قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 27 اردیبهشت

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که کاهش سوددهی اوراق خزانه داری امریکا و نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورهای آسیایی سبب تقویت تقاضا برای سرمایه گذاری بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.64 درصد افزایش به 1855 دلار و 22 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با 0.88 درصد افزایش به 1854 دلار و 20 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر و استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «سوددهی اوراق خزانه داری امریکا در حال کاهش است و از سوی دیگر به نظر می رسد که نگرانی ها در مورد خیز مجدد ویروس کرونا در سنگاپور، تایوان و سایر بازارهای آسیا و اقیانوسیه جدی است... همین عوامل تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن را افزایش می دهد.»

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم حدود یک هفته گذشته رسیده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا را کاهش داده است.

پس از ثبت بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا طی ماه های اخیر سنگاپور اعلام کرده که اکثر مدارس این کشور از روز چهارشنبه تعطیل خواهند شد. در تایوان هم محدودیت های جدیدی در زمینه اجتماعات و آمد و شد مردم وضع شده است.

در هند، که پس از آمریکا بحران زده ترین کشور جهان در زمینه کرونا به شمار می رود، تعداد افراد مبتلا روز یکشنبه به حدود 24.7 میلیون نفر رسید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار صورت مذاکرات ماه گذشته فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند تا سرنخ های بیشتری از سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده به دست بیاورند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟