علت گرانی گل سفره هفت سین اعلام شد / قیمت های جدید گل شب عید

اکبر شاهرخی، رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه استان تهران درخصوص گرانی قیمت گل سنبل در بازار گفت:امسال مشکل تولید گل سنبل داشتیم. سال گذشته تمام سنبل کاران ما ضرر کردند. برخی هم امسال به دلیل افزایش قیمت دلار سنبل وارد نکردند. آن هایی هم که سنبل وارد کردند، بیشتر بارشان غیر قابل استفاده و پیاز قارچی بود.

قیمت گل سنبل با افزایش همراه شد

وی ادامه داد: در حال حاضر گل های رز، میخک و داوودی در بازار فراوان است. اما به دلیل کمبود سنبل پر گل در بازار، امسال پرگل نیست. زیرا پیازهایی که به طور قاچاق وارد شد ، قارچی بود. امسال برخلاف سال های قبل قیمت سنبل و سبزه با افزایش قیمت همراه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه استان تهران در مورد استفاده نارنج به جای سبزه در سفره هفت سین گفت: سال گذشته ما استفاده از نارنج را تبلیغ کردیم. زیرا سبزه گندم و عدس که از دانه های خوراکی است مردم بعد از عید دور می اندازند، اما سبزه نارنج این گونه نیست. چون سبزه نارنج از دانه های آبگیری نارنج است و می تواند برای سفره هفت سین هم گزینه بهتر و هم زیباتری باشد.

شاهرخی ضمن بیان این که دولت در این یک سال و ایام کرونا هیچ گونه کمکی به تولید کننده های صنف ما از جمله کود، سم ، پلاستیک و حوزه انرژی نکرده و صنف ما هیچ تسهیلات کرونایی دریافت نکردند، گفت: با این که شرایط سختی را گذراندیم و آسیب فراوان دیدیم اما خدا را شکر در حال حاضر اوضاع تولید خوب شده است. برخی از گل های ریشه ای هم که گران شدند به دلیل صادرات به عراق ، تاجیکستان و ترکمنستان است.

خبر خوب به مردم در آستانه نوروز

وی با تاکید بر این که مردم در شلوغی شب عید مراقب سلامتی خود و کودکان خود باشند، گفت: همه مغازه داران و گل فروشان از امروز اول شعبان فروش اینترنتی و حضوری در قالب جشنواره گل برگزار می کنند. به مغازه دارها ابلاغ شده است که از لحاظ قیمت، در آستانه نوروز محصولات خود را با تخفیف به مردم عرضه کنند. شهروندان هم بهتر است از مغازه دارهای محل خود گل خریداری کنند. بهتر است در ایام کرونا برای خرید گل به اماکن دوردست نروند تا هم از ترافیک و جریمه های رانندگی و هم از کرونا مصون بمانند. 

قیمت گل شب عید

شاهرخی ضمن بیان این که افزایش قیمتی در بازار گل نداشته ایم و قیمت ها همان قیمت قبل است، گفت: در حال حاضر قیمت داوودی دسته ای 30 هزار تومان، میخک دسته ای 30 تومان، هر شاخه گل رز در سه سطح معمولی به قیمت 20 هزار تومان، ممتاز 30 هزار تومان و فوق ممتاز 35 هزار تومان است. قیمت گل مریم 20 هزار تومان، آلسترومریا 15هزارتومان و آنتوریوم با قیمت 25 تا 30 هزار تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز ترس خرید گل بین مردم وجود دارد گفت: گل عید نوروز همیشه این موقع، توسط مردم خریداری شده بود. اما در حال حاضر از ترس محدودیت های کرونایی روزانه خرید می کنند.

شاهرخی درباره رسیدگی به شکایات مردمی در روز پدر و مادر گفت: مردم اگر تخلفی دیدند می توانند با اتحادیه به شماره 88719875 به کمیسیون شکایات اتحادیه، شکایت کنند. اتحادیه فوری بررسی و رسیدگی می کند. اما شکایات فقط از مغازه دارانی که جواز دارند پیگیری خواهد شد و نه از دست فروشان و مغازه دارانی که جواز ندارند.

وی در آخر افزود: در این روزهای نوروزی به آقایان پیشنهاد می کنم شب عید به بانوان گل هدیه بدهند. مردم می توانند با هدیه دادن گل ، همدیگر را خوشحال کنند. چون طبیعت مظهر خداست و گل هم امضای خداست.خرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟