وزیر صمت : مردم نگران بازار مرغ نباشند

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، تامین به موقع کالا در کنار افتتاح پروژه‌های مختلف هفتگی، تامین ارز مورد نیاز، حمل و نقل، کشتیرانی، بیمه کالا و غیره را از اقدامات مطلوب و افتخارات دولت در شرایط حساس کشور برشمرد.

به گزارش رکنا ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» امروز (سه‌شنبه) ‌در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور رییس جمهوری و هیات دولت برگزار شد، افزود: پارسال ۱۴۶ میلیون تن کالا در کشور تامین (وارد یا صادر) شد و ارزش تجارت کشور ۷۳ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان ۱۱۲ میلیون تن صادرات کالا داشته‌ایم که صادرات بلافاصله تبدیل به ارز و تحویل بانک مرکزی شده که این میزان صادرات و ارزآوری یکی از افتخارات دولت محسوب می‌شود.

۳۴ میلیون تن واردات کالا در شرایط سخت اقتصادی

وزیر صنعت با اشاره به واردات ۳۴ میلیون تنی کالاها داشته‌ایم، افزود: این میزان از تجارت کالا به صورت صادرات و واردات در شرایطی محقق شد که تحت سخت ترین تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا قرار داشتیم.

تامین ۱۲ میلیون تن تامین گندم

رزم حسینی درخصوص تامین گندم کشور نیز گفت: حدود ۱۲ میلیون تن تامین گندم در سال گذشته انجام شده است که این نیز یکی دیگر از افتخارات دولت به شمار می رود.

وی اضافه‌کرد: از این میزان بیش از هشت میلیون تن به صورت خرید تضمینی گندم و بقیه از طریق واردات تامین شده است.

به گفته وزیر صنعت،‌ با وجود چند قیمتی بودن گندم نسبت به کشورهای همسایه و زمینه سازی برای قاچاق آن، اما از لحاظ تامین گندم در سراسر کشور هیچ مشکلی نداشته ایم.

تامین ۲ میلیون تن روغن خام

رزم حسینی در خصوص تامین روغن خام نیز گفت: تامین روغن خام در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون تن بوده است با اینکه کل نیاز کشور به روغن خام ۱.۸ میلیون تن بود، توانستیم بیش از نیاز روغن خام تامین کنیم.

واردات ۲۱ میلیون تنی کالاهای اساسی

وی در رابطه با واردات کالاهای اساسی خاطرنشان‌کرد: از ۳۴ میلیون تن واردات کالا، ۲۱ میلیون تن آن کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده که بخش اعظم آن مربوط به گندم، ذرت، جو، کنجاله و روغن است.

وزیر صنعت به موضوع تنظیم بازار نیز اشاره کرد و افزود: تنظیم بازار در همه جای جهان از طریق تعادل عرضه و تقاضا انجام می‌شود و در کشور ما نیز کارگروه تنظیم بازار مسوول سیاستگذاری و هماهنگی میان دستگاه‌های متولی امر است.

رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم در سال گذشته

رزم حسینی یادآور شد: براساس تاکیدات رییس جمهوری رصد، پایش و نظارت بر قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای مورد نیاز مردم در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

وی ادامه داد: قیمت و عرضه ۹۹ قلم از ۱۰۰ قلم کالای رصد شده بدون مشکل بوده است.

به گفته این مقام مسوول، ‌با وجود همه فشارها و جنگ رسانه‌ای دشمن اما در ۹۹ قلم از ۱۰۰ قلم کالا مشکل نداشتیم و فقط در یک قلم کالا (مرغ) به مشکل نسبی برخوردیم که مدیریت شد.

وزیر صنعت، عرضه و فراوانی کالا را سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: وظیفه داریم که در راستای تامین معیشت مردم با تمام قوا تلاش کنیم که در این راستا از توجه ویژه رییس‌جمهوری، دستگاه‌های مرتبط و اصناف و شبکه صنفی نیز تقدیر می کنیم.

رزم حسینی درباره مدیریت بازار مرغ نیز اظهار داشت: با هماهنگی و تعامل وزارت جهاد کشاورزی، تشکل‌های بزرگ را برای مدیریت بازار در حوزه مرغ مشخص کردیم تا کار را جلو ببرند.

وی با بیان اینکه تامین نهاده‌ها به خوبی انجام شده است، گفت: در حوزه تولید و تامین مرغ نیز مشکلی نداریم و عرضه به خوبی در حال انجام است و مردم نباید از این لحاظ نگرانی داشته باشند.

وزیر صنعت تصریح‌کرد: مردم تحت تاثیر فضا های کاذب ایجاد شده نباید خرید هیجانی داشته باشند.

رزم حسینی در پایان از همکاری بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، استانداران و فرمانداران سراسر کشور برای ایجاد تثبیت و آرامش در بازار تقدیر کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟