خبر جدید از یارانه در دولت جدید

اجرای تبصره ۱۴ قانون بودجه طی هر سال همان عملکرد دولت ها در توزیع عادلانه ثروت است. دولت ها که با نام تبصره ۱۴ اقدام به پرداخت یارانه نقدی به قشرهای مختلف جامعه می کنند به خاطر ضعف های اجرایی این قانون مورد نقد بسیاری قرار گرفته اند.

به گزارش رکنا، توزیعی که از فقیر تا غنی را شامل شده و متاسفانه همچنان نیز بدون در نظر گرفتن طبقات جامعه و سفره های معیشت مردم به همه پرداخت می شود.

نباید غافل از این شد که یکی از عوامل افزایش حمایت های نقدی دولت ها از اقشار مختلف جامعه، افزایش تورم و همچنین کاهش قدرت خرید جامعه است چه بسا هدف اصلی هدفمندسازی یارانه ها در این میان گم شده و صرفا دولت ها در تلاش برای تقویت سفره مردم هستند.

یارانه در کشور ما از اواخر دهه ۸۰ با پرداخت ۴۵ هزار تومان در ماه به هر نفر آغاز شد. طی سال های متوالی این رقم تفییر نکرد و تنها ۳ میلیون نفر از پر در آمدها حذف یا خود انصراف دادند.

یارانه بگیران جدید راه هستند

تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ها به حذف پر درآمدها تاکید داشت اما این ردیف از بودجه عملیاتی نشد.دومین مرحله با تغییر قیمت بنزین و سومین مرحله نیز با اوج گیری کرونا به حمایت از مردم آمد.

امید حاجتی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه  بیان کرد: امسال منابع ما برای پرداخت یارانه ۳۵ درصد رشد کرده است. سال گذشته منابع ما ۲۵۰هزار میلیارد تومان بود که  امسال به ۳۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: وظیفه ما در ثبت نام های جدید تحویل گرفتن لیست نهایی از وزارت رفاه است و بعد از طی شدن مراحلی نظیر آزمون وسع و صحت سنجی ها ملزوم به پرداخت یارانه به فراد جدید هستیم.

وی افزود: نزدیک ترین زمانی برای ثبت نام یارانه بگیران جدید یک یا دو ماه آینده است.

کدخبر: 700063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟