قیمت گوشی موبایل در ایران ارزانتر از ترکیه و دوبی !

به گزارش رکنا، علی رغم اینکه قیمت ارز نوسان افزایشی دارد اما موبایل در بازار ایران ارزان شد. علت کاهش یک‌باره قیمت گوشی موبایل چیست؟ به گفته عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، با تخصیص ارز بانک مرکزی به تجار، بازار از کالا اشباع و موبایل در بازار بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان شد. در سه ماه گذشته قیمت برخی موبایل‌ها ۱۱ میلیون تومان بود که امروز قیمت آن به شش میلیون تومان رسیده است.

رضا قربانی اظهار کرد: قیمت موبایل در ایران ارزان‌تر از ترکیه و دوبی است و دیگر این سفرها بابت خرید موبایل تمام شد.

او در ادامه توضیح داد وضعیت بازار موبایل آرام است. تقاضا برای خرید موبایل وجود دارد و بازار رونق گرفته است. با اعطای ارز از سوی بانک مرکزی، کالای مورد نیاز مردم تامین شده و دیگر دلال بازی در بازار مشاهده نمی‌شود.

در سه ماه گذشته تجار موبایل اعلام کرده بودند که چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل و از طرف دیگر ارز مورد نیاز متقاضیان را تامین کند، ریزش قیمت موبایل تا شب عید ادامه‌‌دار است، پیش‌بینی که محقق شد.

افزایش عوارض موبایل را گران می‌کند؟

انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرد: «طی مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس قرار بر این است تا سود بازرگانی واردات تجاری موبایل بالای ۶۰۰ دلاری از یک به هشت درصد افزایش یابد. به این ترتیب با احتساب ۴درصد حقوق و عوارض گمرکی، تعرفه واردات از پنج درصد به ۱۲درصد افزایش می‌یابد.»

افزایش عوارض واردات موبایل را چقدر گران می‌کند؟ تجار در حالی دم از کاهش ادامه‌دار قیمت موبایل می‌زنند که انجمن واردکنندگان تلفن همراه در توییتر از یک تصمیم عجیب مجلس خبر داده است. خبری که به بازار، سیگنال گرانی گوشی را می‌دهد!

تجار موبایل درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش عوارض واردات چه می‌گویند؟ عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل گفت: هنوز زمان اجرای این مصوبه معلوم نیست. چنانچه این مصوبه اجرا شود قیمت موبایل‎‌های بالای ۶۰۰ دلار بین دو تا ۲٫۵ درصد افزایش می‌یابد. یعنی موبایل‌های بالای ۲۰ میلیون تومان بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان گران می‌شود که اختلاف قیمت آن روی این گوشی‌ها چشمگیر نیست.

آیا با اجرای مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش عوارض واردات ممکن است قیمت موبایل‌های زیر ۲۰ میلیون تومان هم گران شود؟ به گفته قربانی، این مصوبه هیچ تاثیری بر گوشی‌های موبایل کمتر از ۲۰ میلیون تومان ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟