شناسایی عامل تهدید شهروند ایلامی در فضای مجازی

 رئیس پلیس فتا استان ایلام ضمن اشاره به اینکه هرگونه تهدید و نقض حریم خصوصی برخورد قضایی را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت : عامل ارسال پیام تهدید آمیز به دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام یکی از شهروندان شناسایی شد.

سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر ارسال پیام تهدید آمیز به دنبال کنندگان پیج یکی از شهروندان، پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و با بررسی مستندات اخذ شده و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا ایلام با اشاره به اینکه متهم در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد، در خصوص انگیزه متهم گفت: وی انگیزه خود را انتقام‌جویی و خصومت شخصی بیان کرد.

این مقام سایبری در ادامه گفت: ضمن بازپس گیری پیج به صاحب اصلی و برقراری صلح و سازش بین طرفین از شهروندان خواست در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه و شخصی خود هوشیار باشند تا مورد فریب، تهدید و اخاذى مجرمین سایبری قرار نگیرند همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند با تماس با شماره مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

کدخبر: 751129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟