سرنوشت 320 تن گوشت گوسفندی وارداتی چه می شود؟ /  غذای مرغ و بوقلمون یا سگ و گربه + فیلم
حجم ویدیو: 8.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25

در این خصوص گفتگوی رکنا با دکتر نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و دکتر بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران را بخوانید:

دکتر نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در خصوص ماجرای محموله 320 تنی گوشت گوسفندی گفت: این محموله از کشور مغولستان سال ها قبل وارد کشور شده است. به خاطر ندارم دلایل این که تا به امروز متوقف شده است چیست. اما در طی این مدت در سردخانه ای در سرخس بوده است و چون در این این مدت تعیین تکلیف نشد ،به تملک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درآمد، تا تعیین تکلیف شود.

این محموله 320 تنی پس از تایید آزمایشات خوراک مرغ تخم گذار و گوشتی می شود

وی در ادامه گفت: چون این محموله 320 تنی گوشت گوسفندی قابلیت مصرف انسانی را ندارد ، با هماهنگی هایی که انجام شده است قرار است پس از آزمایشات به پودر گوشت تبدیل شود. سپس بعد از آزمایشات نهایی می تواند برای بخشی از خوراک طیور (پرندگان صنعتی مرغ تخم گذار و گوشتی ) مورد استفاده قرار گیرد.

نقیبی درخصوص مضرات این محموله بعد از 7 سال گفت: جای نگرانی وجود ندارد. این محموله در این 7 سال گذشته در دمای منهای 18 درجه سانتیگراد نگهداری شده است و بعد از آزمایشات نهایی در فرآیند پخت و حرارتی قرار می گیرد. بعد از نتیجه آزمایشات نهایی برای مصرف طیور استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 21 تن از این محموله به ورامین منتقل شده است و پس از آن که به پودر گوشت تبدیل شد ، در فرآیند آزمایشات قرار می گیرد. پس از تایید آزمایشات لازم به چرخه مصرف می رسد.

اگر آزمایشات تایید نشود ، محموله معدوم خواهد شد ؟

نقیبی درخصوص زمان نگهداری گوشت قرمز گفت: اگر بخواهیم گوشت را تازه مصرف کنیم، در دمای یخچال 4تا 8 درجه سانتیگراد برای گوشت گوسفند به مدت 3 روز و برای گوشت گاو به مدت 5 روز زمان مصرف داریم. اما اگر بخواهیم گوشت را  به مدت طولانی مصرف کنیم، باید در دمای منهای 18 درجه سانتیگراد و به مدت 12 تا 18 ماه بنا به جایی که تولید می شود، مصرف شود.

وی در آخر گفت: این آزمایشات زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام خواهد شد. اگر آزمایشات تایید نشود، این محموله 320 تنی معدوم می شود.

این محموله 320 تنی پس از تایید آزمایشات خوراک حیوانات خانگی می شود

دکتر بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران در خصوص ماجرای محموله 320 تنی گوشت گوسفندی گفت: تاریخ مصرف گوشت 320 تنی به دلیل این که منقضی شده بود و نزدیک به 7 سال در گمرکات خراسان رضوی متوقف بوده است، با هماهنگی سازمان مقرر شد به شهرستان ورامین منتقل شده و به پودر گوشت تبدیل شود زیرا گوشت در صورتی که در فضای استریل و عاری از میکروب هم نگهداری شود بعد از انقضای تاریخ مصرف دیگر کیفیت خود را از دست داده وبرای انسان قابل مصرف نیست، مگر اینکه پس از آزمایشات مورد نیاز در چرخه غذایی حیوانات یا طیور استفاده شود.

وی در ادامه گفت: بعد از تایید آزمایشات ، اگر مانعی برای مصرف وجود نداشته باشد، برای مصارف خوراک سگ و گربه به چرخه تولید می رود. در حال حاضر قسمتی از این محموله به شهرستان ورامین رسیده است و در فرآیند آزمایشات است. هنوز هم جواب آزمایشات مشخص نیست و بدون آزمایش هم قرار نیست جایی مصرف بشود. اما بعد از تایید اگر برای ما محرز شد که مصرف بدون مانع است، قرار است به مصرف خوراک پد برسد.

بابایی در آخر گفت: مردم نگران نباشند. در هر طیفی اگر قرار است مصرف شود، در قراری که با سازمان گذاشتیم این است که حتما بعد از آزمایشات لازم مصرف شد. طبق چیزی که به ما گفته شده است قرار است پس از تاییدیه به مصرف پِت (حیوانات خانگی ) برسد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 657090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟