جزئیات طرح یک ماهه وام خرید مسکن

به گزارش رکنا، به نقل از مدیرعامل بانک مسکن ، از ۲۵ دی تا ۲۲ بهمن امسال، طرح جدید اعطای خرید مسکن به اجرا در می‌آید.
بر این اساس، تمامی شعب بانک مسکن به متقاضیانی که در بازه مذکور درخواست بهره‌مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم را داشته باشند، این تسهیلات را به صورت توام (۵۰ درصد از محل اعتبار داخلی بانک و ۵۰ درصد از محل اوراق مذکور) پرداخت می کنند. به این معنا که فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق خواهند بود.
البته اظهارات «شایان»، تمام ماجرا نیست و طبق اظهارات «مرادی» معاون وی شرایط وام برای ۵۰ درصد از محل اوراق و ۵۰ درصد از محل بدون سپرده متفاوت است.
وی گفت: آن بخشی از وام مسکن که از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن است، تابع شرایط قبلی و بازپرداخت آن حداکثر ۱۲ ساله با نرخ سود ۱۷٫۵ درصد است اما آن بخش دوم تسهیلات مسکن که از محل اعتبارات بدون سپرده بانک است، با بازپرداخت پنج ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.
اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان بانک مسکن حاکی از این است که سقف این تسهیلات با تسهیلات از محل اوراق حق تقدم یکسان است. بر این اساس هر نفر در تهران تا ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۸۰ میلیون تومان و در دیگر شهرها تا ۶۰ میلیون تومان امکان دریافت وام را خواهد داشت.
این ارقام برای زوج‌ها، دو برابر خواهد شد. ضمن اینکه به هر پلاک ثبتی وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی نیز از محل اوراق حق تقدم مسکن تعلق خواهد گرفت. بر این اساس اقساط و کل بازپرداخت وام جدید برای زوج‌ها در این جدول ذکر شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟