قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 20 اردیبهشت

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا که موجب افزایش امیدواری نسبت به پایین ماندن نرخ بهره شد و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را تقویت کرد، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود و در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه اخیر در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به 1835 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به بالاترین رقم از 11 فوریه یعنی 1842 دلار و 91 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 0.17 درصد افزایش به 1834 دلار و 40 سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «انتشار گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا سبب شده تا فعلا خیال سرمایه گذاران از عدم افزایش نرخ بهره راحت شود.»

وی افزود، با توجه به افزایشی بودن روند حرکت قیمت ها فلز زرد احتمالا در مرحله بعدی قله 1850 دلاری را فتح خواهد کرد.

آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تعداد فرصت های شغلی جدید در آمریکا طی ماه آوریل آنگونه که انتظار می رفت رشد نداشته است. به گفته یک مقام فدرال رزرو، 266 هزار فرصت شغلی جدیدی که شرکت های آمریکایی طی ماه گذشته ایجاد کرده اند فاصله زیادی با رقم های مورد انتظار تحلیلگران داشته است. فدرال رزرو متعهد شده تا زمانی که نرخ تورم و اشتغال به سطح معقولی نرسیده، نرخ بهره را در نزدیکی صفر نگه دارد.

نرخ پایین بهره سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود و با کاهش ارزش دلار، فلز زرد را برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند ارزان تر می سازد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟