پیش بینی قیمت طلا در آخرین هفته سال

به گزارش رکنا، پیش بینی هفتگی قیمت طلا فردا دوشنبه 25 اسفند تا جمعه 29 اسفند را در گفتگوی اختصاصی رکنا با علی حیدری، کارشناس اقتصادی را بخوانید:

این کارشناس اقتصاد درباره تحلیل هفتگی بنیادی طلا گفت: طلا فلز درخشان، این هفته بیشتر تابع اخبار و شایعات دلار است. روز دوشنبه داده اقتصادی چین منتشر می شود. ولی اثر چندانی بر روی نوسان انس طلا نخواهد داشت. روز سه شنبه داده ایالات متحده نمایش داده می شود. افزایش بیشتر از حد انتظار می تواند نزول انس را ممکن کند.

وی در ادامه افزود: خبر تاثیر گذار هفته جلسه پرسش و پاسخ پاول رییس فدرال رزو آمریکا است که نوسان شدیدی در انس طلا ایجاد می کند. هر چند پاول تغییر نرخ بهره را ملزم به بهبود وضعیت اشتغال دانسته است، اما بیشتر سرمایه گذاران انس بازدهی اوراق قرضه را مدام رصد می کنند. این احتمال هست این هفته مجدد بازدهی اوراق از سوی جرمی پاول بی اهمیت نشان داده شود.

زنگ خطری برای صعود احتمالی دلار

حیدری ادامه داد: علی رغم اینکه بسیاری از کارشناسان صعود دلار را ملاک تحلیل قرار داده اند. ولی شرکت تسلا بخش زیادی از دارایی خود را به ارزهای رمزینه و طلا تبدیل کرده است. این شیوه از سبد دارایی تسلا می تواند زنگ خطری برای صعود احتمالی دلار باشد و انتظارات منفی را برای دلار تسریع می کند.

این کارشناس اقتصاد گفت: به دلیل عملکرد مناسب آمریکا در بحران کرونا به زودی بازگشایی در ایالات متحده شروع می شود. از طرفی تصویب بسته حمایتی بایدن باعث می شود دلار در تناقض گیر افتاده و شاید مانند سال ۲۰۰۰ میلادی در زمان بوش سرمایه گذاران به خرید طلا سوق پیدا کنند.

حیدری درخصوص تحلیل تکنیکال هفتگی طلا افزود: در نمودار روزانه اندیکاتور RSI در محدوده ۴۰ قرار دارد و مقاومت ۱۷۴۴ هدف احتمالی خریداران است. حمایت مطلوب فروشندگان از نظر روانشناسی عدد ۱۷۰۰ دلار و در صورت تداوم نزول ۱۶۷۴ محتمل است.

وی در آخر تاکید کرد: نظر سنجی بین المللی عدد ۱۶۸۴ دلار را میانگین هفته بعد بیان می کند و روند انس طلا در بیشتر ایام هفته نزولی Bearish است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟