مبلغ جدید وام مسکن کی اعلام می شود؟

به گزارش رکنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه 1400 باید 1.2 میلیون واحد مسکن شهری و روستایی تا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند. از این تعداد 400 هزار واحد برای واحدهای مسکونی روستایی و 800 هزار واحد برای واحدهای مسکونی شهری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که وام ساخت برای رونق تولید مسکن افزایش یافت، افزود: مالکان خصوصی‌، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده به بانک‌ها مراجعه کرده و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند. بر اساس شاخص بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحدهای متوسط و ارزان‌قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

بررسی افزایش سقف وام مسکن

وی با تاکید بر این‌که تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته به واحدهای گران‌قیمت پرداخت نمی‌شود که این بخشی از ضوابط وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد:با این کار بخش عمده‌ای از واحدهای نیمه تمام سطح کشور تکمیل و رونق ساخت‌وساز در سال جاری بیشتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی تعیین سقف وام ساخت در شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت:بانک مرکزی جدول سهیمه بانک‌ها را اعلام کرده و مبلغ وام طی یک تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

محمودزاده با بیان این‌که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ملکف به اجرای این طرح هستند، اظهار کرد:‌ سهمیه بانک مسکن با توجه به تخصصی بودن آن بانک در حوزه مسکن از سایر بانک‌ها بیشتر خواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟