خبر خوش برای جاماندگان یارانه نقدی در سال 1400

به گزارش رکنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش سالانه فرماندهان پلیس راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با یاری خدا بودجه تقریبا با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده است مواردی هم که مشابه سنوات گذشته از منظر شورای نگهبان یا با قانون اساسی مغایرت داشته یا مباینتی با شرع مقدس داشته است اعلام شد. انتظار داریم تا پایان هفته مجلس فرصت کند تا این ایرادهای شورای نگهبان را برطرف کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به نظر می رسد با اصلاحاتی که برای تامین نظر شورای نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد ما بتوانیم تا پایان سال یعنی تا پایان هفته بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم، گفت:این فرصت هم برای دولت خواهد بود تا بتوانیم ضوابط اجرایی و آیین‌نامه‌های اجرایی و مالی را تهیه کند تا بودجه بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود.

بازماندگان به جمع یارانه بگیران اضافه می شوند

نوبخت درباره وضعیت پرداخت یارانه در بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی بنا بر هر دلیلی استفاده نکرده اند با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده است و آیین‌نامه‌ اجرایی آن در دولت در تبصره ۱۴ نوشته شده ما ان‌شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه بگیران اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دو یارانه در دو روز مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود در تاریخ دهم یارانه حمایت معیشتی و بیستم هم یارانه های جاری که از پیش وجود داشت پرداخت می‌شود.

جزئیاتی از جریمه های کرونایی 

به گفته نوبخت خوشبختانه آمارها نشان از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم است علاوه بر این که از نظر امنیت و نظم در جاده‌ها و خیابان ها و در همه شرایط حضور دارند خوشبختانه تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات با تلاش و مساعی و مدیریت ویژه صورت گرفته کاهش پیدا کرده است. سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت وظیفه خود می داند تا جایی که ممکن است نیازمندیهای پلیس راهور را برای اینکه بتواند آمار کاهش مرگ و میر را حفظ کرده و بکاهد، آماده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از جرایم کرونایی به راهور هم تعلق می گیرد؟ گفت: آنچه که برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است ما بدون ارتباط با مباحث جریمه می بینیم و تلاش می کنیم اقدام خودمان را در پاسخ به زحمات پلیس راهور انجام دهیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا این جرایم برای وزارت بهداشت است؟ تصریح کرد: این جرایم مربوط به وزارت بهداشت نیست وزارت بهداشت هم یکی از استفادکنندگان از منابع کروناست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تجهیز پلیس در راستای هوشمندسازی گفت: در واقع برنامه از سوی پلیس راهور ارائه شده و سازمان برنامه و بودجه حسب توافقی که با سردار فرماندهی راهور داشتیم اقدامات خوبی انجام می‌شود.

با یک بیستم درآمدهای نفتی، کشور را اداره می کنیم

نوبخت همچنین در پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا برگزار شد، اظهارکرد: در حالی تولید ناخالص داخلی کشورهای صنعتی منفی شد که در شرایط تحریم بودیم، به‌طوری که ما اکنون با یک بیستم درآمدهای نفتی، کشور را اداره می کنیم و باید با یکصد و چند میلیارد دلار که در اختیار است، حقوق کارمندان را داده و طرح های عمرانی را سر وقت اجرا کنیم، به جای صد و چند میلیارد با چند میلیارد باید همه این مسائل را حل و فصل کنیم هر چند در بخش عمرانی، برخی طرح ها در حال افتتاح است.

وی در زمینه پاداش یا حق کرونای ماموران راهور گفت: درخواست پرداخت پاداش کرونا و رقم مورد درخواست پلیس راهور امروز(یکشنبه) انجام می شود.

نوبخت خطاب به ماموران راهور گفت: در عملکرد خود موفق بودید، به رغم ماموریت اصلی خود که حفظ جان مردم است، در روزهای گرم تابستان و روزهای سرد و یخبندان حضور داشته و آرامش را در سطح جاده ها برقرار کرده و کرونا نیز وظایف شما را مضاعف کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟