صرافی بایننس چیست ؟

به گزارش رکنا، بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم بیشتر با تاریخچه و ویژگی‌های صرافی بایننس Binance آشنا شویم.

محبوبیت و کاربرد ارزهای دیجیتال به شکلی روز افزون در حال افزایش بوده و به طور پیوسته صرافی‌های جدیدی به منظور خرید و فروش آن‌ها متولد می‌شوند. این موضوع سبب شده انتخاب بهترین پلتفرم برای ترید رمز ارزها دشوار شود. البته برای بسیاری، انتخاب ساده و سرراست است؛ بایننس بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا بوده و انتخاب شماره یک بخش قابل توجهی از تریدرهای سراسر دنیا است.

برخی صرافی‌ها برای کاربران عادی و تازه کار مناسب‌تر بوده و تعدادی دیگر با هدف برآورده کردن نیاز کاربران حرفه‌ای توسعه پیدا کرده‌اند. در نتیجه باید نیازهای خود را درک کرده و بر اساس آن صرافی مناسب را برگزینید. بعد از مطالعه این مطلب به طور کامل با بایننس و ویژگی‌های آن آشنا شده و بهتر قادر به انتخاب خواهید بود. همچنین در این مطلب، به آموزش استفاده از خدمات Binance می‌پردازیم.

صرافی بایننس چیست ؟

بایننس یک صرافی مخصوص رمز ارزها است و خرید، فروش و تبادل آن‌ها توسط کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. مبادلات بین کاربران در ابتدا فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی‌شدند، اما امروز وضعیت متفاوت است.

این پلتفرم در سال 2017 و در کشور چین متولد شد، اما خیلی زود پیشرفت کرد و توانست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا را از آن خود کند. با توجه به قوانین بسیار سرسختانه پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور چین، بنیان‌گذاران Binance خیلی زود مجبور به مهاجرت به ژاپن شدند، کشوری که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و عاشق آن‌ها است!

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zao) که با نام مستعار CZ شناخته می‌شود، بنیان‌گذار بایننس است. او پیش از تاسیس بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا، چند سیستم مبادله برای بورس کشور ژاپن توسعه داده بود. بدون شک این تجربه به او برای تبدیل کردن بایننس به غولی که اکنون شاهد هستیم، کمک زیادی کرده است. در رزومه چانگ پنگ ژائو موقعیت‌های شغلی قابل توجهی نظیر مدیر فنی شرکت Blockchain.com، توسعه‌دهنده کیف پول بلاک چین، نیز دیده می‌شود.

پیش از شروع به کار Binance، سازندگان از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه مورد نیازشان را جمع‌آوری کردند. این کار را می‌توان به سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) تشبیه کرد که افراد با سرمایه گذاری و پشتیبانی از یک شرکت در حال تاسیس از آن حمایت می‌کنند. این افراد سپس سود بیشتری در مقایسه با سایر کاربرانی که بعدا سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دریافت خواهند کرد. با این حال ICO تفاوتی اساسی دارد، چرا که کاربران به جای ارزهای رایج نظیر دلار و یورو، در یک ارز دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند.

طی عرضه اولیه سکه توسط بایننس نزدیک به 15 میلیون دلار جمع‌آوری شد. صرافی نام برده در عوض، به کاربران خود توکن ارز دیجیتالش با نام بایننس کوین را اهدا کرد که در روز نگارش مطلب، هر واحد آن 26 دلار قیمت دارد، هر چند در ابتدا ارزش هر واحد 0.1 دلار بود! این موضوع نشان می‌دهد سرمایه افرادی که از بایننس در شروع فعالیتش حمایت کردند، 260 برابر شده است! گفتنی است اگرچه نام آن بایننس «کوین» انتخاب شده، اما یک رمز ارز مستقل نبوده و توکنی ساخته شده بر بستر بلاک چین اتریوم است.

با توجه به تاریخچه کوتاه شرکت و تاسیس آن در سال 2017، سرعت رشد صرافی Binance فوق‌العاده قلمداد می‌شود. به طور متوسط روزانه 1 میلیارد دلار معامله بر بستر این پلتفرم صورت گرفته و از نظر حجم تبادلات، اکنون بزرگترین صرافی مبادلات آلت کوین‌ها است. سرعت رشد بایننس به حدی بود که در ژانویه سال 2018، کمتر از یک سال بعد از تاسیس و شروع به کار، شرکت به خاطر حجم انبوه کاربران متمایل به ساخت حساب کاربری، برای مدتی مجبور به توقف ثبت نام و عدم پذیرش کاربران جدید شد! تنها در یک روز 240 هزار اکانت جدید در بایننس ایجاد شده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟