وضعیت بازار مواد غذایی در آستانه شب عید

قاسمعلی حسنی اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته که مردم در تکاپو و شور و هیجان خرید بودند، امسال چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و روزهای آرام و همراه با رکود سنگین در بازار مواد غذایی در حال سپری شدن است. حسنی درباره میزان افزایش قیمت مواد غذایی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ درصد بر قیمت برنج، ۷۵درصد بر نرخ شکر، ۴۵ درصد بر قیمت چای و... افزوده شده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: ‌اکنون در بازار مردم فقط برای تأمین نیاز روزانه خود خرید می کنند و خرید هیچ کالایی بر دیگر اولویت ندارد. وی تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای پیش رفته که بازار بسیار راکد است و اکنون کسبه، دنبال مشتری می گردند.

کاهش ۲۵درصد خرید مواد غذایی در بهمن ماه

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در بهمن ماه شاهد حدود ۲۵درصد کاهش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و مردم چشم انتظار کاهش بیشتر نرخ ها هستند. به گفته وی فروکش کردن انتظارات تورمی در تمایل مردم به عدم خرید انبوه کالا کاملا نمایان است و برخی معتقدند قیمتها در آینده یا افزایش ندارد یا حتی ممکن است دستخوش کاهش شود.

حنسنی تصریح کرد: با این پیش‌بینی‌ها خریدهای عمده انجام نمی‌شود، از سوی دیگر باید توجه داشت افزایش قیمت‌های چندباره سبب شده تا قدرت خرید مردم کاهش یابد و مجموعه عوامل مختلف سبب شده تا امسال نسبت به سال قبل در دوران رکود و انتظار بسر ببریم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟