وزارت کشور از تعلیق انجمن بلاکچین ایران خبر داد

رکنا: وزارت کشور از تعلیق انجمن بلاکچین ایران خبر داد.

وزارت کشور با انتشار یک بیانیه، از تعلیق فعالیت‌های انجمن بلاکچین ایران خبر داده است. با توجه به متن نامه، دلیل این تعلیق اقدامات مغایر با اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن عنوان شده و گفته شده که فعالیت‌های انجمن بلاکچین کشور نیاز به رسیدگی و بررسی از سوی این وزارتخانه دارد.

در ابتدای این نامه می‌خوانیم: «با عنایت به گزارش‌های واصله مبنی بر اقدامات مغایر با اساسنامه و خلاف تعهدات آن انجمن و لزوم رسیدگی و بررسی گزارش‌های واصله تا حصول نتیجه و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن انجمن، مقتضی است از تاریخ ابلاغ این تذکر تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های آن انجمن به طور کامل متوقف شود».

وزارت کشور در ادامه نامه به این موضوع اشاره کرده که مسئولیت اقدامات و فعالیت‌های خارج از اساسنامه و یا هر گونه تخلفات قبل و بعد از این ابلاغ و یا هر گونه سوء استفاده بر عهده اعضای هیئت مدیره و بازرسین و مدیر عامل انجمن است و تا زمانی که بررسی‌ها به طور کامل صورت نگرفته، فعالیت‌های این انجمن غیر قانونی خواهد بود.

 

تعلیق انجمن بلاکچین ایران
 

 

در انتهای نامه درخواست شده که صورتحساب کلیه درآمدهای مالی و هزینه‌کردها بر اساس شماره حساب رسمی انجمن، گزارش کامل، مستند، شفاف و دقیق از اقدامات انجمن طی ۲ سال اخیر و گزارش دقیق در خصوص صدور فهرست هشدار و امثالهم بدون پشتوانه فنی در سایت انجمن و با استفاده از نام انجمن بلاکچین به وزارت کشور توضیح داده شود.

همچنین ارائه مجوز اخذ شده برای این اقدامات و سایر اقدامات مشابه صورت گرفته، و ارائه گزارشی از کلیه اقدامات این انجمن در حوزه رمزارز و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه همراه با توضیحات و مستندات لازم از دیگر درخواست‌های وزارت کشور برای لغو تعلیق انجمن بلاکچین ایران بوده است.

تعلیق انجمن بلاکچین ایران در حالی اتفاق افتاده که چندی پیش این انجمن در همکاری با انجمن فین‌تک و سازمان نصر، سازمان خود تنظیم‌گر رمز ارز را برای ساماندهی مسئله رمزارزها در کشور و کاهش خطرات و ریسک‌های این حوزه به راه انداخته بود.

«سپهر محمدی» رییس انجمن بلاکچین در همین رابطه و در گفتگو با دیجیاتو گفته بود: «زمانی که هیچ نهاد دولتی ریسک‌ها و چالش‌های رمز ارز را در ایران بر عهده نگرفته است، بخش خصوصی فعال در این حوزه خودش به صورت سازمان یافته به این حوزه توجه می‌کند.»

حالا و با این اوصاف، باید دید که وضعیت انجمن بلاکچین کشور در ادامه به چه صورت پیش خواهد رفت. شایان ذکر است که انجمن بلاک‌چین فعالیت خود را در سال ۹۶ و به عنوان سازمانی مردم‌نهاد (NGO) آغاز کرده و در تیر ماه ۹۸ به ثبت ملی رسیده است.

 

کدخبر: 697438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟