبلت‌های اندرویدی به آخر رسیده باشد.

کدخبر: 385925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟