پیش بینی بورس امروز یکشنبه 3 اسفند ماه

درخصوص پیش بینی بورس امروز یکشنبه 3 اسفند ماه ، گفتگوی رکنا با علی جعفری کارشناس ارشد بورس و حمید سوری مدرس بازار سرمایه را بخوانید:

امید به گشایش اقتصادی در بازار وجود دارد

علی جعفری، کارشناس ارشد بورس درخصوص بازار بورس این روزها گفت: امیدهایی که در مبحث گشایش اقتصادی بوجود آمده است و همچنین وضع بازار جهانی،  در بازار سرمایه تاثیر گذار بوده است. بازار بورس هم اکنون توقع دارد که توافقی بین ایران با کشورهای غربی حاصل شود. طرف های غربی هم باتوجه به ضرب العجل هایی که در داخل مجلس شورای اسلامی و دولت به صورت جدی بوجود آمده است، به نظر می رسد که دست آخر به توافقی با ایران برسند.

آنچه بورس از آن رنج می برد خارج از کنترل بازار است

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: بورس در حال حاضر منتظر یک خبر سیاسی است، چون از نظر جنبه های اقتصادی و مجموعه بورس و شرکت های بورسی مشکلی از نظر روند سودآوری و تحلیل بنیادی وجود ندارد و همه این مسائل در مرحله رشد هستند. خبرهای مثبتی هم در بازار وجود دارد. اما آنچه در حال حاضر بورس از آن رنج می برد، مسائلی است که خارج از کنترل بورس و خارج از کنترل شرکت ها است. به اصطلاح مارکت ریسک، یعنی ریسکی که خارج از کنترل بازار است. مسائلی که بیرون از کنترل بازار بر آن اثر می گذارد. اما اگر شرایط عادی شود می توانیم به زودی شاهد رشد و جهش بازار باشیم.

آینده بورس بسیار عالی است

وی در ادامه گفت: از نظر تکنیکال هم اگر بخواهیم بررسی کنیم، چرخه رونق و رکود در تمام عرصه های اقتصادی و سیاسی وجود دارد. رشد زمان بر است. اما در کل آینده بورس بسیار امید بخش است. کل نمادهایی که از بورس خارج می شوند، در آینده جزو موثرترین بازار سرمایه خواهند بود.

جعفری در آخر گفت: بازار یک رشد آرام را در هفته های آینده خواهد داشت. برای امروز هم بازار از نقطه تعادل دور نخواهد شد و آن را حفظ خواهد کرد، تا تکلیف خبرهای سیاسی با قطعیت و اطمینان بیشتری روشن شود. دیر یا زود هم خبر خوب به بورس می رسد و شاهد رشد آن خواهیم بود.

بازار بورس در این روزها پیش بینی ناپذیر است

حمید سوری درخصوص وضعیت بورس در شرایط کنونی گفت: بازار در حال حاضر به شرایطی رسیده است که در آن شاهد رفتارهای هیجانی هستیم. عموما مردم به راحتی از صف خرید به صف فروش و از صف فروش به صف خرید تغییر موضع می دهند. دلیل آن هم این است که بازار بیشتر از آن که متاثر از عوامل اقتصادی باشد، متاثر تصمیم گیری های مسئولین و اقدامات حمایتی که گاهی انجام می شود و گاهی ادعا می شود که انجام می شود، است.

این مدرس بازار سرمایه در ادامه گفت: در هفته گذشته دامنه نوسان نامتقارن وجود داشت که باعث شد به صورت مقطعی فروشندگان سهام که منتظر اقدامات حمایتی بودند، از فروش صرفه نظر کنند. اما اقدامات حمایتی انجام نشد و بازار در یک بلاتکلیفی ماند.

در حال حاضر بازار در تقابل ترس و طمع است

سوری در ادامه گفت: در شرایط کنونی بخشی از بازار نگران این است که بازار بورس با حمایت مواجه شده و رشد کند و از آن جا بمانند. بخشی هم نگران این است که زیان هایشان ادامه داشته باشد. در نتیجه تقابل ترس و طمع بازار را در یک حالت بی تصمیمی یا تصمیم گیری لحظه ای قرار داده است.

این مدرس بازار سرمایه ضمن بیان پیش بینی ناپذیری بورس امروز ، در آخر گفت: هر چقدر که پارامترهای تاثیرگذار بازار، غیراقتصادی تر باشد، پیش بینی با خطای بیشتری همراه است. زیرا عواملی در بازار تاثیرگذار هستند که بازار را پیش بینی ناپذیر می کند. بهترین کار در شرایطی که هستیم پیش بینی نکردن است. مردم  ابهام بازار را به عنوان ریسک بپذیرند و پولی که با آن معامله می کنند ، پول های ضروری زندگی شان نباشد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟