وضعیت بورس پس از تعطیلات نوروز 1400

به گزارش رکنا، بازار سهام با وجود اینکه از مرداد ماه سال ۹۹ تا پایان سال روند نزولی شدیدی را تجربه کرد اما در نهایت با بیش از ۱۵۵ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی در سال گذشته را داشت. اما برای پس از تعطیلات، پیش‌بینی می‌شود بورس چه وضعیتی داشته باشد؟ پنج پیش‌بینی کارشناسان را بخوانید.بازار سهام با وجود اینکه از مرداد ماه سال ۹۹ تا پایان سال روند نزولی شدیدی را تجربه کرد اما در نهایت با بیش از ۱۵۵ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی در سال گذشته را داشت. اما برای پس از تعطیلات، پیش‌بینی می‌شود بورس چه وضعیتی داشته باشد؟ پنج پیش‌بینی کارشناسان را بخوانید.

سعید ابراهیمی: با توجه به تورم حداقل ۳۰ درصدی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود و روند رو به رشد قیمت دلار در سال آینده احتمال می‌رود بورس نیز روندی متعادل و رو به جلو داشته باشد. محوریت این رشد تورم احتمالا رشد قیمت ارز خواهد بود.

حسین شیبانی: تا زمان انتخابات ریاست جمهوری هیچ پالس مثبتی برای بازار سهام وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار سهام نیز تا آن زمان روندی متعادل خواهد داشت. اما برای روند بازار سهام در سال ۱۴۰۰ باید گزینه‌های اصلی ریاست جمهوری را ارزیابی کنیم و ببینیم واکنش غربی‌ها به رئیس جمهور جدید چیست.

محمدمهدی عشریه: بازار سهام از لحاظ بنیادین ارزنده است و باید مشکلات قوانین حل شود. همچنین خوش‌بینی نسبت به بورس ۱۴۰۰ وجود دارد. هر چند که بازار دیگر رشد شارپی ندارد.

سلمان نصیرزاده: در سال ۱۴۰۰ بازار متعادلی را خواهیم داشت و احتمال دارد با یک نگاه خوش‌بینانه شاخص به کانال یک میلیون و ۷۰۰ برسد. بازار سهام، بازاری است که نیاز به اعتمادسازی دارد و این برگشت اعتماد مستلزم گذشت زمان است.

گلناز میرسلیمانی: در روزهای پایانی سال، خریدارن و فروشندگان کمی در بازار در حال معامله کردن سهام بودند و شرایط بازار کمی آرام‌تر از گذشته بوده است. احتمالا حمایت از نمادهای شاخص‌ساز ادامه دارد اما با افزایش قیمت زیادی همراه نمی‌شود، زیرا با توجه به کمبود نقدینگی در بازار، حجم عرضه و تقاضا افزایش چشم‌گیری ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 672724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟