چرا نانواها کرونا نمی‌ گیرند؟

به گزارش رکنا، بر اساس آمارهای منتشر شده تا کنون هیچ نانوایی به بیماری کرونا مبتلا نشده است. رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران علت این موضوع را گرمای بالای ۶۰ درجه نانوایی‌ها می‌داند.

بیژن نوروزی مقدم اظهار داشت: با شروع کرونا در اسفندماه سال گذشته اعلام شد که نانوایان با توجه به اهمیت تأمین قوت غالب مردم جزو دسته اول قرار دارند که باید به کارشان ادامه دهند. در ابتدا شناخت درستی از ویروس کرونا وجود نداشت و بیش از آنکه مردم متوجه راه‌های انتقال و پیشگیری آن باشند دچار ترس از کرونا شده بودند و از این رو خانواده‌های کارگران مشغول به کار در نانوایی‌ها که اکثراً در شهرستان‌ها ساکن هستند خواستار بازگشت فرزندانشان از تهران بودند تا در معرض آسیب ابتلاء به کرونا قرار نگیرند.

نانوایان کرونا نمی گیرند!

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در رابطه با آمار مرگ و میر یا ابتلای نانوایی‌ها به کرونا نیز گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی از مرگ و میر یا ابتلای کرونا در میان نانوایی‌های تهران نداشتیم، زیرا گرمای بالای ۶۰ درجه پاشنه آشیل بیماری کرونا است یعنی از زمان تهیه خمیر و چانه نان تا قرار گرفتن در تنوری با دمای حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه امکان بقای این ویروس وجود ندارد. البته برای حفظ ایمنی فروشندگان نان هم تصمیم بر این شد که حداقل ارتباط را با مشتری داشته باشند و فروشندگان ماسک بزنند و از دریافت پول نقد تا حد ممکن خودداری کنند تا فضای امن نانوایی حفظ شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 651938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟