پیش بینی آینده بازار مسکن توسط وزیر

به گزارش رکنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به وجود حباب در بازار مسکن اظهار داشت: بازار دچار التهاب است و در بسیاری از بخش‌ها قیمت‌ها واقعی نیستند و باید به شرایطی برسیم که التهاب از بازارها خارج شوند و ثبات در این بازارها برقرار شود. بازار مسکن هم تحت تاثیر از این بازارها قرار دارد و اگر التهاب از این بازارها خارج شود، شاهد ثبات در بازار مسکن نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بخشی از مناطق همچنان حباب قیمتی در بازار مسکن وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که طرح جامع مسکن را با اطلاعات واقعی طرح‌ریزی کنیم، گفت: هر آنچه در برنامه ششم توسعه درباره مسکن آمده براساس مفروضات تحلیلی است و نه اقلام آمار ثبتی بنابراین به دنبال آن بودیم که با اقدامات جدید به اطلاعات واقعی دست پیدا کنیم.

اسلامی با اشاره به ثبت اطلاعات ملکی خانوار از ۱۹ فروردین ماه در سامانه املاک و اسکان کشور بیان داشت: به دنبال آن هستیم که با ثبت اطلاعات، آمار واقعی درباره نیاز و میزان مصرف مسکن داشته باشیم تا بتوانیم براساس این آمار ثبتی برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تولید مسکن داشته باشیم و این کار ماندگار برای کشور است.

خروج سوداگری از بازار مسکن سیاست آینده وزارت راه و شهرسازی

وی با بیان اینکه سیاست بعدی ما از این اقدام جدید، خروج سوداگری از بازار مسکن است، تاکید کرد: پول‌هایی وارد بازار مسکن می‌شود که التهاب‌آفرین است و برخی از موسسات اقدام به خرید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد مسکونی می‌کنند تا سرمایه خود را افزایش دهند. به دنبال این بودیم که با وضع مالیات این منطقه را پرریسک کنیم تا پول به سمت سرمایه‌گذاری برای ساخت مسکن برود و نه سرمایه‌گذاری خرید مسکن.

دولت چشم داشتی به منابع مالیاتی ندارد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال منفعت خود نیست، اظهار داشت: دولت هیچگونه چشم‌داشتی به منابع مالیاتی ندارد و قرار بر این است که منابع مالیات بر خانه‌های خالی در حوزه تامین مسکن استفاده شود.

اسلامی با اشاره به تهاتر مسکن مازاد افراد با زمین‌های مرغوب شهری گفت: افرادی که تمایل به عرضه واحدهای مسکونی خود دارند می‌توانند واحدهای خود را با نرخ کارشناسی شده عرضه کنند و دولت به آنها زمین مرغوب شهری ارائه می‌دهد و برای تولید دوباره مسکن در این واحدها از این افراد حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: این واحدها به متقاضیان مسکن که در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کردند ارائه می‌شود و همچنین خانواری که قصد تبدیل به احسن واحد خود را دارند می‌توانند از این واحدها استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به تولید لکوموتیو ملی گفت: سال گذشته که سال رونق تولید بود، بحث ساخت واگن باری را پایه‌گذاری کردیم و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشتیم. بعید می‌دانم لکوموتیو ملی امسال به تولید برسد اما در این زمنیه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟