شناسایی عامل هتک حیثیت در اینستاگرام

 سرهنگ "علی جمالی" رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار کرد: در پی مراجعه یک شهروند و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد فردی در فضای مجازی با ارسال پیام‌های توهین آمیز باعث هتک حیثیت وی شده است، رسیدگی به پرونده‌ در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی ، با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل هتک حیثیت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام سایبری تصریح کرد: متهم در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و انگیزه خود از این اقدام را، انتقام‌جویی و اختلافات قبلی عنوان نمود و در نهایت متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ جمالی عنوان کرد: هرگونه توهین و هتک حیثیت افراد در فضای مجازی جرم است و این پلیس مجرمین را برابر قانون به مقامات قضایی معرفی خواهد کرد.

رییس پلیس فتا ایلام از عموم شهروندان درخواست کرد: هرگونه موارد مشکوک پیام در خصوص جرایم حوزه سایبری را با شماره تلفن 08421821134 یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

کدخبر: 706552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟