محتوای نامه شورای وحدت به نهادهای نظارتی و اجرایی چیست؟

انتخابات سال 1400 در 28 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش رکنا، در این نامه که مصوب هیات عالی شورای وحدت است، بر اهمیت و جایگاه انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت نظام و ملت اشاره شده و با طرح مهم‌ترین دیدگاه‌ها و رویکردها برای ایجاد مشارکت حداکثری، پیشنهاداتی نیز برای فرایند اجرایی انتخابات در شرایط شیوع بیماری کرونا طرح شده است.

این نامه برای حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آقایان قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، رحمانی فضلی وزیر کشور و علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما ارسال شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: شورای وحدت، بر اساس مطالعات گسترده و تجربه های انباشته و روش های متداول در بسیاری از کشورها، با کمال ارادت و دلسوزی، موارد زیر را، برای برگزاری بهتر انتخابات و جلوگیری از آسیب های احتمالیِ کرونایی، به هیات مرکزی نظارت و هیئت عالی اجرایی انتخابات و دست اندرکاران نظارتی و اجرایی و رسانه ای تقدیم می کند.

در ادامه این نامه محورهای پنج‌گانه‌ای به ترتیب زیر طرح شده‌اند:

۱ .هدف اصلی انتخابات، ارتقای کمّی و کیفی حکمرانی، رضایتمندی عمومی و افزایش خدمت و رفاه ملی است.

۲.نحوه ورود و رفتار، پیگیری ها، بیانات و تصمیمات دستگاه های مختلف حکومتی، در این شرایط، حامل بار سیاسی است.

۳ .محور اعتمادسازی و آرامش بخشی، در نحوه ردّ و قبول نامزدهاست. از هیئت های نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی جداً خواستاریم عمل دقیق به قانون و ضوابط مصوب و صیانت از حق الناس را مالک ردّ و تأییدها قرار دهند و از هر گونه اِعمال نظر سلیقه ای، غیرمنطبق با مقررات و یا غیرمطلوب از نظر افکار عمومی یا سؤال برانگیز و شبهه آفرین پرهیز کنند. ردّ و قبول های سلیقه ای، اعتمادسوز و جدال برانگیز است.

۴ .هیئت های اجرایی و دستگاه های دولتی و نهادهای دارای امکانات و منابع مالی و قدرت تأثیرگذاری باید از اعمال نظر و ارتکاب اعمال خلاف قانون و هرگونه تخلف پرهیز کنند و مطمئن باشند رفتار جانبدارانه موجب بدبینی عمومی شده و معمولا به ضرر و بر خلاف منویات اقدام کنندگان است.

۵ .ایجاد خوشبینی، امیدواری و دلبستگی به کشور در میان مردم مخصوصاً جوانان، رسالت اصلی رسانه ها و مطبوعات، بخصوص رسانه های وابسته به نهادها و دستگاه ها بویژه رسانه ملی است. خاضعانه از همه فعالان رسانه ای می خواهیم پیوسته و در این شرایط خاص، نقش الهی، مردمی، ملی و انقلابی خود را ایفا کنند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 681882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟