استفاده از روش های نوین برای شناسایی سارقین

مددی بااشاره به فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در استان البرز با همکاری نیروی انتظامی گفت: طی 72 ساعت گذشته تعداد 102 نفر از سارقین دستگیر شدند و ارزش اموال مکشوفه تا امروز 21 میلیارد تومان ارزیابی شده و برای شناسایی اموال موضوع در دست پیگیری است.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضاییهتاکید می کنیم تا سارقان بدانند در استان البرز با اجرای طرح های پی در پی و تصمیمات محدود کننده شرایط را برای ایشان ناامن می کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه به دنبال روش های نوین برای شناسایی سارقین هستیم در خصوص معتادین متجاهر اظهار داشت: از هفته گذشته طرح جمع آوری معتادین متجاهر را آغاز کردیم و تا امروز تعداد 400 نفر جمع آوری شدند و با انجام فعالیت های قرارگاه توانستیم یک درصد آمار سرقت در البرز را نسبت به دیگر استان ها طی 9 ماه گذشته کاهش دهیم.

مددی بیان کرد: در زندان ها شرایط آموزش برای سارقین را فراهم کرده ایم و حتی با برخی از کارخانجات در خصوص به کار گیری اینها بعد از آژادی صحبت شده اما به دلیل کسب مال نامشروع برخی از این ها دوباره به سرقت روی می آورند.

دادستان کرج در خصوص سارقین دیگر شهرها اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سارقین دیگر شهر و استان ها را که در البرز مرتکب سرقت و جرم شدند را به مبدا خود بازگردانیم تا دیگر شاهد سارقین متحرک در استان نباشیم.

وی یادآور شد: پس از اجرای حکم سارقین را رها نمی کنیم و با همکاری نیروی انتظامی سارقین سابقه دار را شناسایی کرده و به این مجموعه احضار و کنترل می شوند.

مددی بیان کرد: با توجه به اینکه سرقت اموال تاثیرات روحی و روانی بسیاری بر بدنه جامعه به جا می گذارد، تا زمانی که آمار سرقت در استان کاهش نیابد و امنیت برقرار نشود، طرح برخورد با مجرمین را با مداومت ادامه می دهیم و در همین راستا برای سارقین محدودیت هایی از قبیل عدم تخفیف در مرخصی را اعمال می کنیم.

وی در پایان گفت: اموال را به مال باخته ها بر میگردانیم و امیدواریم روزی در البرز شاهد این باشیم که آمار نگران کننده ای از سرقت دراستان نداشته باشیم و مردم از امنیت پایدار و قابل قبولی برخوردار باشند.

کدخبر: 756642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟