ریزش بازار خودرو دوباره آغاز شد / پراید به ۱۱۲ میلیون تومان رسید

به گزارش رکنا،ریزش قیمت ها در بازار خودرو همزمان با تغییر روند ارز در اواسط هفته جاری متوقف شد با این وجود خریداران به امید ریزش بیشتر قیمت ها پس از مسیری که این بازار در اواخر بهمن و اوایل اسفند وارد آن شد از بازار خارج شدند و فروشندگان نیز از ترس ریزش بیشتر قیمت ها اقدام به فروش خودرو خود کرده اند؛ رکود به وجود آمده در بازار شب عید خودرو موجب شد تا در اواخر هفته جاری ریزش قیمت ها دوباره در این بازار از سر گرفته شود.
در حالی ریزش قیمت ها در بازار خودرو و یا بازارهای موازی مانند موبایل تداوم یافته است که قیمت ها در بازار طلا ، سکه و ارز هنوز وارد فاز ریزشی نشده اند.
ریزش قیمت های دو روز اخیر تا جایی بوده است که پراید ۱۳۲ از ۱۱۳ میلیون تومان امروز به ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است و یا پراید ۱۱۱ از ۱۲۸ میلیون تومان امروز به ۱۲۶ میلیون تومان رسیده است؛ در این مدت اما قیمت خودروهایی نظیر پراید ۱۳۱ و پراید ۱۵۱ بر روی ۱۱۰ میلیون تومان ثابت مانده اند.
در بین خودروهای گروه پژو خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ این گروه از ۱۹۶ میلیون تومان در اواسط هفته امروز به ۱۹۲ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ این گروه نیز در حالی امروز ۲۵۹ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در دو روز گذشته ۲۶۹ میلیون تومان قیمت داشته است و یا خودرو ۲۰۷ اتوماتیک نیز از ۳۹۰ میلیون تومان در اواسط هفته امروز به ۳۸۳ میلیون تومان رسیده است و پژو پارس ساده نیز در حالی امروز ۲۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در اواسط هفته جاری ۲۱۶ میلیون تومان قیمت داشته است.
خودروهای گروه تیبا نیز از این ریزش قیمت های اخیر در امان نمانده اند به طوری که تیبا ۲ از ۱۳۲ میلیون تومان در اواسط هفته جاری امروز به ۱۳۱ میلیون تومان رسیده است و یا تیبا صندوقدار نیز امروز در حالی ۱۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در اواسط هفته جاری ۱۲۲ میلیون تومان قیمت داشته است.
گفتنی است که خودرو دنا معمولی نیز از ۲۷۷ میلیون تومان در اواسط هفته جاری امروز به ۲۷۴ میلیون تومان رسیده است و سمند LX نیز از ۱۸۷ میلیون تومان در اواسط هفته جاری امروز به ۱۸۵ میلیون تومان رسید است.
در این مدت خودروهای مونتاژ اما روند یکسانی را در پیش نگرفته اند و در حالی که قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ از ۸۳۵ میلیون تومان در اواسط هفته جاری با افزایش ۱۰ میلیون تومانی امروز به ۸۴۵ میلیون تومان رسیده است مدل ۹۹ این خودرو ۵ میلیون تمان کاهش قیمت داشته است و این خودرو امروز به قیمت ۹۲۰ میلیون تومان رسیده است و خودرو سوزوکی گراند ویتارا و سیتروئن سی ۳ در این مدت به ترتیب بر روی ۹۶۵ و ۸۵۵ میلیون تومان ثابت مانده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟