قیمت جهانی طلا امروز جمعه 3 بهمن ماه

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت اما به دلیل امیدواری ها نسبت به بسته محرک مالی بزرگ دولت آمریکا همچنان در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی 5 هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افت به 1861 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 8 ژانویه رسیده بود. در هفته جاری قیمت فلز زرد جهشی 1.9 درصدی داشته که بیشترین رشد هفتگی از هفته منتهی به 18 دسامبر تاکنون به شمار می رود.

قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 0.3 درصد افت به 1861 دلار رسید.

کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «به دلیل افزایش اسمی سود اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا کاهش یافته است. افزایش سوددهی اوراق قرضه ناشی از آمارهای مثبت از میزان ادعاهای بیکاری در آمریکا و همچنین موضع انقباضی تر از حد انتظار بانک مرکزی اروپا بوده است.»

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در بالای یک درصد باقی ماند و به رشد ارزش دلار کمک کرد.

میزان ادعاهای بیکاری هفتگی در آمریکا طی هفته گذشته بیشترین کاهش را داشت، اما نگرانی ها از تاثیرات کرونا بر بازار کار همچنان به قوت خود باقی است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا دیروز گفت، اگر وضعیت مالی این منطقه مساعد باقی بماند، این بانک ممکن است برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه خود را به طور کامل اجرا نکند.

جفری های تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «نگرانی در این باره که آیا بسته محرک مالی دولت آمریکا آنگونه که انتظار می رود بدون مانع به تصویب خواهد رسید، سبب تضعیف قیمت طلا شده است.»

طرح محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید برای اجرا به تصویب سنا برسد. به گفته تحلیلگران سنا ممکن است بخواهد رقم این بسته را کاهش دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟